Toon posts:

[BIG] Computerbouw probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag 2 dagen gelden nog een stuk of 20 onderdelen in de kast liggen. En natuurlijk kon ik het niet laten om er iets van te bouwen ;) Na een uurtje had ik een PCtje in elkaar geprust. Meestal doet dat het natuurlijk wel maar nu NIET dus. Het probleem is dus dat ie gewoon geen beeld geeft! En toch weet ik bijna zeker dat er geen kapotte dingen in zitten. :(

Spec:
Mobo: Intel nogwat?
Proccesor: IBM 6x68 75MHZ (heb ook : P90)
Video: Daimond S3 virge 2mb (PCI)
Geheugen: iets van 8mb nonename (72 pins)
Harddisk: Seagate 1.2 GB
Diskette station: 3,5 inch
Kast: AT 250W voeding

Symtonen:
Je zet hem aan voeding draait. Je hoort geen geknetter van niet goed aangesloten dingen (had je nog wel eens met die oude AT dingentjes :) . De proccesor wordt na 5 sec al voelbaar heet! (is dit normaal) Verder doet ie dus niks.

Je denkt natuurlijk waarom ga je met zo'n oud ding aan de gang :? Nou ik kan hem heel goed gebruiken als webserver of Cable router.

Iemand dus een iedeetje wat het is :?

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Staan de jumpers goed? Geheugen is verder het meest waarschijnlijke. En let erop dat je SIMM's bij dit soort CPU's per paar dient te plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 10:20 schreef Coppertop het volgende:
Staan de jumpers goed? Geheugen is verder het meest waarschijnlijke. En let erop dat je SIMM's bij dit soort CPU's per paar dient te plaatsen.
AL geprobeerd maarja ik heb het boekje van het mainboard nie dus da wordt moeilijk :?

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

JWO

cpu goed geplaatst?

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Op donderdag 14 maart 2002 11:06 schreef lennert het volgende:

[..]

AL geprobeerd maarja ik heb het boekje van het mainboard nie dus da wordt moeilijk :?
Dan moet je denk ik toch even proberen de manual te vinden.

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
bios reset :?

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 21:37
Weet je zeker dat je die CPU goed heb geklokt? Ik meen me te herinneren dat die IBM/Cyrix dingen rated waren.. zorg iig voor goede koeling, want het zijn heethoofdjes..
En piept er nog iets? Trek die video kaart er eens uit bijv.

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:31
toevallig noog een bleepcode bij het opstarten anders ben ik bang dat je mobo kapot is.

dot.blaat

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 09:26 schreef lennert het volgende:
Ik zag 2 dagen gelden nog een stuk of 20 onderdelen in de kast liggen. En natuurlijk kon ik het niet laten om er iets van te bouwen ;) Na een uurtje had ik een PCtje in elkaar geprust. Meestal doet dat het natuurlijk wel maar nu NIET dus. Het probleem is dus dat ie gewoon geen beeld geeft! En toch weet ik bijna zeker dat er geen kapotte dingen in zitten. :(

Spec:
Mobo: Intel nogwat?
Proccesor: IBM 6x68 75MHZ (heb ook : P90)
Video: Daimond S3 virge 2mb (PCI)
Geheugen: iets van 8mb nonename (72 pins)
Harddisk: Seagate 1.2 GB
Diskette station: 3,5 inch
Kast: AT 250W voeding

Symtonen:
Je zet hem aan voeding draait. Je hoort geen geknetter van niet goed aangesloten dingen (had je nog wel eens met die oude AT dingentjes :) . De proccesor wordt na 5 sec al voelbaar heet! (is dit normaal) Verder doet ie dus niks.

Je denkt natuurlijk waarom ga je met zo'n oud ding aan de gang :? Nou ik kan hem heel goed gebruiken als webserver of Cable router.

Iemand dus een iedeetje wat het is :?
WWW.INTEL.COM daar vind je echt alle handleidingen van alle mobo's die ze ooit gemaakt hebben.

Check btw FF het powerstekkertje op je mobo!

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

[b]Het probleem is dus dat ie gewoon geen beeld geeft!
. De proccesor wordt na 5 sec al voelbaar heet! (is dit normaal) Verder doet ie dus niks.
Geen beeld, probeer het eens met een andere videokaart. En zit er geen beveiliging in die intel processor tegen oververhitting?
Dit is het eerste waar ik aan denk (van die beveiliging ben ik lang niet zeker)

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

Verwijderd

Zeg, vertel eens... wordt de hd ook opgespint? Beeldscherm in het stopcontact? Probeer eens niet via de voeding maar gewoon via directe net!

Zet er ff een ISA-beeldschermkaartje in, die doen het altijd! (als je die hebt natuurlijk)

Probeer anders ff ander geheugen.

Wat ook handig is ff dat nummer tussen de PCI-ISA-kaarten op te schrijven en bij Google in te vullen, is iets van 35-8333-01 of iets dergelijks. Kom je meestal wel bij een pdf manual uit!

Verwijderd

Monitor :?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Support je Intel mobo die Cyrix CPU wel?

webOS all the way!

Verwijderd

check ook ff of je wel je ide aansluiting goed om erin hebt zitten, was bj mij het probleem

Verwijderd

probeer die cpu es op 66 te zetten, wil wel es helpen!
Pagina: 1