Op donderdag 14 maart 2002 09:21 schreef Sinisa het volgende:
tnx intoxicated, die van jou doet het prima zo

hoewel ik het verschil tussen de twee codes niet helemaal begrijp ben ik toch zeer tevreden met je code

Ok, mooi, ik kom wel in de credits hè
Ik zal nog even kort het verschil uitleggen. Allereerst de code van ddc. In zijn script maakt hij een lange rij letters, het hele alfabet. Daarna genereert hij een getal tussen de 0 en 25, dit omdat de letters in een variabele van 0 tot x worden genummerd, in plaats van van 1 tot x. Daarna pakt hij door middel van substr de x'de letter uit zijn alfabet.
Ik maak in feite ook gebruik van zo'n rij letters, maar volgens de specificatie van ASCII. ASCII heeft een rij leestekens van 1 tot 255, waaruit ik in feite ook het x'de teken pak, hoofdletters beginnen bijvoorbeeld bij 65 en lopen dus verder tot 91. Om zo'n random letter uit de ASCII-tabel te halen gebruik ik de functie 'chr', dat staat voor character.
Naar mijn mening was mijn script iets mooier, omdat ik gebruik maak van de ASCII-standaard, maar ddc's script heeft weer als voordeel dat je er makkelijk extra characters in zou kunnen zetten.