Magnetische koeler van Y.S.Tech

Pagina: 1
Acties:

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07:35
ik zat net t.net te lezen, en zag dit artikel staan Magnetische ventilators van Y.S. Tech

hij is nog niet in de maak, maar volgens mij is dit ding toch echt onwijs stil (ik heb zelf nu een globalwin wbk38 (ala vliegtuig dus)) dus bij mij zal het veel uitmaken :D ook als hij dus die 15% meer temp verlies echt waar kan maken, dan is het wel errug kewl :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1016045546.jpg
gaat dus over deze koeler :)

een kleine uitleg van deze koeler staat in dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com.au/techstuff/a_tmd_fan/TMD-Technical.jpg

http://www.overclockers.com.au/techstuff/a_tmd_fan/

de site waar nog meer uitleg staat :)

wat vinden jullie ervan???

ik heb zoek gebruikt maar kon hier over nog niets vinden, als dit topic al bestaat delete/close hem ff

• maartenst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-04-2023
He maakt die bak van je toch iets te veel herie ;)
kan je anders niet :Z

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Hoe zet je die uit? :P

• Ankh
Op donderdag 14 maart 2002 07:45 schreef maartenst het volgende:
He maakt die bak van je toch iets te veel herie ;)
kan je anders niet :Z
nou je weet hoeveel herrie het maakt

uitzetten? mha.. als dat ding onwijs stil is hoeft mijn pc niet meer uit en noodzakelijk? polen ofzo omdraaien of vinger der tussen (GRIN) :+

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

ik kan nou niet echt vinden hoe breed dat ding is...
ik neem aan dat die fan 8x8CM is maar ik kan me ook vergissen

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
hoe zit het nu met het magnetisch veld dat dat ding produceerd? :? :? Het mag natuurlijk niet zo zijn dat als je je HD er te dichtbij houdt dat die dan kapot gaat.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op donderdag 14 maart 2002 07:55 schreef SH007 het volgende:
hoe zit het nu met het magnetisch veld dat dat ding produceerd? :? :? Het mag natuurlijk niet zo zijn dat als je je HD er te dichtbij houdt dat die dan kapot gaat.
normale fans maken ook een EM-veld, en denk je dat ze daar niet aan gedacht hebben? :+

Verder erg mooi ding, eindelijk eens dat 'dooie' punt in het midden verminderd, dat scheelt vrij veel aangezien de core van je cpu ook precies in het midden zit :)

• Ankh
yup dat is waar.. of je moet hem helemaal magnetisch afschermen :)

• Ankh
Op donderdag 14 maart 2002 08:03 schreef Aikon het volgende:

[..]

normale fans maken ook een EM-veld, en denk je dat ze daar niet aan gedacht hebben? :+

Verder erg mooi ding, eindelijk eens dat 'dooie' punt in het midden verminderd, dat scheelt vrij veel aangezien de core van je cpu ook precies in het midden zit :)
daar heb je ook gelijk in.. en meestal zit de CPU ook aan de andere kant van je kast ten opzichte van je HD rack :)

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 08:11 schreef RaMMSTeiN het volgende:

[..]

daar heb je ook gelijk in.. en meestal zit de CPU ook aan de andere kant van je kast ten opzichte van je HD rack :)
En je harddisk coolers plak je ook aan de andere kant van je case? :?

• CSCExter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-02-2024
zijn maar hele zwakke magneetjes waarschijnlijk, hebben dus maar een klein isolatie laagje nodig, en dan ben je veilig.

• Ankh
Op donderdag 14 maart 2002 08:59 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

En je harddisk coolers plak je ook aan de andere kant van je case? :?
heb ik die dan :? :P

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zal er wel weer geen kloot vanaf weten, maar zou de behuizing van de hd nix tegenhouden op dat gebied??
Iedere elektromotor werkt bovendien met magnetisme, als ik me niet vergis, of inductie of hoe je het ook wilt noemen...

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 08:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Questie van wat fijn kippengaas er omheen bouwen: ben je van ALLES af 8-)

Verwijderd

als iemand van jullie wel eens een hd heeft opengesloopt zou die weten dat er in een hd erg sterke magneten zitten ;)

• Ankh
Op donderdag 14 maart 2002 21:55 schreef bakdozium het volgende:
als iemand van jullie wel eens een hd heeft opengesloopt zou die weten dat er in een hd erg sterke magneten zitten ;)
yup .. dus maakt het denk ik ook geen probleem uit

[off]
ze zijn onwijs sterk gewoon, kreeg ze er bijna niet uit
:)
[/off]
Pagina: 1