Toon posts:

Video over netwerk (hoog gegrepen idee).

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit topic hoort misschien niet helemaal thuis in dit forum-onderdeel, maar als startpunt lijkt het me logisch.

Ik vraag mij af of de volgende (hooggegrepen) situatie te realiseren is:

Op mijn Grote Windows 2000 Machine een videofragment draaien (divX of een willekeurig ander type), en deze dan over het netwerk op de monitor van een andere pc in het netwerk weergeven.

Dit omdat de andere pc het fragment nooit zelf aan zou kunnen.

De Grote Bak is een Celeron 2 933mhz met 512mb geheugen en een (slechts 4mb) Matrox Millennium en de Kleine Bak is een P1 166mhz met 64mb geheugen en een 2mb S3Trio64+ onboard pci chipje.

(OT: Aankomend weekend koop ik een nieuwe videokaart voor de Grote Bak, zodat die Matrox Millennium eindelijk er uit kan. Dan kan ik pas fatsoenlijk videofragmenten e.d. kijken. Maar de vraag blijft hetzelfde.)

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
ja, dit gaat..

het enige wat je hoeft te doen is terminal services te installeren op de win2k bak, deze als application-server in te stellen.

Ik gebruik terminal services alleen om remote te beheren, maar het kan ook gebruikt worden om te photoshoppen op een 486 :) (het rekenwerk gebeurt immers op de 'zware' server)

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Snel een duidelijk. En precies wat ik horen/lezen wilde.

Ik kan daar wel wat mee. (Duwtje in de juiste richting.)Photoshopvoorbeeld dekt precies de lading.

Dank!

• cpwins
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 16:54

cpwins

ut Grunn...

Hmm ik vraag mij af of dat (vloeiend) gaat lukken.

Stel je draait een filmpje op een resolutie van 1024x768 a 16 bits per pixel. (als het al niet 24 is)

Een normale videostream heeft zo'n 25 frames per seconde. In totaal zit je dan op 314.572.800 bits per seconde. De normale UTP verbinding zit op 100Mbit/s, te weinig dus.

• Krush
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Precies.
Als je toch een nieuwe videokaart koopt kun je er beter een nemen die 2 monitoren ondersteund, en dan een lange videokabel naast je utp kabel leggen (zo doe ik het :)).

Doors, windows in the house are used for their emptyness; thus, we are helped by what is not.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 02:08 schreef Krush het volgende:
Precies.
Als je toch een nieuwe videokaart koopt kun je er beter een nemen die 2 monitoren ondersteund, en dan een lange videokabel naast je utp kabel leggen (zo doe ik het :)).
Hmm. Dan zal ik eerder de TV-out eens gaan benutten. De Kleine Bak staat met een charmant TFTtje in mijn huiskamer, tegenover de (aanzienlijk forsere) televisie. De Grote Bak staat op een soort vliering/zolder, en een onelegant gat in mijn plafont laat alle onderdelen met elkaar communiceren.

Verwijderd

P1 166mhz met 64mb geheugen en een 2mb S3Trio64+ onboard pci chipje.
Ik zou op die machine ook eens linux proberen. Het zou me niets verbazen als bv. mplayer het best voor elkaar krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Linux wel eens op die pc gezet. Voordat ik hem (na veel geklooi en geknutsel) zo had als nu: een min of meer onderhoudsvrije internetbak met eigen pop3 mailboxje (een andere dan degene op mijn Grote Bak Boven)en alle wenselijke programma's. Voor zo ver je die kunt verwachten van het pctje.

Ik ga geen Linux meer op die pc meer zetten. Hij had er te veel moeite mee om dan ook nog als gebruikersvriendelijke desktop zijn werk te doen. Dat kan natuurlijk aan mijn onkunde op Linuxgebied liggen, maar omdat dat niet zo 123 de wereld uit is, is het een veiliger plan de zaken wat OS betreft te laten zoals ze zijn.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 18:00
Op donderdag 14 maart 2002 01:41 schreef Anomie het volgende:
Dit topic hoort misschien niet helemaal thuis in dit forum-onderdeel, maar als startpunt lijkt het me logisch.

Ik vraag mij af of de volgende (hooggegrepen) situatie te realiseren is:

Op mijn Grote Windows 2000 Machine een videofragment draaien (divX of een willekeurig ander type), en deze dan over het netwerk op de monitor van een andere pc in het netwerk weergeven.

Dit omdat de andere pc het fragment nooit zelf aan zou kunnen.

De Grote Bak is een Celeron 2 933mhz met 512mb geheugen en een (slechts 4mb) Matrox Millennium en de Kleine Bak is een P1 166mhz met 64mb geheugen en een 2mb S3Trio64+ onboard pci chipje.

(OT: Aankomend weekend koop ik een nieuwe videokaart voor de Grote Bak, zodat die Matrox Millennium eindelijk er uit kan. Dan kan ik pas fatsoenlijk videofragmenten e.d. kijken. Maar de vraag blijft hetzelfde.)
Grote Bak, leuke naam voor zo'n pc-tje >:)

Maar in ieder geval, zo lang jij geen gigabit netwerk thuis hebt liggen kun je dit wel vergeten. En zelfs met een 1 Gigabit netwerk zal het al redelijk kritiek zitten qua bandbreedte.

Ik zou eens rond kijken voor een 2e hands mobo en proc. En hier een leuke DIVX player van bouwen met video uit. En verpats dat TFT scherm wat je beneden hebt staan, dat heb je dan ook niet meer nodig.

Zoek minimaal een P2-450 en zorg voor minstens 128 MB geheugen.

En klaar is Klara ... :)

-

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 07:05 schreef Juicy het volgende:

[..]
Maar in ieder geval, zo lang jij geen gigabit netwerk thuis hebt liggen kun je dit wel vergeten. En zelfs met een 1 Gigabit netwerk zal het al redelijk kritiek zitten qua bandbreedte.
op het UT-netwerk eb iik zoiets gezien, maar dat is idd een snel netwerk....

• Carny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 23:48

Carny

DatDus!

Waarschijnlijk heb je op de UT een nèt iets anders project gezien, genaamd VideoLAN. Dit is een client/server zodat je je video, en zelfs dvd's, kunt streamen naar 1 of meerdere clients... Dit schijnt al te moeten werken op een gewoon 100Mbit netwerkje... Zelf heb ik me er nog niet zo mee bezig gehouden, maar www.videolan.org vertelt je vast meer..

DatDus.DE --- DatDus!

Verwijderd

Das toch gewoon simpel bestanden delen ofniet?? :?

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 20:44

vegterb

[ZzZ]Vighter

Dan snap ik 1 ding even niet, ik ben zelf ook aan het experimenteren met Windows 2000 Server. Ben bezig met installaties van DNS, Terminsal e.d. Maar nu snap ik niet hoe je dat kijken van een film geplaned had.

Wilde je dan gewoon gebruik maken van een Terminal programma en inloggen op de "server" zodat je bijna letterlijk achter de "server" zit?? :?

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 08:52 schreef vegterb het volgende:
Dan snap ik 1 ding even niet, ik ben zelf ook aan het experimenteren met Windows 2000 Server. Ben bezig met installaties van DNS, Terminsal e.d. Maar nu snap ik niet hoe je dat kijken van een film geplaned had.

Wilde je dan gewoon gebruik maken van een Terminal programma en inloggen op de "server" zodat je bijna letterlijk achter de "server" zit?? :?
Bij mij is er geen sprake van Windows 2000 Server, maar van Windows 2000 Workstation Professional UK.

Maar het zal er inderdaad op neerkomen dat je met een remote-achtig programma letterlijk achter de Win2000 machine zit, zodat die al het werk doet. Als ik de bovenstaande reacties goed begrijp.

Maar goed; eerst dat nieuwe videokaartje kopen :), daarna verder met dit idee.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

met dit idee zat ik ook te spelen. alleen dan anders.. 1 *nix bak die de video binnen haalt en vervolgens doorpompt naar de client die dan weer aan een tv ofzo hangt.

nadeel je wil ook audio er overheen hebben ? citrix en terminal server of elke client + server moet dat wel lukken. echter wat is de kwaliteit ?

btw ik zag in EEN makro krantje een keer voor 117,- eurotjes een wireless setje staan die vanaf je pc naar een tv kan sturen .. mijn vraag is alleen doen deze ook surround sound ???

btw dat videolan wat waren de spec's van het systeem ? wat dat is zekers wel COOL :)

maar goed ik ben ook bezig met dit probleem en ben ook op zoek zal ook wel wat posten als ik wat heb : )

Tja vanalles

Verwijderd

Anomie helaas geen e-mail adres dus dan maar zo. Ik zag in een post van jou op 31 juli 2001 dat je ook een S3Trio64V+ videokaart hebt (Diamond Stealth 64 DRAM misschien?).
Ik heb momenteel een probleem met mijn RH7.2 installatie, of eigenlijk van de X configuratie. Ook heb ik een 14" monitor. Vanwege de grote systeem gelijkenis wilde ik vragen of je van dat systeem nog de XF86Config(-4) had, misschien dat ik dan uit het probleem kan komen.

Bij voorbaat dank.

zie topic: [RH7.2] Problemen bij starten KDE (XFree86prob) [topic=424010/1/25]

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 22:15

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

hallo hallo?

Waarom doen jullie zo moeilijk?

Je kunt toch gewoon de op de ene winhoows machine een drive sharen daarop gewoon de film knallen en afspelen vanaf lokatie dus een netmapping naar de drive maken!

Dat gaat super goed hoor!

Op een LAN geprobeerd, 2 man waren een DIVX film van mij aan het bekijken, er werd nog 2 gb aan MP3'z over 't netwerkje gepompt, quake2 en UT stonden aan over 't netwerk en er was iemand van mijn hdd (waarop de 2 films stonden) direct mp3'z aan het afspelen...

Alles ging perfect, het was wel met een switch, met een hub kun je de 2 gb weg halen anders loopt het niet, maar zonder die 2 gb loopt het ook gewoon ok hoor! ;) :+

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 18:18
Op dinsdag 19 maart 2002 15:12 schreef zwahiel het volgende:
*knip*
Volgens mij is dit niet de bedoeling, omdat de P166 zelf niet die DivX kan afspelen (daar is hij te langzaam voor om al het decompressen zelf te doen).

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 16:42 schreef Thijs het volgende:

[..]

Volgens mij is dit niet de bedoeling, omdat de P166 zelf niet die DivX kan afspelen (daar is hij te langzaam voor om al het decompressen zelf te doen).
Inderdaad.

Ik heb inmiddels voor de Grote Bak een wat deugdelijkere videokaart gekocht: Chaintech GForce2 MX400/64mb SDRAM/TV-out voor 79 op de ComputerInterexpo in de Jaarbeurs. (Geen gamerskaartje van de bovenste plank, maar ik ben dan ook een gamer van de onderste plank).

Mijn hoog gegrepen idee is er nog steeds. Maar ik heb even geen tijd om daar druk mee bezig te zijn. Bovenstaande reacties/discussies zijn allemaal aan mij besteed geweest, dus tot dusverre ben ik een blije topicstarter :).
Pagina: 1