Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...
Verwijderd
In welk bestuuringssysteem zit je te programmeren. In windows kun je waarschijnlijk gewoon API's gebruiken om deze info op te vragen. In dos zul je hier ook wel bepaalde interrupts voor hebben. Ik weet ze helaas niet uit m'n hoofd.
ik gebruik VC++
Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...
ook onder Windows (Win32) kun je volgens mij gewoon de RAM range waar de BIOS informatie opgeslagen staat uitlezen mbv. bijvoorbeeld C++ ...
onder DOS is het toch gewoon het uitlezen van een aantal adressen (geen interruptgebruik) en de verkregen bits/bytes op de juiste manier interpreteren (weten wat ze betekenen) ?
onder DOS is het toch gewoon het uitlezen van een aantal adressen (geen interruptgebruik) en de verkregen bits/bytes op de juiste manier interpreteren (weten wat ze betekenen) ?
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
en waar staat dat dan in je ram ???
ben al 2 dagen op zoek met google en kan niks nuttigs vinden
Programmer - an organism that turns coffee into software.
Verwijderd
Dan moet je 3 dingen weten:
1. wat is het geheugenadres van de Bios -> F000:0000 t/m F000:FFFF
2. Hoe moet je een adres uitlezen in C++ (kijk eens hoe een flashprogrammaatje werkt ofzo...)
3. Waar in de Bios staat de Temperatuur. (je zou de gehele Bios-adressering kunnen scannen op dezelfde wijze zoals je met een HexEditor doet om te vinden waar in een savegame wordt opgeslagen hoeveel levens/wapens/munitie je hebt).
Overigens kan je met C++ geen Bios-uitlezingen onder Windows doen. Windows gooit namelijk de hele adressering overhoop, tenzij jij precies weet in welk (virtueel)geheugenblok de gemaskeerde Bios staat.
1. wat is het geheugenadres van de Bios -> F000:0000 t/m F000:FFFF
2. Hoe moet je een adres uitlezen in C++ (kijk eens hoe een flashprogrammaatje werkt ofzo...)
3. Waar in de Bios staat de Temperatuur. (je zou de gehele Bios-adressering kunnen scannen op dezelfde wijze zoals je met een HexEditor doet om te vinden waar in een savegame wordt opgeslagen hoeveel levens/wapens/munitie je hebt).
Overigens kan je met C++ geen Bios-uitlezingen onder Windows doen. Windows gooit namelijk de hele adressering overhoop, tenzij jij precies weet in welk (virtueel)geheugenblok de gemaskeerde Bios staat.
zeker weten? ik dacht dat onder een DOS box (Win32 console) onder een Win9x variant de BIOS gegevens gewoon via de "normale" adressen (F000 en hoger) te lezen zijn.... Kan me voorstellen dat dat onder een NT based Windows versie anders is.Op donderdag 14 maart 2002 13:02 schreef euss het volgende:
...
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Pagina: 1