Case fan monteren ?

Pagina: 1
Acties:

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb hier een AMD Athlon XP 1800+ en deze wordt vind ik persoonlijk vrij warm (60graden of hoger), nu heb ik een case fan van coolermaster gekocht, en gemonteerd vooraan onderin de kast (dmv zo'n kliksysteem), maar ik merk geen verschil dan voorheen dattie koeler wordt (uiteraard staatie wel aangesloten en blaast ie de lucht naar binnen toe).
Moet ik de lucht nu naar binnen laten voeren of juist naar buiten ?
En hoe zou ik die 60graden kunnen verlagen ?
Er zit (voorzover ik weet) geen ruimte of 'gaten' waar ik een extra fan aan de achterkant kan monteren dus dat gaat dan zowiezo al over?

Verwijderd

Waar geen gaten zijn kun je gaten maken :)

Je moet zowel koele lucht de kast inblazen, maar erg belangrijk is ook om de hete lucht uit de kast te blazen.

Misschien dat je direct boven je XP in het linkerpaneel van je kast een blowhole kunt zagen. Met een fan er op. Dat is erg effectief.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:03

Phydomir

Dennis

Op donderdag 14 maart 2002 00:38 schreef HlpDsK het volgende:
Je moet zowel koele lucht de kast inblazen, maar erg belangrijk is ook om de hete lucht uit de kast te blazen.
Bovenin in het midden een fan monteren die de warme lucht eruit blaast. Dat werkt zeer goed. (leverde bij mij een temp verschil van ong. 10 graden op)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

de zijkant van de case precies waar de proc zit zet je een kruisje 80mm gatenzaag erin, klaar :P

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:23
Op donderdag 14 maart 2002 09:20 schreef AtomicShockwave het volgende:
de zijkant van de case precies waar de proc zit zet je een kruisje 80mm gatenzaag erin, klaar :P
Een fan erin zetten die richting je proc blaast wil ook wel eens helpen :P

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

check www.chefke.vze.com en kijk bij hardware en dan bij hoe bouw ik een kast fan in
Pagina: 1