PIV Barebone SS-50, de opvolger van de SV-24,

Pagina: 1
Acties:

• enter.nu
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05-2020
Shuttle heeft onlangs de PIV opvolger van de SV-24 geintroduceerd. Volgens Shuttle zou hij eind maart / begin april bij de dealers moeten liggen.

Hier eerst een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.enter.nu/shuttle/ss50_front.jpg

En een linkje naar de specs:
http://www.shuttleonline.com/spec.php3?model=ss50

En nog een linkje naar de brochure die ik per email kreeg (PDF formaat):
http://www.enter.nu/shuttle/ss501.pdf

Het lijkt erop dat er toch eindelijk wat meer barebones voor de PIV uitkomen. :)

~~ meesterprutser ~~

Verwijderd

Ziet er heel geil uit.
Maar ben alleen geintreseerd als er een intel chipset met een agp slot in kan. Dan kan ik ik de ultieme LAN bak bouwen :Y)

• enter.nu
Op woensdag 13 maart 2002 23:40 schreef ScheerbipS het volgende:
Ziet er heel geil uit.
Maar ben alleen geintreseerd als er een intel chipset met een agp slot in kan. Dan kan ik ik de ultieme LAN bak bouwen :Y)
Volgens mij is de SS-50 niet direct op LAN's gericht maar meer op de thuisgebruiker die in de woonkamer achter z'n TFT schermpje wat wil internetten, z'n digitale foto's eenvoudig van zijn camera wil halen, snel :+ ff een filmpje wil editten van zijn videocamera. Zijn vrouw eindelijk eens haar eigen website wil laten maken. Niet altijd het gezeik wil over het feit dat hij "altijd" boven zit >:)

UC ?

* enter.nu het lijkt wel autobiografisch ;)

~~ meesterprutser ~~

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Mooi Bakkie... Wel een stukje groter dan die SV24.

Weet iemand wat meer over die SIS chipset, want volgens mij zit in die SV24 ook een SIS chipset en is de TV-out daarvan niet geweldig......

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Op donderdag 14 maart 2002 08:05 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
Mooi Bakkie... Wel een stukje groter dan die SV24.

Weet iemand wat meer over die SIS chipset, want volgens mij zit in die SV24 ook een SIS chipset en is de TV-out daarvan niet geweldig......
In de SV24 zat een VIA :r chipset :(

De SiS645 is een lekker snel chipsetje :) Aangezien de 650 alleen een onboard videofunctie extra heeft, zal de performance van dit boardje toch echt super zijn >:) Waarschijnlijk een stukkie stabieler dan welke Via-chipset dan ook >:)

edit:

Is er al wat bekend over de prijs?

webOS all the way!

• enter.nu
Op donderdag 14 maart 2002 08:09 schreef Hermanvh het volgende:

[..]

Knip...

edit:

Geen idee, maar gezien de prijzen van de SV-24 denk ik dat'ie toch zo tussen de € 300 en de € 400 komt te liggen.

~~ meesterprutser ~~

• enter.nu
Op woensdag 13 maart 2002 23:40 schreef ScheerbipS het volgende:
Ziet er heel geil uit.
Nog ff op de Tweakers Frontpage gekeken naar de SIS645DX chipset... maar als ik dit zo zie:
Uit Tom's experimenten blijkt dat DDR-RAM nu definitief naast Rambus-geheugen is komen te liggen, als het gaat om gebruik in Pentium 4-systemen. De i850-chipset van Intel moet in verschillende benchmarks de SiS645DX zelfs voor laten gaan, en de chipsets die nog met DDR266-geheugen werken (VIA P4X266A, Intel 845D), hebben helemaal het nakijken. De laatste strohalm die de i850 nu nog heeft, is het feit dat de prijzen van RDRAM en hoogstaand DDR-geheugen op dit moment vrij weinig verschillen:
... is de SS-50 misschien toch nog wat voor ScheerbipS z'n LAN bakkie :)

Helemaal met:
Bovendien is hij voorzien van de nieuwe SiS961B-southbridge, waardoor standaard support voor ATA/133-schijven aanwezig is.
om je Maxtor D740X op full speed te laten draaien :7

~~ meesterprutser ~~

• Spyro_the_Dragon
Op donderdag 14 maart 2002 08:09 schreef Hermanvh het volgende:

[..]

In de SV24 zat een VIA :r chipset :(

De SiS645 is een lekker snel chipsetje :) Aangezien de 650 alleen een onboard videofunctie extra heeft, zal de performance van dit boardje toch echt super zijn >:) Waarschijnlijk een stukkie stabieler dan welke Via-chipset dan ook >:)

edit:

OK DAN....Thanks voor de info. Nog ff geduld hebben dus.... eurotje of 350 is zeker te doen.

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Spyro_the_Dragon
Staat nu ook op het nieuws bij tweakers.... Maar nog steeds geeen concrete info over leverdatum en prijs.... Wel kun je in de review goed zien dat deze wat meer ruimte biedt dan die SV24... en dat de TV-out wat beter voor elkaar is...

Pagina: 1