Toon posts:

[delphi5] Connecten via proxy (irc)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een IRC client te schrijven. Het direct connecten & disconnecten gaat allemaal goed, maar diet meot dus ook gaan werken via proxies...

Heeft iemand enig idee hoe dit in Delphi te realiseren valt?

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan niemand die iets hiervan kan vertellen?....

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 22:31

Belgar

Archmaster ranzige code..

hmm, ik heb Builder, maar de meeste classes zijn hetzelfde, dacht ik.

TWebConnection::Proxy
TPowersock.Proxy
TPowersock.ProxyPort

Als het goed is, erven je andere componenten de correcte instellingen van Powersock en blijft de connect transparant. Anders deze instelling direct instellen in je properties. (dit alles in Builder natuurlijk)

...Als het maar werkt

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inderdaad zoiets tegen gekomen in de Help van Delphi, maar als ik dit in de code invoer, herkent ie Powersock.Proxy en Powersock.ProxyPort niet...

Het component is, uiteraard, wel aanwezig :)

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 17:30 schreef Lynx666 het volgende:
Ik ben inderdaad zoiets tegen gekomen in de Help van Delphi, maar als ik dit in de code invoer, herkent ie Powersock.Proxy en Powersock.ProxyPort niet...
TPowerSock is de base class voor een hoop van die NetMasters componenten, en dan kun je dus rechtstreeks de Proxy en ProxyPort properties van die afgeleiden gebruiken. Wel vreemd trouwens dat die properties niet published zijn, maar alleen maar public.

Ik heb er zelf overigens geen ervaring mee, want ik weiger componenten te gebruiken waarvan ik de source niet heb. En aangezien die van Indy vrij verkrijgbaar is, en de source van TClientSocket en TServerSocket gewoon bij Delphi zit, zie ik geen reden om me in NetMasters te verdiepen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf ook weinig trek componenten zonder source code te gebruiken. Ik zet veel liever zelf zoiets in elkaar, maar kan helaas weinig info vinden hierover...

Is het dan niet via een andere weg mogelijk binnen delphi te connecten via proxy, zonder daarvoor componenten te hoeven downloaden?
Pagina: 1