Hallo, ik heb hier een cassette liggen van Frankrijk, je kent dat wel hé, zo'n mooie herinneringen cassette die je terplaatse kan kopen, maar er is een probleem. Ze is nl in Secam, bestaat er een manier of een trucje om die om te zetten naar Pal zodanig dat er weer kleur op het beeld komt?
een béétje videorecorder kun je gewoon instellen.. toch? die van mij wel (179 euro, goedkoopste van het goedkoopste)
Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.
Specificaties van PAL en SECAM zijn exact gelijk (625 Scan Lines, 50 HZ, 25 Frames/sec), SECAM tapes spelen dan ook op elke PAL videorecorder (en andersom). Alleen kleur wordt op een iets afwijkende manier overgedregen:
PAL :Chroma 4.43 MHz
SECAM :Chroma 4.25 MHz
Als je video SECAM niet op de juiste manier ondersteund, zul je het chroma signaal op een of andere manier moeten veranderen. Er zijn ook convertors voor te koop, maar om even een bandje om te zetten nogal duur.
PAL :Chroma 4.43 MHz
SECAM :Chroma 4.25 MHz
Als je video SECAM niet op de juiste manier ondersteund, zul je het chroma signaal op een of andere manier moeten veranderen. Er zijn ook convertors voor te koop, maar om even een bandje om te zetten nogal duur.
Check handleiding videorecorder, of zoek online op of ie SECAM ondersteund. Nee ? Video lenen die wel SECAM ondersteund, of signaalconvertor kopen/bouwen.
als je de video in een secam ondersteunde vcr steekt en je neemt het signaal op met een pal vcr, heb je dan een pal cassette of blijft dat hetzelfde
Verwijderd
er komt een secam signaal uit de vcr, en dus zal de pal recorder een secam signaal opnemen - zw/w dus.
Je zult echt een convertor moeten kopen
Als je het via de TV opneemt zou het toch moeten lukken lijkt me.Op donderdag 14 maart 2002 00:47 schreef beelzebubu het volgende:
er komt een secam signaal uit de vcr, en dus zal de pal recorder een secam signaal opnemen - zw/w dus.
Verwijderd
jawel, maar hier ging het om een secam videoband als source, en dan werkt het nietOp donderdag 14 maart 2002 08:48 schreef Bigfoot het volgende:
[..]
Als je het via de TV opneemt zou het toch moeten lukken lijkt me.
Als je het via de scart-out of evt. coax uit van de TV opneemt ook niet?Op donderdag 14 maart 2002 11:13 schreef beelzebubu het volgende:
[..]
jawel, maar hier ging het om een secam videoband als source, en dan werkt het niet
Pagina: 1