2 kabelproviders tesamen.

Pagina: 1
Acties:

• bekertje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-01 08:28
Even een klein vraagje.
Bij ons op school hebben ze zowel een Kennisnet aansluiting en een @home aansluiting.
Nou beweren ze bij Kennisnet dat ze een download geven van max 2Mbit en @home loopt zoals @home loopt.

maar stel nou dat ik met 2 Mbit aan het downloaden ben met kennisnet en m'n @home loopt ook op z'n maximale capiciteit. Gaat dat? Past dat allemaal? Kan me zo voorstellen dat die Tv(Coax)kabel dat niet aan kan.

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 22:50 schreef bekertje het volgende:
Kan me zo voorstellen dat die Tv(Coax)kabel dat niet aan kan.
@home en kennisnet lopen op 2 verschillende frequentie's op de kabel... dus niks aan het handje... :z

• kleefding
  • Laatst online: 12-08 08:28
een coax kabel is snel genoeg voor kabelinternet (is maar een 10 mbit half duplex verbinding) @home dus

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
coax kan wel meer aan dan 2 x 4mbit

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 23:00 schreef Noork het volgende:
coax kan wel meer aan dan 2 x 4mbit
Ik meen dat @home hier in enschede zo'n 12 verschillende frequentie's heeft op de kabel,buiten kennisnet.. daar zijn er ook nog een aantal frequentie's voor.. :)

• kwtemp874
  • Laatst online: 20-08 21:36
het is natuurlijk verschrikkelijk off topic, maar kan iemand me uitleggen hoe het kan dat door een 2 aderige kabel zulke snelheden kunnen?

(geen hts gedaan, toch wel heel iets spijt van)

Verwijderd

heb je geen HTS voor nodig..
Op de kabel zijn verschillende frequentie's ingedeeld voor radio en tv..
op de vrije frequentie's hebben ze o.a. de @home signaaltjes gezet,net zo als de radio en tv signaaltjes..

sim-pel :)

edit:

de snelheid word bepaald door de ruimte die je het signaal geeft van bijvoorbeeld 200 tot 220 Mhz.. en de modulatietechniek...

Over een telefoonlijn heb je maar een bandbreedte van 2400 bps..maar met een beetje "kunst en vliegwerk" kan je wel 56 Kbps halen.. modulatietechnieken.. :)

snel en grof uitgelegd
Pagina: 1