Pingtijden met een draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:17
Kan iemand mij vertellen wat de pingtijden zijn die ik kan verwachten met een draadloze verbinding tussen 2 laptops?

1 van mijn huisgenoten heeft net zijn laptop besteld, en ik heb er ook 1. Nu is de bedoeling dat we ook nog eens gaan multiplayen met die 2 laptops, en nu vroeg ik me af of dit gaat werken met een redelijke ping.

We zijn van plan om 2 3com Airconnect 11 Mbps kaartjes te kopen, en te draaien als peer to peer verbinding. Zijn er trouwens ook wireless kaartjes die VOLLEDIG in de laptop zitten, zonder uitstekende delen?

Mijn Firewizzie

• Case
*bump*
Niemand die dit weet?

Mijn Firewizzie

Verwijderd

De ping tijden zullen niet 'meetbaar' anders zijn dan die van een vast netwerk.

Volledig interne pcmcia kaarten heb ik nog niet gezien op de markt, heeft waarschijnlijk te maken met de afscherming van het signaal.

Laptops die 'WiFi' build-in hebben zullen waarschijnlijk wel een ander soort signaal concentrator (antenne) hebben.

• Carny
  • Laatst online: 15-06 23:48

Carny

DatDus!

Op donderdag 14 maart 2002 08:24 schreef Boozy het volgende:
De ping tijden zullen niet 'meetbaar' anders zijn dan die van een vast netwerk.

Volledig interne pcmcia kaarten heb ik nog niet gezien op de markt, heeft waarschijnlijk te maken met de afscherming van het signaal.

Laptops die 'WiFi' build-in hebben zullen waarschijnlijk wel een ander soort signaal concentrator (antenne) hebben.
Laptops met WiFi erin, hebben de antenne vaak in het opklapbare deel zitten, zodat het zo hoog (en vrij) mogelijk zit...
Volgens mij heeft 3com wel kaartjes die een inschuifbare antennestuk hebben zodat je de kaart bij goed bereik (tot een aantal meter van het AP of de andere persoon af) niet buiten de laptop uit hebt steken... Ik weet niet meer precies in welke maar iemand heeft er een plaatje van gepost in 1 van de recente wireless topics...
Na ff een search hier op GoT kom ik bij dit draadje:
[topic=427626/1/250]
Zie daar de post door Alientrader op maandag 04 maart 2002 02:27...

DatDus.DE --- DatDus!

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 08:48 schreef carnager het volgende:

[..]

Laptops met WiFi erin, hebben de antenne vaak in het opklapbare deel zitten, zodat het zo hoog (en vrij) mogelijk zit...
Volgens mij heeft 3com wel kaartjes die een inschuifbare antennestuk hebben zodat je de kaart bij goed bereik (tot een aantal meter van het AP of de andere persoon af) niet buiten de laptop uit hebt steken... Ik weet niet meer precies in welke maar iemand heeft er een plaatje van gepost in 1 van de recente wireless topics...
Na ff een search hier op GoT kom ik bij dit draadje:
[topic=427626/1/250]
Zie daar de post door Alientrader op maandag 04 maart 2002 02:27...
Juist, ziets dacht ik ook al ergens gelezen te hebben.
Dat verklaart meteen ook waarom deze machientjes over het algemeen een betere connectie hebben dan met losse pcmcia kaartjes.

• Case
Jongens, heel erg bedankt voor de info.
Met name de link is erg handig, want die 3com kaart met inklapbare antenne is precies wat ik zoek!

Mijn Firewizzie

• pablo_p
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-04 09:35
Ik heb zelf een draadloos netwerk met een Accesspoint. Pingtijden zijn wel ok. Onderstaand het resultaat van een ping vanaf Windows 98 draadloos naar Windows 2000 op vast Ethernet (via een Accesspoint):

C:\WINDOWS>ping rataplan

Pinging rataplan [192.168.0.1] with 32 bytes of data:

Reply from 192.168.0.1: bytes=32 time=3ms TTL=128
Reply from 192.168.0.1: bytes=32 time=5ms TTL=128

Ping statistics for 192.168.0.1:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 3ms, Maximum = 5ms, Average = 3ms

• Case
nou, dat kan allemaal nog net zie ik, qua pingtijden ;)
Zit wel goed..

Mijn Firewizzie

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Ik heb de 3com XJACK wireless lan pc card (93crwe62092a) en kan met ingeschoven antenne 20 meter van mijn ap op 11 mbps werken.Verder bereik nog niet geprobeerd.

Be Stronger Than Your Excuses

Pagina: 1