[C++] System info ? (proc usage etc.)

Pagina: 1
Acties:

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
Waar kan ik onder windhoos (9x/2000/XP) die dingen vinden die onder linux zo lekker binnen handberijk zitten. Ik ozke bevoorbeeld de processor load, memory load, memory free pagefile use etc. Eigenlijk al die dingen die je met de system monitor kan zien. Ik vraag me dus af hoe ik die variabelen onder C++ kan benaderen. En hoe ik dat het beste kan doen (het liefst met voorbeeld code, of links met info).

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
*schop*

Iemand die mij kan helpen?

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Zie mijn post in deze topic
[topic=438830/1/25]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 17:15 schreef LuCarD het volgende:
Zie mijn post in deze topic
[topic=438830/1/25]
Ja, die zat ik net door te lezen. Alleen daar staat hoe je bv processor merk en type uit het register haalt. En ik wil graag processor load en memory usage etc. Allemaal dynamische variabelen, die denkik niet in het register staan :?
Tenminste lijkt me vrij onlogisch als windows de hele tijd de registry moet editen, maarja met MS weet je maar nooit :+

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op die zelfde site staat nog veeel meer :)

Ook Process Info etc

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
Ik heb inderdaad via die site iets heel interessants gevonden. Voor de mensen die hier ook in geinteresseert zijn: http://www.microsoft.com/msj/defaultframe.asp?page=/msj/0598/hood0598.htm&nav=/msj/0598/newnav.htm

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 17:31 schreef LuCarD het volgende:
Dacht meer aan het volgende:
http://www.codeguru.com/system/ListProcesses.shtml
http://www.codeguru.com/system/killer.html
http://www.codeguru.com/system/SimpleProcessViewer.html

of zo :)
Daar staan inderdaad hele interessante dingen tussen, allen bij heel veel staat het commentaar 'works only on Win 2000' of zo iets. Ik zoek iets dat net zo werkt als MEMORYSTATUS, dat gewoon een 'snapshot' geeft van de geheugenstatus. Zo wil ik ook een snapshot van mijn processor kunnen maken. EN dan ben ik niet geinteresseert in het aantal threads, maar puur in de load.

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
Ik heb nu een mooie functie voor memusage. alleen processor load kan ik nergens vinden. (althans geen functie die ook onder windows 9.x werkt)

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
*schop*

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:37

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

(jarig!)
Kijk eens op de MSDN site o.i.d. en zoek dan naar de Performance Data Helper (PDH). Voor windows NT en hoger prima te gebruiken. Bij windows NT moet je wel zelf de pdh.dll meeleveren (die is gewoon door iedereen te verspreiden). Bij win2k en hoger zit deze gewoon standaard bij.

Mocht je het zonder de PDH willen doen, dan kan je die info ook rechtstreeks uit het registry halen, maar m.b.v. de PDH is dit wel makkelijker.

Onder win9x/me kan je naar mijn idee het beste die info uit de registry halen (daar heb je namelijk geen PDH voor). Precieze key moet je zelf ff opzoeken, of wachten tot zondag avond, dan kan ik het weer voor je opzoeken

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1