Toon posts:

[RedHat 7.2] cgi permissions?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik de permissions van een cgi script in linux moet instellen? Ik weet dat je de rwx toegang in moet stellen op 755, maar hoe moet ik de user en de groep instellen? Moeten die op root.root staan of op een of andere user.user?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ze moeten een zodanige user hebben dat je webserver erbij kan. Dezelfde eigenaar als de dir cgi-bin/ lijkt me het handigst.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Aha.
Het probleem is dat ik constant een internal server krijg. Toen heb ik wat zitten klooien met permissies (alles op 755 gezet en de user en groep goed gezet) en het script door dos2unix gehaald, vanwege de regeleinden waar windows mee knoeit. Vervolgens werkte het 1 keer en daarna niet meer en ik krijg het nu ook niet meer aan de praat. Wat doe ik in hemelsnaam fout?

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op woensdag 13 maart 2002 22:31 schreef junkie26 het volgende:
Geven je logbestanden nog meer informatie? Meestal staat er vóór de 500-error nog informatie wat er precies mis is gegaan in /var/log/apache/error.log (kan zijn dat het bestand iets anders heet onder RedHat).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Een apache log kan ik niet vinden (moet ik dat ergens instellen dat ie een log maakt?)
In de httpd log staat:

No such file or directory: exec of /var/www/html/cgi-bin/FormMail.cgi failed

en

Premature end of script headers: /var/www/html/cgi-bin/FormMail.cgi

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Welk script probeer je precies te draaien? FormMail.cgi? Die lijkt namelijk niet te bestaan, of staat in ieder geval niet op de plek waar hij gezocht wordt. De 'premature end ...' komt normaal door een fout in het script, maar wordt ook veroorzaakt door niet-aanwezige scripts.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Weet iemand hoe ik de permissions van een cgi script in linux moet instellen? Ik weet dat je de rwx toegang in moet stellen op 755, maar hoe moet ik de user en de groep instellen? Moeten die op root.root staan of op een of andere user.user?
Gebruik je suexec ?? (staat in de Apache startup message in de logs).

Zo ja, zie de suexec manpage, er zijn nogal wat regels.
Pagina: 1