[OC] Koeler vervangen TNT 2, welke nemen?

Pagina: 1
Acties:

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn huidige koeler gaat het zo te horen begeven. Hij hangt ondersteboven (2 jaar nu). Ik wil dus een nieuwe kopen die mijn score in 3dmark omhoog kan krikken door te oc'en. Ik heb een aantal mogelijkheden, waar ik even jullie licht over wil laten schijnen. Deze mogeljkheden zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/chipset/blueorbp1.gif

Een Blue Orb, ziet er strak uit, maar koelt ie goed en is hij stil? En past hij op een normale kaart zonder veel gekloot :?

Afbeeldingslocatie: http://www.sunon.com.tw/product/productphoto/dc4020.jpg

Een Sunon KD1204PKS2, stil en goed koelend, al kijk ik naar de specs van Sunon. Maar de vraag is of ie een 2 pins aansluiting heeft die op me TNT 2 past. (tis geen echte VGA kaart koeler)

Tot slot:
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.co.uk/tba-4b01.gif

Deze koeler monteren op mijn TNT 2. De vraag is ook of deze past en of deze goed koelt.

Tot zover, het gaat om een MSI-8806 TNT 2 Pro, hij moet wel een koeler, anders wordt hij echt te heet volgens mij. Met mijn huidige koeling kom ik nog niet zo ver, ik wil dus een goede stille koeler, die past op mijn huidige kaart zonder gedoe en die toch redelijk stil is.
Thnx in advance.

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-02 22:00
heb je niet ergens een 486 heatsinkje liggen ? zonde zoveel geld uit te geven voor zon ruk kaart

Verwijderd

Ik denk dat de 2e cooler de beste keuze is.
Denk dat die het beste past.

Die coolermaster past denk ik niet.

Maar, ik heb 2 TNT2's, 1tje zit alleen een fannetje op, en op de ander alleen een koelblokje.

Ik weet niet hoe bij jouw de temperaturen liggen, maar hier zijn ze wel goed.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op woensdag 13 maart 2002 22:10 schreef Sjoak het volgende:
heb je niet ergens een 486 heatsinkje liggen ? zonde zoveel geld uit te geven voor zon ruk kaart
Bedankt voor je objectieve bijdrage. Het is:
a: geen ruk kaart, maar een heel fatsoenlijke kaart waar je prima mee kunt gamen.
b: het kost echt geen fortuin, hoogstens 10 euro.
c: ik moet hem nog een tijdje kunnen gebruiken. (ong. tot eind zomer herfst) Dan komt er een upgrade >:) (Lees: p4 nw 2,0 en 8500 LE)

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 22:17 schreef J0YR1D3R het volgende:

[..]

Bedankt voor je objectieve bijdrage. Het is:
a: geen ruk kaart, maar een heel fatsoenlijke kaart waar je prima mee kunt gamen.
b: het kost echt geen fortuin, hoogstens 10 euro.
c: ik moet hem nog een tijdje kunnen gebruiken. (ong. tot eind zomer herfst) Dan komt er een upgrade >:) (Lees: p4 nw 2,0 en 8500 LE)
a: is het wel je kunt er niet eens fatsoenlijk mohaa of max payne op draaien ;)
b: dat is een lekker prijsje
c: ik hoop niet dat je veel nieuwe games wil spelen tot die tijd want dat trekt dat beesje echt niet ;)

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op woensdag 13 maart 2002 22:21 schreef SilverBolt het volgende:

[..]

c: ik hoop niet dat je veel nieuwe games wil spelen tot die tijd want dat trekt dat beesje echt niet ;)
a: Max Payne loopt wel soepel in 1024x768 med details
b: het is de moeite waard
c: het zal wel moeten. Ik speel toch geen MohAA ed.

En nu weer ontopic.

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 21:51
Op woensdag 13 maart 2002 22:25 schreef J0YR1D3R het volgende:

[..]

a: Max Payne loopt wel soepel in 1024x768 med details
b: het is de moeite waard
c: het zal wel moeten. Ik speel toch geen MohAA ed.

En nu weer ontopic.
a: Ligt er maar aan wat je soepel vind.
b: Als ie té warm wordt dan wordt je pc instabiel en dat merk je wel.
c: Ehm?

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op woensdag 13 maart 2002 22:43 schreef AMDude het volgende:

[..]

a: Ligt er maar aan wat je soepel vind.
b: Als ie té warm wordt dan wordt je pc instabiel en dat merk je wel.
c: Ehm?
Ok, dat was de laatste reply met dat abc, ik geef toe, ben er zelf mee begonnen, maar is nogal irri ;)
Het gaat er mij ook een beetje om dat mjn huidige koeler niet echt supergoed koelt, wat resulteert in een niet echt hoge OC. Ik ken mensen die hem stukken hoger hebben staan, zelfs met de standaardkoeling.

• Jodi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-02 22:05

Jodi

No Matches Found

Wat die Blue Orb betreft: ik heb zo'n ding, en hij is echt zo krom als een hoepel! Er is volgens mij een TENT aan ruimte tussen de koeler en de GPU.... Er zit daar nu een bult koelprut :P
Dus laat die Orb maar zitten....

Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op woensdag 13 maart 2002 22:50 schreef Jodi het volgende:
Wat die Blue Orb betreft: ik heb zo'n ding, en hij is echt zo krom als een hoepel! Er is volgens mij een TENT aan ruimte tussen de koeler en de GPU.... Er zit daar nu een bult koelprut :P
Wat voor GPU heb je? En maakt ie veel lawaai? En past ie er normaal op, zonder veel gekloot enzo?

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 13:18
ik zou voor nr 2 gaan en een tnt2 pro kan de meeste spellen nog wel redelijk aan als je niet zoveel om meer dan 30 fps geeft

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-02 09:42
Op woensdag 13 maart 2002 22:50 schreef Jodi het volgende:
dat ie krom is komt misschien door productie fout. maar de onderkant is idd niet mooi glad. stukje heeeeel fijn schuurpapier kan dat wel oplossen...

ik zou gewoon ergens een 486 coolertje vandaag slopen. die kaart is het echt niet meer waard. dat je maxpayne soepel draait op 1024*768 medium detail gelooft natuurlijk niemand. m'n gf2gts had er vroeger ook moeite mee (vooral in grote open levels).

• Eindewege
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

Eindewege

Het beste dorp van nederland

ik snap niet dat men zo zeurt over een TNT 2, veel spellen zijn er goed mee te doen mits de rest van je pc ook een beetje behoorlijk is, de hoogste resoluties kun je dan misschien wel vergeten, maar wat is er mis met 800x600 ? :?

en ik zou denk ik ook voor de 2e gaan, en meestal kan je zo'n fannetje gewoon in de heatsink vastschroeven. (alhoewel, Nr 1 ziet er wel veel mooier uit :P)

Van Zeeland dan misschien ??

Verwijderd

standaard koelblok laten zitten en er een baykoeler onder hangen doe je ook gelijk aan meer airflow
2 vliegen in 1 klap is altijd leuk
enkel het kost je wel 1 pci slot

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op woensdag 13 maart 2002 23:16 schreef klikodog het volgende:
standaard koelblok laten zitten en er een baykoeler onder hangen doe je ook gelijk aan meer airflow
2 vliegen in 1 klap is altijd leuk
enkel het kost je wel 1 pci slot
Zo'n baykoeler is toch zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/999/G1/999237G1.JPG

Alleen mijn gedachte bij dit ding is dat het me extra kosten oplevert, het is wel een goede optie. Zelf neig ik eigenlijk naar de 2e koeler, omdat deze mooi stil lijkt en een goede airflow geeft. Eigenlijk wil ik nog een paar ervaringen mbt die blue orb horen, dingetje ziet er zo mooi uit en zal ook best goed koelen.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:23
Op woensdag 13 maart 2002 22:21 schreef SilverBolt het volgende:

[..]

a: je kan er WEL fatsoenlijk Max Payne mee spelen, mohaa loopt om 1 of andere vage reden wel vast soms :)
b: idd, snie duur
c: Herfst is wel ver weg, maar met een goede pc erachter lukt dat heus wel >:)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:04
Max Payne liep bij mij wel soepel op 1024x768 net de tnt2. maar was geklokt op 175/190

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• FragFrog
  • Laatst online: 17:23
Op donderdag 14 maart 2002 10:33 schreef toastingnow het volgende:
Max Payne liep bij mij wel soepel op 1024x768 net de tnt2. maar was geklokt op 175/190
Welke heb je? Ultra? Ik krijg mijn ViperV770 "normaal" niet verder dan 160/170 zonder extra koeling :(

(en natuurlijk is er ook geen simpele manier om er een fan op te zetten :()

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• toastingnow
Op donderdag 14 maart 2002 10:38 schreef FragFrog het volgende:

[..]

Welke heb je? Ultra? Ik krijg mijn ViperV770 "normaal" niet verder dan 160/170 zonder extra koeling :(

(en natuurlijk is er ook geen simpele manier om er een fan op te zetten :()
Had ook de normale. Op de heatsink een 40mm fan geschroefd en een 80mm blies er vrolijk recht tegen aan :)

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik heb zojuist me pc effe opengeschroeft. Ik heb alle gegevens van de koeler op een papiertje geschreven en met google ben ik tot het volgende resultaat gekomen:
Kijk hier anders is de layout nogal f*cked up ineens :) het is dus een ADDA :? die op 12V draait. Ik heb meteen de aansluiting van me koeler bekeken en ben erachter gekomen dat het een 2 pins is in plaats van een 3 :( Nu zit ik dus met een vraag. Zijn er koelertjes die 2 pins aansluitingen hebben, en zo ja formaat 40x40 (of iets in die richting)? Weet iemand van zijn blueorb hoeveel pins aansluiting die heeft? En kan een drie draads koeler op mijn 2 pins aansluiting? (rode en zwarte draad)

Thnx in advance

• toastingnow
Bij de elektroboer kan je gerust een 40mm fan kopen met twee draadjes.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op donderdag 14 maart 2002 14:22 schreef toastingnow het volgende:
Bij de elektroboer kan je gerust een 40mm fan kopen met twee draadjes.
Ben al het hele dorp doorgefietst en heb alle electronica en pc zaken gehad. Nergens resultaat :( Ik heb dus nu een advertentie op de frontpage gezet en er reageerden drie mensen met drie verschillende koelers, zie hierboven. Mijn probleem is dus dat ik nergens twee draads fans weet te vinden. Weet jij misschien nog een shop die die dingen heeft, en of misschien een drie draads op een 2 pins aansluiting kan?

EDIT:

Ik kijk nu eens goed naar dat plaatje van die orb, en die heeft drie draadjes (rood,zwart,geel) Waar dient die gele voor? en kan ik die eventueel gewoon niet aansluiten?

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik heb nog effe verder gezocht met google, toen ik dit plaatje tegenkwam:

Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/coolercomp/blorb220.jpg
Zit hier nou een soort van converter bij voor naar "gewone" voeding van HD en CD-ROM enzo? Dat zou wel makkelijk zijn.En ik kan nu 100% zeker zeggen dat het een 3 draads is. Iemand een idee van die converter?

Verwijderd

Die blue orpie ziet er wel phat uit!!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik heb nu met google een stuk of 10 reviews gelezen (MadOnion, OCcafe, oc.com, etc) en die waren best wel positief over die blue orb. Qua geluid en koeling is het volgens mij geen slechte en ik ga er steeds meer voor voelen. Iemand die mij kan overtuigen mbt die converter voor de stroom??

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:42
ik heb zelf op mn abit gf2mx400 op het koelblokje een 40mm titanfannetje geschroefd en die gewoon aangesloten op de 12V molex aansluiting (die van je HD en cdrom). Koelt uitstekend!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op donderdag 14 maart 2002 16:59 schreef Aristos het volgende:
ik heb zelf op mn abit gf2mx400 op het koelblokje een 40mm titanfannetje geschroefd en die gewoon aangesloten op de 12V molex aansluiting (die van je HD en cdrom). Koelt uitstekend!
Deze:
http://shop.freezinghardware.nl/pictures/50-43G.JPG

Of deze:
http://shop.freezinghardware.nl/pictures/113-126G.JPG

Die zijn sowieso wel wat duurder dan die orb of die andere die in dit topic staan. Das wel een nadeel vind ik, ik wil er ook niet al te veel geld aan uitgeven.

• Fire_Bird
  • Laatst online: 15:55
Op donderdag 14 maart 2002 16:06 schreef J0YR1D3R het volgende:
Ik heb nog effe verder gezocht met google, toen ik dit plaatje tegenkwam:

[afbeelding]
Zit hier nou een soort van converter bij voor naar "gewone" voeding van HD en CD-ROM enzo? Dat zou wel makkelijk zijn.En ik kan nu 100% zeker zeggen dat het een 3 draads is. Iemand een idee van die converter?
yep, heb je goed gezien, dat zit erbij, hij is 3 pins, maar zodra je hem op die ŽconverterŽ houd je uiteraard 2 over :)

Verwijderd

ik heb ook een tnt2 kaartje (viper v770 van diamond)
maar ik heb op de originele heatsink gewoon een sunon 40mm coolertje geplaatst en die er met 4 parkertjes op vast gezet en dat gaat goed genoeg! en op 12v hoor je hem al niet en op 5v al helemaaaaaaal niet...

ik zou voor de sunon gaan.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op donderdag 14 maart 2002 18:36 schreef Chemical_X het volgende:
ik heb ook een tnt2 kaartje (viper v770 van diamond)
maar ik heb op de originele heatsink gewoon een sunon 40mm coolertje geplaatst en die er met 4 parkertjes op vast gezet en dat gaat goed genoeg! en op 12v hoor je hem al niet en op 5v al helemaaaaaaal niet...

ik zou voor de sunon gaan.
Weet je toevallig ook de aansluiting van deze fan nog? (hoeveel draadjes?) En hoe heb je deze dan aangesloten?

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op donderdag 14 maart 2002 18:19 schreef Fire_Bird het volgende:

[..]

yep, heb je goed gezien, dat zit erbij, hij is 3 pins, maar zodra je hem op die "converter" houd je uiteraard 2 over :)
Maar als ik goed kijk hou ik er geen 2 over, maar een stekker ter grootte van een HD voeding over :? Die is toch geen 2-pins?

• Sayko
  • Laatst online: 18-02 20:43

Sayko

Knowledge Is Power

ik heb die orb op mijn gf3ti200. hij draait nu op 260/525 m/c. en die convertor is ook cool die er bij zit. eentje naar cooler en eentje naar hdd of cd-rom. btw met standaard cooler kwam ik niet eens boven de 200 coreclock

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02 22:58
Ik had gewoon een 486 gesloopt voor de koeler.. Wat kost zo'n koeler nou? 1 euro?

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op donderdag 14 maart 2002 22:18 schreef msteggink het volgende:
Ik had gewoon een 486 gesloopt voor de koeler.. Wat kost zo'n koeler nou? 1 euro?
Ik zit niet zo ruim in me 486's (lees 1 zonder heatsink) en ik wil er ook nog mee gaan oc'en dus hij moet wel een beetje koelen ;)

• LG_Greenman
  • Laatst online: 07-01-2025
Op donderdag 14 maart 2002 22:18 schreef msteggink het volgende:
OT: je site is down

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op donderdag 14 maart 2002 22:26 schreef LG_Greenman het volgende:

[..]

OT: je site is down
Bedankt voor de mededeling :{

• Jodi

Jodi

No Matches Found

Sorry voor de late reactie... Heb een "gewone" modem, ben student, ik ben met bezuinigingen bezig :9
Op woensdag 13 maart 2002 22:55 schreef J0YR1D3R het volgende:
[..]
Wat voor GPU heb je? En maakt ie veel lawaai? En past ie er normaal op, zonder veel gekloot enzo?
Hij is niet echt lawaaiig (is dat Nederlands :)). Ik heb een Viper V770D TNT2 Ultra. En het bevestigen... Neem NIET die thermalpad die ze erbij leveren, dat ding is zo gaar als ik weet niet wat. Ik heb 'm met twee aan elkaar gebonden tie-wraps (over de lengte van de kaart) vast gezet.... Ziet er wat amateuristisch uit, werkt wel :9
Op woensdag 13 maart 2002 23:01 schreef weareborg het volgende:

[..]

dat ie krom is komt misschien door productie fout. maar de onderkant is idd niet mooi glad. stukje heeeeel fijn schuurpapier kan dat wel oplossen...
[..]
Ik hoor van meer mensen dat ie echt niet normaal krom is.... Bij mij was het zo: toen ik er een laagje van die koelprut op deed en de koeler er op drukte, maaktij hij maar op drie heeeeeeeele kleine puntjes contact. Ik heb de holte echt op moeten vullen met prut, het halve zakkie zit er onder :). Wat wél opvalt is dat, hoe krom hij ook is, hij koelt wel okee! Niet te filmen dat ding :z

Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op donderdag 14 maart 2002 22:57 schreef Jodi het volgende:
Sorry voor de late reactie... Heb een "gewone" modem, ben student, ik ben met bezuinigingen bezig :9
[..]
Kijk daar hebben we wat aan :) Nou zullen we er eens effe een nachie over slapen en een paar mailtje versturen en dan zien we wel weer :)

• Jodi

Jodi

No Matches Found

Tussen twee haakjes.....
Over die converter: dat is idd een verloopstekker naar de ehhhh "normale" molex connectors. Je sluit em dus direct op je voeding aan zeg maar, no big deal. Draden zijn lang genoeg.

Nou ja, veel meer valt er geloof ik niet over te vertellen ;)

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 17:09 schreef J0YR1D3R het volgende:

[..]

Deze:
http://shop.freezinghardware.nl/pictures/50-43G.JPG

Of deze:
http://shop.freezinghardware.nl/pictures/113-126G.JPG

Die zijn sowieso wel wat duurder dan die orb of die andere die in dit topic staan. Das wel een nadeel vind ik, ik wil er ook niet al te veel geld aan uitgeven.
(sorry was ingelogd op compu van vriend van mij)

nee, gewoon een los 40mm fannetje, zoals op de Titan TFD-401012B 40x40mm op http://www.regenboog.net/docs/pi992949321_4.htm , deze heb ik op de heatsink geschroeft. Zit er een standaard HS op? (je zou trouwens elke 40mm kunnen pakken hiervoor, maakt niet uit)

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op vrijdag 15 maart 2002 00:17 schreef florisson het volgende:

[..]

(sorry was ingelogd op compu van vriend van mij)

nee, gewoon een los 40mm fannetje, zoals op de Titan TFD-401012B 40x40mm op http://www.regenboog.net/docs/pi992949321_4.htm , deze heb ik op de heatsink geschroeft. Zit er een standaard HS op? (je zou trouwens elke 40mm kunnen pakken hiervoor, maakt niet uit)
Er zit inderdaad een heatsinkie op ja. Enige probleem is dan nog die splitter die ik moet kopen, ik heb namelijk geen 3pins aansluiting op me moederbord :)

Verwijderd

dude ja kan hem toch gewoon met een splitter tussen een cdrom /hd hangen ?

Verwijderd

Ik weet niet beter of de ORB koelers (allemaal) behoren tot de categorie van stilte verstoorders.
Deze dingen koelen wel aardig maar maken aardig wat herrie.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/website/pics_products/hfcombo_Alpha-FC-PAL15U.jpg

deze zit op mn GeForce2 Ti... core op 250@300 :D

met blue orb haalde ik 280.. scheelt wel wat! En de fan op het plaatje is stiller!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op vrijdag 15 maart 2002 13:13 schreef Thund3rKn0L het volgende:
[afbeelding]

met blue orb haalde ik 280.. scheelt wel wat! En de fan op het plaatje is stiller!
Weet je wat dat ding kost joh! Dat is is onderhand nog meer als die kaart waard is! (net niet nog ;))
En om alles effe in 1 post te houden:

bendeman: Zo ver ben ik op dit moment al, het gaat nu alleen nog effe om de keuze welke fan ik moet nemen.

glo0mdud3: Ik heb toch best wel een aantal reviews gelezen op diverse OC sites en die berichtten mij dat hij toch best wel stil is :)

• toastingnow
Op vrijdag 15 maart 2002 13:13 schreef Thund3rKn0L het volgende:
[afbeelding]

Hmm..effe vraagje tussendoor. Zou 't helpen om nog een 40mm fan te zetten op 't stuk naast de bestaande fan op de heatsink van onderstaande GF2Ti?
http://www.leadtek.nl/new/shared/images/gf2_tith_big.jpg
Er blaast al een 80mm fan er recht tegen aan. Overkill?

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op vrijdag 15 maart 2002 16:05 schreef toastingnow het volgende:

[..]

Hmm..effe vraagje tussendoor. Zou 't helpen om nog een 40mm fan te zetten op 't stuk naast de bestaande fan op de heatsink van onderstaande GF2Ti?
http://www.leadtek.nl/new/shared/images/gf2_tith_big.jpg
Er blaast al een 80mm fan er recht tegen aan. Overkill?
Ligt eraan denk ik, wat zijn je temps ? Als het nu wel te doen is qua temp in vergelijking met anderen hoeft het niet lijkt mij.

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 10:27 schreef FragFrog het volgende:

[..]

a: je kan er WEL fatsoenlijk Max Payne mee spelen, mohaa loopt om 1 of andere vage reden wel vast soms :)
b: idd, snie duur
c: Herfst is wel ver weg, maar met een goede pc erachter lukt dat heus wel >:)
helmaal mee eens, ik heb mijn tnt2 ook al een 2 jaar ofzo en max payne doet het prima bij mij kei vloeiend (op 1024x786) alleen loaden duurt soms lang maar dat komt door mijn kut werkgeheugen.
owjah alien vs predator 2 werkt ook prima vloiend, c&C rengade ook dus nix over de tnt2 serie :D

owjah mijn koeler is btw laast spontaan van mijn tnt2 af gevallen komt vast omdat hij te heet werd na mijn overgeclock, wat moek nu doen? hoe krijg ik hem er weer op? :?

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[..]Ben al het hele dorp doorgefietst en heb alle electronica en pc zaken gehad. Nergens resultaat.
Zal ik u eens even een plezier doen dan? Fiets ff naar Boerboon op de Zwarte markt. Die hebben A: die Blue Orb B: nog zoiets, dan ander merk C: nog weer iets anders, met TWEE pinnetjes. Wat wil je nog meer :D

Over die stekkertjes: het maakt allemaal geen donder uit. Allemaal 12 volt. Dus: 3-pins kan op een twee pins connector (die gele is om de fanspeed te monitoren, kan je er dus gerust afveilen) en 2-pins kan op 3-pins (heb ikzelf, als ze niet precies passen moet je het aansluitstukje van dat twee-pinnetje ff schuren, dan past ie wel)

Rood in rood, voor de zwarte moet je ff kijken hoe dat bij je CPU fan zit.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op vrijdag 15 maart 2002 20:26 schreef Doogie het volgende:

[..]
Dat van die gele draad, ik dacht al zoiets. Ik zit nu alleen nog te twijfelen of ik hem lekker kan monteren op me TNT 2. En of ik hem nieuw moet kopen, ik kan hem namelijk ook overkopen van iemand anders.....

Verwijderd

Ik heb nu met google een stuk of 10 reviews gelezen (MadOnion, OCcafe, oc.com, etc) en die waren best wel positief over die blue orb. Qua geluid en koeling is het volgens mij geen slechte en ik ga er steeds meer voor voelen. Iemand die mij kan overtuigen mbt die converter voor de stroom??
Ik heb nog een (nieuwe) Blorb... Hoeveel geef je ervoor?

In het pakketje zit:

Blorb
Koelpasta
2 dingetjes om em vast te zetten
3 pins naar molex (4 pins) converter
Unidentified "being there" object :D

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2066987541

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op vrijdag 15 maart 2002 22:25 schreef EviL_SiqKNeSS het volgende:

[..]

Ik heb nog een (nieuwe) Blorb... Hoeveel geef je ervoor?

In het pakketje zit:

Blorb
Koelpasta
2 dingetjes om em vast te zetten
3 pins naar molex (4 pins) converter
Unidentified "being there" object :D

[afbeelding]
Hmm, ik heb net in de pricewatch gekeken ik kan hem via iemand anders nieuw kopen voor 13 euro. Ik weet niet wat jij er voor wilt hebben en of je hem al gebruikt hebt of niet? En wat de eventuele kosten van verzenden enzo worden, ik weet niet hoe je dat eventueel wilde gaan doen, maar dat moeten we anders maar verder via mail doen.

Verwijderd

Mail sent

Ow toch niet:
This is the Postfix program at host mail.zeelandnet.nl.

I'm sorry to have to inform you that the message returned
below could not be delivered to one or more destinations.

For further assistance, please send mail to <postmaster>

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the message returned below.

The Postfix program

<joyr1der@planet.nl>: host mail.wxs.nl[xxx.xxx.x.xx] said: 550 Invalid
recipient <joyr1der@planet.nl>
Geef ff je echte mail adres :D

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op vrijdag 15 maart 2002 22:42 schreef EviL_SiqKNeSS het volgende:
Mail sent

Ow toch niet:
[..]

Geef ff je echte mail adres :D
Dat is me echte :P Moet je hem wel effe goed overnemen :) kopieer deze maar :

venro113@planet.nl , die andere is een alias :)

EDIT: ik gaat nou :Z, zie het morgen wel :)

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 23-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ik zal nou maar niet gaan roepen dat al tnt2 zuigt en dat 3dfx een jaar geleden de geforce4 al kon evenaren enzow. want ik zit zelf ook met een tnt2 opgescheept :P en voor d3d is het echt een kutkaart gewoon, de 2d is prima maar als je cpu niet al te snel is dan vergeet het maar met je mohaa en max payne. mijn tnt2 heeft trouwens alleen een heatsink maar dat terzake.

ik zou voor die onderste koeler gaan die is het kleinste en het simpelste, meer heb je niet eens nodig. bedenk wel: als je een intake/outtake in je kast hebt koelt het allemaal veel beter

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Anders wil ik 'm wel!!!

Niet dat ik wil OC'en maar de koeler is denk ik nu onderhand wel aan vervanging toe.

Maakt ie nou veel herrie?
26.4 dba
Nee dus :)

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op vrijdag 15 maart 2002 23:24 schreef Gman het volgende:
Anders wil ik 'm wel!!!

Niet dat ik wil OC'en maar de koeler is denk ik nu onderhand wel aan vervanging toe.

Maakt ie nou veel herrie?

26.4 dba

Nee dus :)
Dat stond ook op mijn coolermaster cooldrive die ik inmiddels niet meer heb. Dat ding koelde best wel goed, maar om nou te zeggen dat ie 26 dba lawaai maakte, nou nee, het was veeel meer :)
Pagina: 1