Toon posts:

Met laptop inbellen op pc thuis en internet delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is het probleem, m'n Pa heeft nu mijn laptop gekocht om in het buitenland te kunnen inbellen. Datakabel gehaald voor de mobiel en dit werkt wel, maar hij woont in Frankrijk en z'n Wanadoo abbo daar pikt het niet als hij met z'n mobiel wil inbellen.

Is het mogelijk dat hij de pc thuis (in Frankrijk) belt en dat die dan in gaat bellen en dat ie zo internet op de laptop krijgt??

<edit>
Hij moet dus kunnen inbellen in Frankrijk als ie ergens met de camper of waar dan ook zit waar geen telefoonlijn is)
</edit>

Verwijderd

Thuis een RAS server neerzetten...

• flipm0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-11-2025
Ja, dat kan, maar dan moet ie wel twee telefoonlijnen (of een andere verbinding zoals kabel of ADSL) hebben

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft ISDN daar, ik ga 's op zoek naar zo'n RAS server... Alvast bedankt

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Dit kan ook met w2k, ik heb professional, die kun je een telefoon-lijn laten opnemen, en dan zit je gewoon in het netwerk van die pc, dus ook internet :)

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit dat met XP dan? Daar zit standaard niks in toch?

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 18:00
Op woensdag 13 maart 2002 22:00 schreef botmans het volgende:
Dit is het probleem, m'n Pa heeft nu mijn laptop gekocht om op in het buitenland te kunnen bellen. Datakabel gehaald voor de mobiel en dit werkt wel, maar hij woont in Frankrijk en Wanadoo daar pikt het niet als hij met z'n mobiel wil inbellen.

Is het mogelijk dat hij de pc thuis (in Frankrijk) belt en dat die dan in gaat bellen en dat ie zo internet op de laptop krijgt??
Beetje dom ... |:(

Laat je vader daar gewoon via de telefoon lijn een abonnementje nemen bij een lokale provider. Mits je het nog niet wist, maar lokaal telefoonverkeer is heel wat goedkoper dan internationaal mobiel verkeer.

-

Verwijderd

Topicstarter
Wordt een beetje lastig he? Een telefoonlijntje in de camper of waar dan ook? |:( Hij heeft dus een Wanadoo abbo in Frankrijk en die pikt het niet als je met de mobiel (vanuit Frankrijk) inbelt.

• Jorn
Op donderdag 14 maart 2002 12:13 schreef botmans het volgende:
Ik geloof het niet nee, misschien in professional, alleen die heb ik niet geinstalleerd, misschien dat er shareware proggies voor zijn.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op donderdag 14 maart 2002 12:13 schreef botmans het volgende:
WinXP Pro heeft dezelfde features als Win2K Pro.

De Home versie idd niet.

• Jorn
Op donderdag 14 maart 2002 12:38 schreef warp het volgende:

[..]

WinXP Pro heeft dezelfde features als Win2K Pro.

De Home versie idd niet.
Dan moet het kunnen, ik kan het nl. met w2k pro ook wel, nog nooit getest alleen. (misschien een keer tijd)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb XP Pro geinstalleerd overal, maar ik kan het zo snel niet vinden... Ik had ergens in een ander topic gelezen dat alleen de XP server versie het had.
Weet het niet zeker, iemand enig idee voor een shareware progje dat het kan?

Verwijderd

ik doe het al tijden in het buitenland via gratis abbo van zonnet. Maarruh is wel fucking duur, dat internetten over de mobiele.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, geloof ik, maar niet mijn zorg, :Y)

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 18:00
Op donderdag 14 maart 2002 12:24 schreef botmans het volgende:
Wordt een beetje lastig he? Een telefoonlijntje in de camper of waar dan ook? |:( Hij heeft dus een Wanadoo abbo in Frankrijk en die pikt het niet als je met de mobiel (vanuit Frankrijk) inbelt.
Dat heb je niet gezegd ! Je vader woont dus in een caravan in Frankrijk ?!

Als hij daar echt woont, dan kan hij daar ook wel een telefoonlijntje regelen. Is nog steeds goedkoper dan mobiel.

-

Verwijderd

Topicstarter
Misschien was ik ietwat onduidelijk, maar hij heeft een huis in Frankrijk met ISDN en hij is vaak op pad met een camper of wat dan ook, dus wil die thuis inbellen...

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 09:55
Is het niet verstandiger om gewoon een andere abbo te proberen dan Wanadoo??

Misschien kan het wel met een andere provider via een mobiele telefoon inloggen.

Dit lijkt me een stuk goedkoper dan:
met mobiel naar huis bellen en dan ISDN verbinding te laten maken met internet.

Zo maak je extra kosten met je ISDN verbinding.

Als ik hem was zou ik gaan informeren naar een provider die het wel toelaat dat je met je mobiele telefoon inlogt.

Suc6
Pagina: 1