EUR 248 voor 3x128Mb geheugen Compaq?

Pagina: 1
Acties:

• Essence
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09-2011
Probleem: ik heb een afgedankte PC van mijn werk gekregen, waar 64 MB (2 x 32 MB, nog 1 slot vrij) geheugen in zit. Het is een Compaq DeskPro EN Series 6333 met een Pentium II op 333 Mhz.
Als ik bij op geheugen.net kijk hoeveel het kost om memory te upgraden naar 384 MB (maximum voor dit model), zie ik dat ik 3 x EUR 79 + EUR 11 verzendkosten moet betalen, da's zo'n 570 gulden; erg duur dus, daar koop ik bijna een nieuwe PC voor! Dat moet toch goedkoper kunnen???
Weet iemand wat de exacte specificatie is van geheugen wat in deze machine kan, bijv. moet er per se ECC in en kan er ook SDRAM op 100 Mhz of 133 Mhz in?

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
geheugen is DUUR!!
compaq zal wel weer andere moeten hebben :z

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

deskpro zal iig wel geen ecc nodig hebben al wil compaq niet alle std reepjes pakken.

je kan iig even bij crucial kijken, die hebben goede kwaliteit en toch betaalbaar geheugen. hebben ook een wizzard waar je je systeem kan zeggen en dan zeggen zij welke type geheugen compaitible is.

ik heb even gekeken.
128mb $44
128mb ECC $53 (toch ecc, had ik eigenlijk niet gedacht bij een niet server plank)

je kan beter in uk bestellen maar prijzen zijn meestal ongeveer gelijk

linkje:
http://www.crucial.com/store/listparts.asp?Mfr%2BProductline=Compaq%2BDeskpro+EN&model=Deskpro+EN+Small+Form+Factor+Pentium+II+333MHz&x=11&y=16

[edit]
crucial zegt dat er maar 2 bankjes in die pc zitten en dus max 256mb is. maar weet het verder ook niet.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.