zagen van perspex

Pagina: 1
Acties:
  • 339 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
ik heb hier plaat van 1,5x2, meter, nou wil ik dus de zijkant van me computer ervan maken(helemaal,later window maken in originele zijkant om makkelijk te kunnen oefenen met blowhole maken enzo, en misschien blijft t wel. maar nou vroeg ik me af hoe ik t t beste ken zagen,

dremel met slijpschijf leek mij wel goed idee, maar dat smelt en gaat traaaaggggg, hoe hebben jullie t gedaan?

Verwijderd

Gewoon een Stanley mes en breken ?

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
dat duurt debk ook vrij lang met een mes ofnie?

Verwijderd

decopeerzaag

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 17:30

TeeDee

CQB 241

stanley mes, paar keer "snijden"

je mesje wel een beetje plat houden voor de mooiste snede en dan voorzicht breken en een klein beetje "ontbramen"

Ik heb het iig zo gedaan

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• bassie666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09-2024

bassie666

www.wrsmarine.com

figuurzaag

HTPC user

• Cpt.Morgan
  • Laatst online: 23-11-2025
Op woensdag 13 maart 2002 22:03 schreef bassie666 het volgende:
figuurzaag
Maar dan wel langzaam... anders breekt het...

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
nu hebben we ongeveer alles gehad hehe :) :) ik ga het denk maar eens met decoupeerzaag proberen, heb anders ook nog een zaagmachine staan, maar daar zitte tanden aan van een cm, das debnk minder handig |:(
op die decoupeer effe een fijn zaagje

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 22:05 schreef _ferry_ het volgende:
nu hebben we ongeveer alles gehad hehe :) :) ik ga het denk maar eens met decoupeerzaag proberen, heb anders ook nog een zaagmachine staan, maar daar zitte tanden aan van een cm, das debnk minder handig |:(
op die decoupeer effe een fijn zaagje
decopeer zaagje (metaal)
en koelen met spiritus blijft het niet plakken
had ik ergens gelezen op GoT >:)
edit:

gaat smelten oook een beetje tegen
want het gaat verdampen en voor verdampen heb je warmte nodig :+

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Eerst afplakken met afplakplakband.

Verwijderd

Als het een soort plexiglas is kan je het het beste doen met een speciaal (scherp) mesje insnijden een paar keer en dan kan je het gewoon breken. Doe ik op school ook altijd, werkt perfect.

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

En aan elkaar lijmen met Chlorophyl (niet te diep inademen!) dat lost plexiglas op, je werkt totaal onzichtbaar, alle restanten verdampen!

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 22:01 schreef real_raichu70 het volgende:
Gewoon een Stanley mes en breken ?
Stanley-mes :P

Verwijderd

Gebruik zo'n superhandige glassnijder!

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 07:45

Tubby

or not to be

Op woensdag 13 maart 2002 23:00 schreef Bart_Banaan het volgende:
En aan elkaar lijmen met Chlorophyl (niet te diep inademen!) dat lost plexiglas op, je werkt totaal onzichtbaar, alle restanten verdampen!
tnx, dat wist ik nog niet.
Zagen van plexi doe ik altijd met een decoupeerzaag op de langzaamstestand en afplakken met schilderstapen (tegen scheurtjes, en je kunt 't mooi aftekenen)

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 15:29
Met mijn pa zijn goeie houtzaag :P
Die heeft redelijk fijne tandjes (3 a 4 mm) en daar ging het perfect mee. Je moet alleen niet te hard douwen en veel geduld hebben :+

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
ik heb t stuk van 1,5x2 eerst effe handzaam gemakt, de zijkant moest 45x40 worden, daarvoor vond ik de haakse slijper geshikt, effe wijd uitgezzgd, daarna vas het handzaamgenoeg voor dremel, dus toen slijpschijf en daarna freesje om glad te maken en laatste hobbels weg te halen, pics soon(hoop ik)

Verwijderd

Heb het nagevraagt bij de perspex bewerker hiero waar ik altijd me spullen haal ... je kan het het beste op een goede houtzaag bank doen op volle toeren en vlot door zagen met een scherpe zaag ... en als je die niet tot je beschikkling hebt met een decoupeerzaaf met een fijn getand zaagje voor bijvoorbeeld metaal ...

Zelf lukt het mij ook gewoon netjes op mijn gare zaagbank met een bot zaagblad en met een decoupeer zaag met een houtzaagje dus het maakt allemaal niet zo heel erg veel uit denk ik ... alleen niet te langzaam gaan of op 1 plek blijven hangen want dan gaat het smelten he :)

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-05 21:00
Metaalzaagjes (decoupeerzaag) kan, maar je hebt ook speciale zaagjes voor plastic. Die zijn voor plexiglas/perspex beter. Kosten evenveel als metaalzaagjes, maar geven een beter resultaat. Het beste kun je de decoupeerzaag op volle toeren laten draaien op stand 0 (dan gaat hij alleen op en neer, en maakt geen voorwaartse beweging. Dat mag bij plexiglas niet want dan krijg je barsten).

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Ik zaag het altijd met de ijzerzaag, fijne tandjes. En met de hand. Als je het met de hand doet en je kunt een beetje zagen dan smelt er ook niks aan elkaar vast.

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 19:03
Krassen/snijden met een mes of een zaag met mooie kleine tandjes en dan breken... prima resultaat...
Let er bij het breken op dat je de naad 'vast zet'.
code:
1
2
3
4
   ####    - plank
--~------- - perspex
   ####    - planken
   ####    - of balken oid

Zoiets :)

ASCII art rulez :P)

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:22
je hebt bij de gamma etc., als je bij de plexiplaatjes kijkt, speciale plexi snijders liggen kosten iets van 5 euro. hiermee zou je dus gewoon plex/perspex kunnen snijden

Verwijderd

of je doet het met het stanley-mes of je gaat dremelen tot je een ons weegt :P
Pagina: 1