Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

NTFS in linux/linux partities in win2000

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik vraag me af of ik NTFS partities kan benaderen in linux.
Zodoende dat ik de NTFS partities kan lezen en schrijven onder linux. Of in win2000 AS de Linux partities ook kan lezen en schrijven ??

Alvast bedankt

• Sihaya
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sihaya

Pasfoto:

NTFS is mogelijk, dit zit al in de Linux kernel.

Andersom is het lastiger met explore2fs is het mogelijk om te lezen. Maar schrijven raad ik dus sterk af, hiermee loopt het meestal fout.

Je kunt daarom ook beter een fat32 partitie aanmaken. Deze kan door beide osen goed gelezen en geschreven worden.

dit is trouwens een utfs vraag

signature has expired

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op woensdag 13 maart 2002 22:15 schreef Sihaya het volgende:

dit is trouwens een utfs vraag
Ook al heb je gelijk, je kan het ook anders brengen natuurlijk ;)

Naar NTFS5 schrijven (dus win2k/XP) is nog altijd experimenteel, en kan gevaar opleveren voor je NTFS partities (en ik spreek uit ervaring :P) dus ik zou er voorzichtig mee zijn.
Ik werk zelf op m'n laptop met een dualboot win2k / Mandrake 8.2 <- en daar heb ik expres een FAT32 partitie op laten zitten voor bestanden die ik onder Linux wil gebruiken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Bedankt voor de reacties. Ik was eigenlijk even vergeten de search te gebruiken. stond ook al veel in sorry ;)

Ik wist ook niet presiec waar ik dit topic moest posten en om hem nou dubbel te posten vond ik ook weer zo >:)

Verwijderd

Sihaya, neem de opmerking van BackSlash32 a.u.b. ter harte. Ik had je er een waarschuwing voor kunnen geven namelijk (nu wil ik niet zo flauw zijn) ;)

Itstim. Tja dit is een antwoord dat je denk ik toch wel heel makkelijk zelf had kunnen uitzoeken.

Zei het via de GoT search, zei het via een andere zoekmachine. Lees a.u.b. [topic=319439] eens door ;)

Dit topic is gesloten.