Hoe kan ik door middel van PHP code de browser naar de vorige pagina laten gaan ? Zeg maar de "back" button van de browser maar dan zelf in bouwen in een pagina..
Dank!
Dank!
Verwijderd
1
| <?header("Location: index.php");?> |
Verwijderd
of history.go(-1)Op woensdag 13 maart 2002 21:43 schreef RaZoRhEaD het volgende:
Stukje javascript erin butsen
echo "<a href=\"javascript:history.back()\">Backofsow</a>"
Als je in php meteen terug wil naar een bepaalde pagina
De refferer in de HTTP header bedoel je. $HTTP_REFERER was datOp woensdag 13 maart 2002 21:42 schreef Xenith het volgende:
Zou met header(location: adres) kunnen en dan via een of andere variabele die ik niet uit me kop ken uitlezen waar je bezoeker vandaan kwam.
Verwijderd
$_SERVER['HTTP_REFERER']Op woensdag 13 maart 2002 21:51 schreef Glimi het volgende:
De refferer in de HTTP header bedoel je. $HTTP_REFERER was dat
Gek hè, PHP is serverside...Op woensdag 13 maart 2002 22:02 schreef Xan het volgende:
Header is het doorsturen, maar een knop maken met een terug functie is volgens mij niet mogelijk in php, heb al vaker topics op verschillende fora hierover voorbij zien komen maar telkens kom je uit op het al genoemde javascript.
Ligt aan je versie van phpOp woensdag 13 maart 2002 22:03 schreef ddc het volgende:
[..]
$_SERVER['HTTP_REFERER']
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Helaas hebben nog niet alle webhosten de nieuwste versie van PHP geïnstalleerd.Op woensdag 13 maart 2002 22:03 schreef ddc het volgende:
$_SERVER['HTTP_REFERER']
Heb 4.1.2 sinds 4 uurtjes geïnstalleerdOp woensdag 13 maart 2002 22:08 schreef dusty het volgende:
Ligt aan je versie van php
Klote iddOp woensdag 13 maart 2002 22:10 schreef elnino het volgende:
Helaas hebben nog niet alle webhosten de nieuwste versie van PHP geïnstalleerd.(Sommige zijn zelfs blijven haken bij versie 3.0.3
)
Ja, nadeel is dat die niet auto global is.Maar als je de nieuwste versie hebt, zou ik deze vorm wel het meest aanraden en anders $HTTP_SERVER_VARS[''] gebruiken.
Ik zie het nut er eigenlijk niet direct in dat hij global is. Je kunt een IP-adres toch ook gewoon aan de argumenten van een functie meegeven?Op woensdag 13 maart 2002 22:13 schreef ddc het volgende:
Ja, nadeel is dat die niet auto global is.
Als het al global is scheelt je al een hoop code. En het is naar mijn mening netter. Is ook duidelijker dat je alleen DIE argumenten meegeeft die al in het script zijn gegenereerd, dingen die rechtstreeks beschikbaar zijn hoef je dus niet meer mee te geven.Op woensdag 13 maart 2002 22:16 schreef elnino het volgende:
Ik zie het nut er eigenlijk niet direct in dat hij global is. Je kunt een IP-adres toch ook gewoon aan de argumenten van een functie meegeven?