[Tapestreamer] Input/Output error.

Pagina: 1
Acties:

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52
De naam zegt het al :)

Op mijn werk hebben we een compaq (1 en nooit meer :P) server met RedHat 7.0 (jaja.. ;) ). Hieraan hangt een HP tapestreamertje, en die hangt weer aan de scsi adapter.

De server heeft de tapestreamer 70 dagen geleden gedetect bij het opstarten en werkte vrijwel meteen. Zonder iets in te stellen kon ik naar st0 tarren, great!

Nu werkt het alleen niet meer, als ik tar krijg ik een Input/Output error maar waarom, dat weet ik niet.

Ik gebruik ook zoiets als 'mt' om tapes terug te spoelen en de status te checken; dat is allemaal wel ok. Ik kan spoelen, de status lijkt prima en hij zegt op block 0 te staan.

Iemand enig idee waar ik nog naar zou kunnen kijken :?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik neem aan dat je met meerdere tapes getest hebt? Ik krijg dezelfde melding wel eens met diskettes, dat betekent dan gewoon dat het brakke diskettes zijn. Ik heb zelf geen tapestreamer, maar kan me voorstellen dat er iets dergelijks gebeurt.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• jep
Die ene waarmee het altijd werkte deed het niet, toen ik er 1 nieuw uit de sealing haalde en erin stopte werkte hij nog niet ;)

Verwijderd

Kijk eens of je tapestreamer en bijbehorende hardware nog wel herkend wordt (hp unix: ioscan -fn). Of kijk in je logs.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Is die drive al vaak gebruikt ?
In dat geval tijd voor een schoonmaak beurt met een cleaning-tape.

• jep
Bijna nooit ;(

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 12:10

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Welke hp streamer gebruik je? en welke scsi-kaart?

Verwijderd

ha! ik heb dus t zelfde probleem!
ik heb een HP tapestreamer, hangend aan de interne SCSI kaart van een van mn macs. (die dus onder linux draait) zodra ik m met dump begin te backuppen, loopt alles perfect, tot op een gegeven moment, I/O error, en je kunt weer opnieuw beginnen (*#&$)@#^$&* ^)

(uiteraard meerdere tapes getryed, drive gecleaned etc, etc)

distro: LinuxPPC 2000Q4

• jep
Opgelost. Heb een paar dingen gedaan, maar weet niet precies wat het hem deed.

Oude tape eruit (oude = 1 dag oud)
'mt defblksize 0' tikken
tape erin

vroem :z

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zaterdag 16 maart 2002 10:29 schreef jep het volgende:
'mt defblksize 0' tikken
Een blocksize van 0 ?
Spannend :)

• jep