Toon posts:

[Debian] 2 Nautilus problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
2 probleempjes:

1: Als ik een window open krijg ik:
Sidebar Panal Failed: The Help sidebar panel encountered an error and can't continue. If thes keeps happening, you might want to turn this panel off.
2: Als ik een website of html bestand bekijk, zie ik enkel de html code als gewone text. (View as Text is de enige mogelijkheid)

Ik gebruik Debian Woody.

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 21:17 schreef compukid het volgende:
2 probleempjes:

1: Als ik een window open krijg ik:
[..]

2: Als ik een website of html bestand bekijk, zie ik enkel de html code als gewone text. (View as Text is de enige mogelijkheid)

Ik gebruik Debian Woody.
1) misschien een eel/gail probleem?

2) je hebt mozilla denk ik niet geinstalleerd (als je nautilus zelf hebt gebouwd moet je dus ook de mozilla devel packages hebben)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 21:32 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

1) misschien een eel/gail probleem?

2) je hebt mozilla denk ik niet geinstalleerd (als je nautilus zelf hebt gebouwd moet je dus ook de mozilla devel packages hebben)
wat is eel/gail?
Ik draai mozilla 0.9.9, maar die heb ik niet via apt-get geinstalleerd. ik heb de van mozilla.org te downloaden versie geinstalleerd in /usr/local/mozilla.

3e probleem met nautilus. Ik gebruik autofs (automounter) en elke keer als autofs een cd mount krijg ik een nautilus schermpje...en dat wil ik niet.

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 21:46 schreef compukid het volgende:

[..]

wat is eel/gail?
Ik draai mozilla 0.9.9, maar die heb ik niet via apt-get geinstalleerd. ik heb de van mozilla.org te downloaden versie geinstalleerd in /usr/local/mozilla.

3e probleem met nautilus. Ik gebruik autofs (automounter) en elke keer als autofs een cd mount krijg ik een nautilus schermpje...en dat wil ik niet.
eel = Eazel Extension Library
gail is iets anders, ik bedoelde iets wat erop leek (qua naam) maar ben ff vergeten wat |:( :P

Je hebt mozilla op een non standaard plaats en moet nautilus dus ook dat duidelijk maken.... Hoe? Waarschijnlijk ./configure --help...

3) Ik heb hetzelfde "probleem"... Geen idee hoe je dat moet uitzetten.... Misschien een optie in het opties scherm?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nautilus wel via apt-get...wat is dan de standaard plaats van mozilla...misschien is een symlinkje genoeg...

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 22:19 schreef compukid het volgende:
ik heb nautilus wel via apt-get...wat is dan de standaard plaats van mozilla...misschien is een symlinkje genoeg...
zeg dat dan gelijk :P

Dan moet je nautilus-mozilla apt-get'ten :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 22:38 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

zeg dat dan gelijk :P

Dan moet je nautilus-mozilla apt-get'ten :)
code:
1
E: Package nautilus-mozilla has no installation candidate

Verwijderd

Hij zit i.i.g. in unstable

Verwijderd

Topicstarter
maar ik draai testing, wat nu?

Verwijderd

Kun je geen unstable packages in testing draaien?

Anders heb ik eventjes geen flauw idee...

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Even pinning opzetten (daar is een paar weken geleden een topic over geweest, ik geloof van saviour). Vervolgens kun je packages uit unstable installeren met iets als 'apt-get install package/unstable. Je standaard-release blijft echter testing, met alle voordelen van dien.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
dat nautilus-mozilla wil mozilla hebben...en omdat ik die niet met apt-get of dpkg heb geinstalleerd...vindt hij 'm niet. als ik de installatie force, werkt 't niet.

ik heb mozilla geinstalleerd in /usr/local/mozilla...is dat een probleem?

Verwijderd

Topicstarter
SCHOP!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je kunt een pseudo-package aanmaken en die installeren. Ik heb dat zelf nooit gedaan (en ik betwijfel of er veel mensen zijn hier die het wel ooit gebruikt hebben :7), maar je zou een package kunnen maken die een 'Provides: mozilla' heeft, waardoor apt denkt dat mozilla geïnstalleerd is. Vervolgens moet je dan natuurlijk wel er zelf voor zorgen dat de goede bestanden er ook zijn, dus dat wordt linken van /usr/bin/mozilla naar /usr/local en dergelijke...
Informatie over het aanmaken en installeren van pseudo-packages vind je op www.debian.org.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Of gewoon de Mozilla uit Unstable snokken... das ook 0.99

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 23:58 schreef deadinspace het volgende:
Of gewoon de Mozilla uit Unstable snokken... das ook 0.99
opzich geen slecht idee, tnx!

edit: