Toon posts:

[verkiezingen] samenvatting programma's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb de laatste tijd eens nagedacht en heb besloten te gaan stemmen. De reden? Ik wil tegen "klu klux pim" stemmen.

Nu heb ik geen zin in een voor/tegen discussie hier. Ik weet nl al hoe en wat. Dat is mijn mening en die is heel moeilijk te beinvloeden.

Wat ik wel wil is samenvattingen van de programma's van de landelijke politieke partijen. Ik heb al lopen zoeken, maar kom niet verder dan wat lokale afdelingen van die partijen.
Persoonlijk vind ik het niet echt interessant om te weten hoeveel cafe's ze in Tietsjerkaveen open willen houden en hoe laat de kerk de klokken mag luiden in Staphorst.

Zijn er mensen die al dergelijke samenvattingen hebben gevonden/gemaakt of andere hulpmiddelen (betreffende dit onderwerp) hebben gevonden?

Tnx in advance

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op de GroenLinks-site kan je het programma van deze partij downloaden en ook een (veel) kortere versie ervan die de hoofdpunten weergeeft.

Ik neem aan dat voor de meeste andere partijen ook geldt dat www.[partij].nl een site met info geeft? Misschien wel leuk om alle verkiezingsprogramma's te linken.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:31

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Hier staat alles dacht ik zo:

http://www.nederlandkiest.nl

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat politieke partijen over het algemeen onder samenvattingen verstaan zijn ongeveer 10 a4'tjes. Ik was meer geinteresseerd in een samenvatting zo groot als het gehele programma van 'pain in the ass' pim.

Dus meer een soort van opsomming, of ben ik dan TE weinig in politiek geintereseerd? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 21:26 schreef Pathfinder het volgende:
Hier staat alles dacht ik zo:

http://www.nederlandkiest.nl
Tnx! just what i was looking for...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 21:29 schreef robin0223 het volgende:

[..]

Tnx! just what i was looking for...
Vind het wel vaag dat ik bij een andere "stemtest" PVDA als resultaat kreeg en nu LN... Aniehoe, ik ga wel ff door met lezen :)

Verwijderd

Stemtesten zijn ook niet de beste manier om te bepalen wat je moet stemmen, IMO. Maar gooed, dat mag je helemaal zelf weten.

Verwijderd

Van elke partij is wel een uitgebreide en een compacte versie van het programma te vinden.

www.partijnaam.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 21:49 schreef Captain Proton het volgende:
Stemtesten zijn ook niet de beste manier om te bepalen wat je moet stemmen, IMO. Maar gooed, dat mag je helemaal zelf weten.
Dat snap ik, maar het kan je wel een beeld geven. Zeker aangezien ik me er nog totaal niet mee bezig heb gehouden en dus geen id had wat ik wilde... Vrees niet, ik zal m'n stem nuttig gaan gebruiken...

Verwijderd

Wellicht is www.stemwijzer.nl wel een tip ? Daar worden alle partijprogramma's op de belangrijkste punten met elkaar vergeleken :)

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-01 12:02

FCA

Op woensdag 13 maart 2002 21:25 schreef Lord Daemon het volgende:
Op de GroenLinks-site kan je het programma van deze partij downloaden en ook een (veel) kortere versie ervan die de hoofdpunten weergeeft.

Ik neem aan dat voor de meeste andere partijen ook geldt dat www.[partij].nl een site met info geeft? Misschien wel leuk om alle verkiezingsprogramma's te linken.
Off-topic: Slecht aan de Groenlinks site is trouwens dat bijna alles in Word-formaat staat. Vind ik vaak nogal lastig te lezen.

Verandert z'n sig te weinig.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Captain Proton schreef:
Het is wel geruststellen als ze de keuze die je denkt te moeten maken (gezien je overtuigingen) bevestigen. Ik blijf, zoals al jaren, op een keuze tussen VVD en D'66 hangen :)

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op woensdag 13 maart 2002 23:21 schreef FCA het volgende:
Off-topic: Slecht aan de Groenlinks site is trouwens dat bijna alles in Word-formaat staat. Vind ik vaak nogal lastig te lezen.
Uhm - er wordt standaard een PDF-formaat aangeboden, en slechts daarnaast een Word-formaat?

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Even offtopic.. is dit volgens de Policy :?

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-01 12:02

FCA

Op woensdag 13 maart 2002 23:36 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Uhm - er wordt standaard een PDF-formaat aangeboden, en slechts daarnaast een Word-formaat?
Ah, dan hebben ze het verbeterd. 2 weken geleden was het enkel Word wat de klok sloeg.

Verandert z'n sig te weinig.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-01 20:31

SilentStorm

z.o.z

de nos had ook ergens zo'n nieuwe kiessite volgens het vara tv-magazine.. kan zogauw geen linkje vinden helaas.. zoek nog ff verder..

edit: ah gevonden hier. Je kunt er op de nos site bijna niet omheen..

edit2: ik denk dat je hier zelfs nog meer aan hebt..

Localhost is where the heart is

Pagina: 1