Toon posts:

In game opnemen

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of het mogelijk is hoor, maar weet iemand hoe ik ingame iets kan filmen?
Dat wil ik namelijk doen met max payne.
Moet je niet aankomen met: "een camera voor je scherm", want ik bedoel softwarematig :)

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
waarschijnlijk vind google wel wat. Ik weet wel dat er progjes zijn waarmee je je windows desktop op kan nemen voor een bepaalde tijd. Dan moet het ook wel met games kunnen lijkt mij :?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar dan mag jij me zeggen welke zoekterm ik moet gebruiken.
Misschien kan ik naar spelletjes garnaal mailen, die hebben ook altijd beelden uit games.

Verwijderd

Is dit misschien wat voor je!?

disclaimer, ik heb het niet zelf uitgeprobeerd!!!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:26

WoutF

Hoofdredacteur
Camtasia kan je desktop capturen, weet niet of het ook met Direct3D werkt

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:29

Smurf

Detri

Zo'n desktop capture proggie heb ik ook al een keer geprobeerd, maar heb er nog geen een kunnen vinden die ook in d3d, glide, of opengl werkte :(

)

Verwijderd

heb je uiteindelijk al iets werkends gevonden?

Verwijderd

Ik heb ook eens een filmpje gezien uit een spel op het internet...had iemand een gifje van gemaakt. Dit maakt me wel uiterst nieuwsgierig...leuk voor matches in DF :P 8-)

Verwijderd

Met welk progje doe je dat dan weeR :? (een filmpje als .gif opslaan :? :? :? )

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-01 22:55
Camstudio

tampert, kriminalpolizei

Verwijderd

Gaat niet werken via een desktop capture proggie.. moet je een 2e pc naast zetten en dan via die 2e pc capturen.

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 23:35 schreef caveman85 het volgende:
Gaat niet werken via een desktop capture proggie.. moet je een 2e pc naast zetten en dan via die 2e pc capturen.
Hoe doe je dat dan?

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 23:47 schreef Terr het volgende:

[..]

Hoe doe je dat dan?
Euhm.. via de uitgang op je videokaart naar de ingang van de 2e videokaar lussen.. Dan kan je via virtualdub het beeldscherm capturen..

Kweet niet of je vid. kaart video out heeft?

• Rappie
  • Laatst online: 08:22
gewoon via tv out op videorecorder aansluiten :)

zo spelen wij ook ooit fifa op tv enzo 8-)

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

dat gaat wel, heb laatst nog een DBZ BFP filmpje opgenomen met een of ander vaag proggie, die gewoon d3d kon opnemen.

MechWarrior || Monsters Game

• M@NIC
  • Laatst online: 11:29
Ik heb SnapIt 6 ervoor.
Maar dat vreet zoveel CPU dat het spel dan voor geen meter loopt ;(

Verwijderd

Via mijn manier moet alles gewoon goed gaan.

Heb je beschikking over 2 pc's ?

• kamerplant
  • Niet online
Met Max Payne kun je geen demo's van te voren maken, dus dat lijkt me zowieso dan al erg lastig gaan. Via google kon ik er ook geen speciaal programma voor vinden, wat je voor sommige spellen wel hebt. Bij bijvoorbeeld UT maakt het er eerst allemaal screenshots van en dan kun je er ook een AVI van maken.
Je zou het kunnen proberen met een programma die een filmpje opneemt, van wat jij op het scherm hebt staan. Dat heb ik met UT ook wel eens geprobeerd, maar dat werkt dus niet echt. Dat komt omdat de pc niet een spel EN een filmpje kan opnemen tegelijkertijd. Het spel wil gewoon doorlopen, dus het resultaat is dat je 1 fps hebt ofzo. :D

Misschien dat er wel een programma is die van alle spellen zo een filmpje maakt, maar ik ben hem nog niet tegengekomen.
Ik ken alleen maar programma's die het maar voor bepaalde spellen kunnen, zoals dus eentje voor UT. ;)

🌞🍃

Verwijderd

ik heb 2 pc`s, mijn nieuwe heeft (zie specs) een leadtek ti 200 tdh, dus met tv-out

mijn oude heeft een tnt2 pro ook met tv-out, maar kan je dan ff uitleggen hoe ik dat dan moet doen en of ik dan ook nog een kabel moet kopen :?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-01 12:50

mvds

Totally awesome!

Probeer Lotus Screencam eens. Die kan filmpjes opnemen van je scherm af.

Verwijderd

een een quote van de site van lotus screencam
There is no specific release of ScreenCam available for Windows 2000 or Windows XP. Currently, there are no plans to create a version of ScreenCam to work on Windows 2000 or Windows XP.

http://www.lotus.com/home.nsf/welcome/screencam
Ik heb win XP pro

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:10

Maxow

Hidden Sound System

hmm, ik wil ook wel eens weten hoe je die filmpjes kan maken. Op het grote SOF2 forum :? ofzow staan wel lui die die filmpjes hebben gemaakt en het lijkt me wel aardig om te weten hoe je zoiets doet :D

• Brainstorm
  • Laatst online: 25-01 09:43
Met 2 PCs:

PC1: hier speel je het spel op, deze pc heeft een videokaart met Tv-Out
PC2: hier capture je het filmpje, deze heeft een gewone videokaart en een capturekaart

Vervolgens lus je je TVout van PC1 naar de TVin van de capturekaart in PC2. Op PC1 selecteer je als uitgang de TVout en start je het spel, op PC2 start je (bijvoorbeeld) virtualdub en selecteer je dat je van de TVin wilt capturen. Vervolgens kun je simpelweg je spel spelen, terwijl je met de 2e PC het beeld captured.

Indien je geen dualhead of extra TV kan aansluiten, ben je weg gedwongen om op de monitor van de 2e PC te kijken (de beelden van de eerste PC worden immer naar de TVout geleid).

De search biedt hier vast veel meer info over, zoek maar eens naar "game opnemen"

veel succes :)

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:10

Maxow

Hidden Sound System

uhm, een capturekaart?? :? ik heb wel 2 pc's, zelfs met tv-out, maar uhm, een capturekaart :? is er geen andere oplossing en enige uitleg over zo'n kaart?

• mvds
  • Laatst online: 22-01 12:50

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 16 mei 2002 13:19 schreef MaxOW het volgende:
uhm, een capturekaart?? :? ik heb wel 2 pc's, zelfs met tv-out, maar uhm, een capturekaart :? is er geen andere oplossing en enige uitleg over zo'n kaart?
De naam zegt al wat ie doet:

capture + kaart
capture = het vastleggen van inkomende beelden. Oftewel het tegenovergestelde van een VGA kaart, het beeld komt binnen op de kaart en gaat dan door een aantal chips heen en word dan digitaal opgeslagen op je HD.

• DeaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-12-2025
hypersnap DX al eens geprobeert?

Verwijderd

een capture kaart

zijn er ook vga kaarten met een capture functie of moet je dan apart zo`n capture kaart kopen?

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 16:27 schreef jcross het volgende:
een capture kaart

zijn er ook vga kaarten met een capture functie of moet je dan apart zo`n capture kaart kopen?
Je moet een video kaart hebben die video in heeft, en zo te zien heb je die niet dus word het moeilijk.

De geforce 3 en Ati radeon 8500 hebben video in.. maar oke dat kost nogal wat duiten..

Dan moet je gewoon vanaf je geforce kaartje naar je geforce3/ati radeon een kabeltje van video-out naar video in leggen.

Verwijderd

Bij spelletjesgarnaal gaat het hardware matig dmw de radeon 8500...

Ik wil dit ook wel eens weten, want ik zoek heir al lang naar...

Verwijderd

ik heb dus wel een geforce 3, de leadtek tdh, maar die heeft volgens mij geen tv-in :?

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 19:12 schreef jcross het volgende:
ik heb dus wel een geforce 3, de leadtek tdh, maar die heeft volgens mij geen tv-in :?
Hmm zou je even moeten zoeken naar een goedkoop kaartje..

Ik weet niet of het het geld wel waard is, of je moet je hobby er van gaan maken om films op te nemen van Max Payne :)

//edit

En om het hele gedoe aan de gang te krijgen is ook nogal ingewikkeld..

//edit

Verwijderd

sja, jammer dat hier niet gewoon een simpel proggie voor is. Eigenlijk raar dat dat er niet is :(

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op donderdag 16 mei 2002 13:40 schreef DeaT het volgende:
hypersnap DX al eens geprobeert?
Tja, in de search staat dit ook al eens genoemd, of hypercam ofzo.
Maar ja als ze niet kijken en meteen ropen dat er niks is..Google is moeilijk.

Verwijderd

Misschien woont er iemand in de buurt met een capturekaart of TV-in?

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

zoek maar eens op "hoe maak ik BFP filmpjes" ofzo, of probeer DBZ:TDIR te vinden (lukt me niet meer :( ) die hadden namelijk een link naar een progje om ingame filmpjes op te nemen.... je hebt er wel een zeeeer goede cpu voor nodig.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 22:21 schreef GambitRS het volgende:
zoek maar eens op "hoe maak ik BFP filmpjes" ofzo, of probeer DBZ:TDIR te vinden (lukt me niet meer :( ) die hadden namelijk een link naar een progje om ingame filmpjes op te nemen.... je hebt er wel een zeeeer goede cpu voor nodig.
met Google !?!

dbz:tdir is http://tdir.hellraiser64.com/index2.php
maarja, das een dragonball Z site :r

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 22:14 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

Tja, in de search staat dit ook al eens genoemd, of hypercam ofzo.
Maar ja als ze niet kijken en meteen ropen dat er niks is..Google is moeilijk.
IK HEB ZE DUS ALLEMAAL UITGEPROBEERT< OOK HYPERCAM!!!
dus nu niet gaan zeggend at ik niks geprobeerd heb :(

• lolo_konijn
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-01 23:04

lolo_konijn

huppel de huppel

van infiltration forum
I'll let you in on the secret way the Inf287 teaser was done... :)

Download a program called Camtasia. Google it if you don't know where to look. This is a screen capture utility which will save movies off of whatever you do on your desktop. Run Infiltration in a window. Set Camtasia to record this window exclusively (it works best if you pick a constant window where the action is happening). If this doesn't make sense, just play with the window. Change the capture codec to uncompressed frames, and turn off the cursor. To get sound, get a dual plug cable and just hook your speakers to your microphone jack. While not perfect, as long as you don't hook it through an intermediary source, there shouldn't be any hum which is too aggressive. Make sure you have the proper input picked in the sound configuration of Camtasia, as well as the microphone turned off in your sound config, otherwise you'll get nasty feedback effects. Record your action. Take the uncompressed video into VirtualDub and compress it so you're not working with 50 megabyte video files. Take these files into whatever movie editing program you like and have fun.

Hope this helped. :)
ging over dit filmpje: http://infiltration.sentrystudios.com/files/pafiledb.php?action=download&id=95&PHPSESSID=55a904c93e474499e9c75428cbecf2bc

MSI K8N Neo, A64 3000+, 1024 400, 20 GB maxtor, 160 GB hitachi, radeon 9800, dvd brander, tv kaart, geluidskaart

Verwijderd

you rock!!!

Verwijderd

ok, ik ben nu alles aan het testen enzo, maar kan alleen nergens vinden waar je dit kan doen:
Change the capture codec to uncompressed frames
Weet iemand waar dit staat?

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik doe het gewoon met een capture kaart en 2e pc, win 95 erop.. 8 gig hdd.. later omzetten naar DivX.. werkt perfect :P

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

huh, ik kan echt nergens vinden waar je de capute codec naar uncompressed frames kan veranderen :(

iemand :?

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Dit is een stukje film dat ik heb opgenomen met een PCTVpro en een Geforce2MX met Chrontel tv-out (2 pc's dus). Het is realtime divx opgenomen, maar de resolutie kon niet hoger (nu wel met de nieuwste drivers, maar die had ik toen nog niet, en die pc is er ook te sloom voor). De zwarte rand kon ik niet wegkrijgen, tv-tool ondersteund geen Chrontel, dus geen overscan :(. Geluid is alleen rechts omdat er toen een draadje loszat.

De kwaliteit is niet echt bijster zoals je zult merken, maar wel geinig.

http://devries.webspace.friaco.nl/Q3UT.avi

www.nintendocasemods.com

• lolo_konijn

lolo_konijn

huppel de huppel

ga naar preferences-> AVI->Video setup (disable auto configure)->Kies nu de compressor die je wilt gebruiken, uncompressed staat er ook bij

MSI K8N Neo, A64 3000+, 1024 400, 20 GB maxtor, 160 GB hitachi, radeon 9800, dvd brander, tv kaart, geluidskaart

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 15:37 schreef Digital-DNA het volgende:
Dit is een stukje film dat ik heb opgenomen met een PCTVpro en een Geforce2MX met Chrontel tv-out (2 pc's dus). Het is realtime divx opgenomen, maar de resolutie kon niet hoger (nu wel met de nieuwste drivers, maar die had ik toen nog niet, en die pc is er ook te sloom voor). De zwarte rand kon ik niet wegkrijgen, tv-tool ondersteund geen Chrontel, dus geen overscan :(. Geluid is alleen rechts omdat er toen een draadje loszat.

De kwaliteit is niet echt bijster zoals je zult merken, maar wel geinig.

http://devries.webspace.friaco.nl/Q3UT.avi
Probeer Virtual Dub eens, tis mezelf gelukt met redelijk goede kwaliteit

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Met uncompressed wordt de video niet heel veel bijster beter, 't zit 'm echt in die slechte tv-out via een composite-kabel. Ook als ik gewoon het beeld op volledige resolutie bekijk, kan ik nauwelijks de letters lezen van de desktop.

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 16:48 schreef lolo_konijn het volgende:
ga naar preferences-> AVI->Video setup (disable auto configure)->Kies nu de compressor die je wilt gebruiken, uncompressed staat er ook bij
THX!!!!!!

Verwijderd

:(, ik kan in die filmpjes die camtasia opneemt, ondanks dat ik in dat spel bijv. 80 fps haal, niet meer dan 5 fps krijgen :?

Hoe zit dat want ik heb een best wel goeie pc en dat ene halflife filmpje ging wel vloeiend :?

Verwijderd

Snagit

grote kans dat het niet de kwalitiet is die je zoekt.

Verwijderd

1 woord : Camstudio

• lolo_konijn

lolo_konijn

huppel de huppel

ehm je kan toch bij die video opties gewoon instellen hoevbeel fps je wilt? hij staat idd standaard op 5.

Verwijderd

kan camstudio wel ingame filmpjes vloeiend opnemen :?
ga het zo wel ff uitproberen

maar met die camtasia wordt een stukje ingame film gefilmt als een diashow, en wat ik ook probeer ik krijg de fps van het filmpje niet hoger. het gaat gewoon hartstikke schokkerig

weet iemand trouwens een plaats waar ik een filmpje (4 mb) kan uploaden?

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 18:06 schreef lolo_konijn het volgende:
ehm je kan toch bij die video opties gewoon instellen hoevbeel fps je wilt? hij staat idd standaard op 5.
dat helpt raar genoeg niet, er staat daar nu 25.0 fps maar toch neemt hij maar 1 fps op (af en toe iets meer)

• Sabbath
  • Laatst online: 09-09-2025
Is het je uiteindelijk nog gelukt? Want ik zit met het zelfde probleem.
Pagina: 1