Toon posts:

Captured avi speelt niet af (geen codec)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende gevalletje:

Van een vriend z'n filmcamera heb ik filmpjes 'gecaptured' met MGI VideoWave II. Goed gelukt, beeld en geluid geen probleem.

Nu heb ik mijn PC weer eens opniew geinstalleerd, doen de filmpjes het niet meer! Windows Media Player gaat op zoek naar de juiste codec, maar kan hem niet vinden. Ik heb alle codecs en MGI die ik daarvoor had weer geinstalleerd, nog steeds hetzelfde resultaat.

Kan het zijn dat er een codec van de camera is 'afgehaald'? Het gaat om een Sony, merk en type heb ik niet bij de hand.

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 20:13

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Probeer eens de nieuwste Windows Media Player te installeren, misschien dat dat helpt.

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwste Media Player helpt ook niet :+

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Installeer gewoon even de software (drivers etc.) van de camera, daar zit de codec vast en zeker tussen.

Verwijderd

Topicstarter
Toen de ik de beelden capturede (mooi woord) had ik ook niets van de camera geinstalleerd. Daar kan het dus niet aan liggen.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Naar welk formaat heb je gecaptured?

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Op woensdag 13 maart 2002 21:14 schreef DeWerker het volgende:
Het volgende gevalletje:

Van een vriend z'n filmcamera heb ik filmpjes 'gecaptured' met MGI VideoWave II. Goed gelukt, beeld en geluid geen probleem.

Nu heb ik mijn PC weer eens opniew geinstalleerd, doen de filmpjes het niet meer! Windows Media Player gaat op zoek naar de juiste codec, maar kan hem niet vinden. Ik heb alle codecs en MGI die ik daarvoor had weer geinstalleerd, nog steeds hetzelfde resultaat.

Kan het zijn dat er een codec van de camera is 'afgehaald'? Het gaat om een Sony, merk en type heb ik niet bij de hand.
Probeer eens met een ander programma op te nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 12:36 schreef sihida het volgende:

[..]

Probeer eens met een ander programma op te nemen.
Ik heb de camera niet meer, gecapturede AVI's staan al op mijn HDD, waar eens afspelen ook lukte. Ik ben bang dat ik 1 of andere codec moet hebben, maar ik weet niet welke. Er is een manier om dat te zien?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Welk OS gebruik je ?

Anders moet je even de nieuwste Direct X downloaden.
En de Direct X video patch.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Pagina: 1