[Perl] Documentatie waar??

Pagina: 1
Acties:

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Topicstarter
Ik ben op zoek naar documentatie voor perl om in linux scripts te schrijven maar ik weet bij god niet waar ik moet zijn! Er is zoveel documentatie voor perl dat ik door de bomen het bos niet meer zie!

Who can help me?

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op woensdag 13 maart 2002 21:12 schreef active2 het volgende:
Ik ben op zoek naar documentatie voor perl om in linux scripts te schrijven maar ik weet bij god niet waar ik moet zijn! Er is zoveel documentatie voor perl dat ik door de bomen het bos niet meer zie!

Who can help me?
Er is inderdaad *veel* documentatie, maar het hangt er nogal vanaf wat je wilt doen hoeveel je ervan moet lezen. Als je Perl wilt leren, dan moet je een van de online cursussen eens bekijken. Op www.perlmonks.org vind je daar wel iets over. Als je dingen wilt naslaan dan zijn de manual pages meestal het nuttigst. Die zitten in een aparte sectie onder GNU/Linux. Met 'man -k term' kun je zoeken, je kunt de pagina's met perldoc of man bekijken.
Als je aan bovenstaande niets hebt: wat voor documentatie zoek je precies?

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Ik heb een adres met alle bekende perl boeken online, weet alleen niet of dit door de makers online is gezet.

Als 't mag, post ik een URL :)

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Als je die O'Reilly-boeken-op-CD bedoelt dan vrees ik dat je link offline moet blijven >:)...die worden alleen bij de boeken geleverd en zijn niet voor online distributie, AFAIK.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Klopt, de perl cd bookshelf is erg cool, maar niet gratis helaas.