steeds als ik probeerde om mijn tabel bv. 112 te noemen lukt t niet. kan dit komen doordat 112 numeriek is? zo ja is er een mogelijkheid om wel getallen als tabelnaam te gebruiken?
Waarom wil je in godsnaam ZO'N tabel naam?
Om op je vraag te antwoorden, ja dat komt daardoor. Wil je getallen, begin dan met een letter.
Om op je vraag te antwoorden, ja dat komt daardoor. Wil je getallen, begin dan met een letter.
Hint: stap 1 in normalisatie zet tabellen op en geef ze een naam die overeenkomt met hun betekenis.
Een getal is NOOIT een betekenis.
Een getal is NOOIT een betekenis.
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
tenzij hij een mega-contract heeft binnengesleept met alle 112 centrales in europa
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
[uitleg]
ik ben bezig met een forum. elk nieuw topic krijgt een ID waar auto_increment op is ingeschakeld.
Nu wil ik dat alle replies van een bepaald topic in eeeeeen tabel komen en die tabel de naam van het ID van het topic geven
ik ben bezig met een forum. elk nieuw topic krijgt een ID waar auto_increment op is ingeschakeld.
Nu wil ik dat alle replies van een bepaald topic in eeeeeen tabel komen en die tabel de naam van het ID van het topic geven
hahahahaOp woensdag 13 maart 2002 21:01 schreef mboom het volgende:
[uitleg]
dude, ga eens iets over normalisatie lezen
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
zelfs dan heet de tabel nog steeds Centrale en niet 112Op woensdag 13 maart 2002 21:00 schreef chem het volgende:
tenzij hij een mega-contract heeft binnengesleept met alle 112 centrales in europa
Back In Black!
je akn toch gewoon 1 tabel gebruiken met je messages... Als je draadje toch al een uniek nummer heeft.. dan.. (vul de rest zelf in)
Ik frut, dus ik epibreer
Op woensdag 13 maart 2002 21:03 schreef dusty het volgende:
zelfs dan heet de tabel nog steeds Centrale en niet 112
Aan de topicstarter: voor elk topic een eigen tabel aanmaken is een beetje heel erg inefficiënt. Je kunt dan beter één tabel maken met daarin alle berichten en één tabel met alle topics. Vervolgens met joins en query's alles op de juiste manier combineren. (MySQL kent helaas geen foreign keys, met uitzondering van de alpha-versie 4.0.1 of in combinatie met InnoDB dan)
gebruik van meerdere databases met daarin identieke tabellen, voor elk topic 1 databaseOp woensdag 13 maart 2002 21:05 schreef mboom het volgende:
hoe zouden jullie dit dan gaan aanpakken met al die tabellen.
neem dit niet serious op en volg bovenstaande hints op
If it ain't broken it doesn't have enough features
Bijna...Op woensdag 13 maart 2002 21:08 schreef mboom het volgende:
dus in die messages tabel het id van het topic waar het bij hoort en een ID van het message zelf.
Back In Black!
Pagina: 1