Toon posts:

snelheden mxstream

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een programma gedownload waarmee je de snleheid kan laten zien.(heb mxstream basic planet)

Nu heb ik alleen deze pagina aan staan (geen msn, kazaa enz.)
Nu is mijn download snelheid rond de 4.5 en upstream rond de 12kb/s

Als ik ga surfen blijft dit zo, das nie goed of wel?

We hebben wel een netwerkje zit nu op de client pc
op de server pc staat alleen de verbinding aan (word dus nu niet op gewerkt)

Verwijderd

hmmz vaag, ik heb ook mxstream basic en zit ook te internetten via een gateway. Bij mij is alles in orde, kan je wel downloaden met volle snelheid? En vertel eens meer wat voorn router je gebruik, hardware/software, en welke? :)

updateje: waar ik niet aan ged8 was is de speedtest, probeer deze eens http://www.speedsuite.net/speedsuite/TestSuite/TestController.asp?, misschien klopt de test niet en klopt de snelheid bij deze test wel :)

nog een vraagje: kan je op de serverpc wel de volle bandbreedte gebruiken?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 13 maart 2002 20:55 schreef 3RROR het volgende:
Heb een programma gedownload waarmee je de snleheid kan laten zien.(heb mxstream basic planet)

Nu heb ik alleen deze pagina aan staan (geen msn, kazaa enz.)
Nu is mijn download snelheid rond de 4.5 en upstream rond de 12kb/s

Als ik ga surfen blijft dit zo, das nie goed of wel?

We hebben wel een netwerkje zit nu op de client pc
op de server pc staat alleen de verbinding aan (word dus nu niet op gewerkt)
Ja DU-meter, zie google

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:41

Len

Leeg

Lijkt me een beetje lage waardes.

zou meer 14k up en 54 k down moeten zijn.

Free Tibet

Verwijderd

Topicstarter
heb dat netpptp.sys weer een keer gekopiert over het oude
( dat wondows98 probleem) toen de computer weer opgestart
nu geeft ie betere waarden aan
bv.56.2 / 2.2 kb/s

Is al beter maar met kazaa downloaden is het nog steeds janken :(

Hoop wel dat de verbinding nu zo blijft, en niet over een uur weer kl*te is. Dan hooren julie het wel weer

Nog bedankt

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Op woensdag 13 maart 2002 21:13 schreef Len het volgende:
Lijkt me een beetje lage waardes.

zou meer 14k up en 54 k down moeten zijn.
max 8 kb met mxstream basic, binnenkort wordt dat 128kb dus 16kb max :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op woensdag 13 maart 2002 21:31 schreef 3RROR het volgende:
(...)

Is al beter maar met kazaa downloaden is het nog steeds janken :(

(...)
Maar dat ligt meer aan de snelheid waarmee de andere gebruikers uploaden, dan aan jouw download-snelheid.

• pablo_p
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-04 09:35
Je moet oppassen met KaZaa en uploaden.

Als je de uploadsnelheid niet beperkt, wordt je uplink volledig plat getrokken door andere gebruikers die bij jou downloaden. Bij mij had dat tot gevolg dat het downloaden ook niet meer snel ging, vermoedelijk omdat de ontvangsbevestiging pakketjes ed niet meer goed door de uplink konden (lijn te vol).

Door de uplink te beperken op 4 kByte/s, hou je 2 kB vrij voor bevestingspakketjes ed en werd mijn downloadsnelheid niet aangetast. (52 kByte down, 4 up, met ADSL Basic)

Voor mij was dat optimaal: upload uitzetten is asociaal, gewoon zorgen dat je upload je niet hindert is reeel.

Ik heb het niet tot in details uitgezocht, maar dit werkte bij mij perfect, dus ben ik tevreden.

Verwijderd

Kijk eens op mijn MRTG pagina. Ik heb bijvoorbeeld wat binaries getrokken van newszilla vannacht. Het waren 2 verbindingen met newszilla en een FTP verbinding naar een vriend van mij. Genoeg om vol te krijgen dus.

Hij trekt em net niet op de 64kbyte/s. Er zit wat overhead in de packets natuurlijk. Kijk natuurlijk wel even op ppp0, dat is de werkelijke verbinding.

:)

Oh ja, het gaat dus om een MxStream basic abbo bij XS4ALL dus.

Verwijderd

Topicstarter
internet gaat nog steeds goed blijft niet meer hangen.
Misschien komt het toch door dat ene file-tje.

Ook de download ging net beter, download net ongeveer met 30kb/s das al wat beter.

• JJay
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09-2018

JJay

Hit me!

Wel even opletten waar je je files vandaan haalt wanneer je je downlink maximaal wilt belasten. Als je zeker wilt weten dat je link maximaal benut wordt gebruik dan een server van jouw provider zelf of een server van een provider waar jouw provider een peering overkomst heeft. Het verkeer loopt dan over de AMS en dan weet je zeker dat er niet geknepen wordt.

Verder als je geen maximale snelheden haalt *kan* dat ook wel eens 1 van de lijnen van je provider zijn die vol zit. (Chello 1000Base-FX op de AMS??? :P)

ftp:/niet-met-je-browser-nee!/download.xs4all.nl is my favorite in dit geval >:)

Hardcore-Networking-Wannabe's© | Artistiek? Jahoor! ik kan heel goed MRTG-grafiekjes kleuren

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op donderdag 14 maart 2002 11:26 schreef the_bbk het volgende:
Maar dat ligt meer aan de snelheid waarmee de andere gebruikers uploaden, dan aan jouw download-snelheid.
Yup. Al heb je zelf een T1 lijn, als de andere kant met een 56k6 modem zit zul je nooit hoger komen dan 5Kb/sec...
Pagina: 1