E-Tech Router/Switch en filesharing

Pagina: 1
Acties:

• Sebbo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 12:32
Ik heb de E-Tech DSL/Cable Router met ingebouwde 4-poorts 10/100Mbit switch. Het delen van het internet gaat prima, maar ik wil ook de bestanden en de printers delen tussen de onderlinge pc's... Hoe moet dit?!
Mijn simpele hersentjes kwamen op het idee om alle schijven maar te sharen, maar dan nog vinden de andere pc's (allen met WinXP of 2000Pro) de andere computers niet. Ik kan ze wel pingen...

Iemand een idee?

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

goh wat gek... mischien moet je ff 15min wachten voordat je die shares ziet ofzo? windows sharing duurt soms nogwel even..

want ik heb nl precies dezelfde router geinstalleerd bij me neefje en daar ging ook sharing tussen me en xp prima

blup

• Sebbo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 12:32
hmm, dat is het niet... ik ben nu zo ver dat ik van mijn XP computer de 2000pro pc kan zien, maar ik kan geen bestanden (wel printers) sharen op de windows 2000pro computer. Vanaf de 2000pro computer kan ik de XP-pc niet zien.
Bovendien zit ik nu het probleem dat ik met die vreselijke wizzard van XP een 2e netwerk (naast de standaard LAN) heb aangelegd en die weer wil verwijderen. Nu heb ik dus in het netwerk LAN mijn 2000pro-pc staan en in het andere netwerk ("home") staat mijn XP computer.

(Zo langzamerhand raak ik ook in de war)

Verwijderd

Heeft dat ding niet firewall functionaliteit (zelfs op het hub gedeelte)? Dan wil ie nogwel eens poort 138 en 139 blokkeren.

• PreDaTorY
  • Laatst online: 30-03 12:25
ik heb dezelfde router, en zelfs met standaard instellingen kan ik gewoon op alle pc's alle share's zien, denk dat het eerder ligt aan de configuratie van 1 van beide pc's...

misschien nog een softwarematige firewall ofzow.

De switch staat trouwens los van de router. hij kan poorten die van of naar het inet gaan blokken, maar niet een poort op de switch zelf...

• PreDaTorY
  • Laatst online: 30-03 12:25
kijk trouwens voor de zekerheid ff op de e-tech website voor een framewire upgrade, die upgrades geven mooie extra functionaliteit.

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Op woensdag 13 maart 2002 20:36 schreef Sebbo het volgende:
Ik heb de E-Tech DSL/Cable Router met ingebouwde 4-poorts 10/100Mbit switch. Het delen van het internet gaat prima, maar ik wil ook de bestanden en de printers delen tussen de onderlinge pc's... Hoe moet dit?!
Mijn simpele hersentjes kwamen op het idee om alle schijven maar te sharen, maar dan nog vinden de andere pc's (allen met WinXP of 2000Pro) de andere computers niet. Ik kan ze wel pingen...

Iemand een idee?
Heb je wel eens useraccounts op de computers aangemaakt?
Lees de faq daar maar eens op na of had je dit al gedaan?

• esvier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 07:57
uhmmm.. misschien heb jij je HD nog niet gedeeld, maar alleen maar het protocol geinstaleerd.

ga naar je map die je wilt delen, rechter-muisknop kies delen (share) en instellen maar.

:D:D:D

www.debrasserie.nl

Pagina: 1