Netwerk snelheid beperken

Pagina: 1
Acties:

• Profidiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2025
Ik heb het volgende probleem:

Ik laat verschillende mensen via mijn gedeelde linux server internetten, en dit verloopt prima. Nu is het zo dat ik een maximum aantal dataverkeer mag genereren naar mijn provider, anders word ik op smallband gegooid. :r Omdat ik daar niet altijd controle over heb (mensen in lan die veel leechen), zou ik dit op de server automatisch willen controleren.

Is het mogelijk om dit per IP adres te loggen, en als extra, wanneer men een bepaald aantal dataverkeer overschrijdt, de snelheid vanaf de server naar die pc te beperken ?

Volgens mij zou dit een soort kernel patch of zo moeten zijn, maar ik vind bitterweinig info over dit soort onderwerpen in linux (NT wel).

Da RuBBaH DuCK SKWaT - Ellen what did ye do ?- een test

• raymonvdm
  • Laatst online: 30-06-2025
Hoe doe je dat in NT dan ?

• Profidiam
  • Laatst online: 25-01-2025
Op woensdag 13 maart 2002 20:41 schreef raymonvdm het volgende:
Hoe doe je dat in NT dan ?
met ISA server dacht ik. Ik ben er niet diep op ingegaan , maar op mijn zoektocht meende ik zoiets te zien staan hebben.

Da RuBBaH DuCK SKWaT - Ellen what did ye do ?- een test

• Dr.Nono
  • Laatst online: 17-05 11:44

Dr.Nono

Hello there!

Kun je niet een progje installeren dat na een bepaalde hoveelheid binnegekomen data de verbinding er uit knikkert? Die zijn er wel.

My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"

Verwijderd

Met iptraf kun je ongeveer wat jij wil.
Iptraf werkt onder linux, je kunt daar instellen van welke kaarten je het netwerkverkeer wilt monitoren.

Misschien kun je er wat mee....

Dit is de link:
http://cebu.mozcom.com/riker/iptraf/

• duronbug
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 17:02

duronbug

Step on it.....!

Zoek in GOT naar CBQ.
Classed based queueing.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:43

pistole

Frutter

kijk ook eens bij http://www.linuxdoc.org/HOWTO/Adv-Routing-HOWTO-9.html: Queueing Disciplines for Bandwidth Management

Ik frut, dus ik epibreer

Pagina: 1