Vraag aan alle Abit TH7-II OC'ers

Pagina: 1
Acties:

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 19:53
Zouden jullie in deze thread alsjeblieft jullie exacte instellingen (SoftMenu III) willen opgeven waarmee jullie hebben overgeclocked?
Mijn systeem wil niet cold booten met een fsb boven de 118mhz :( met de Vcore op 1.625

Ik heb biosversie 38 denk ik

Ik heb zelf een Abit TH7-II + een PIV 1800Mhz en 2 x 256MB Dane-Elec (Samsung) PC800 en een standaard Intel cooler

Ik wil graag in de buurt van jullie OC's :9~ komen maar zoals het nu gaat schiet het niet op.

Mijn dank is groot

• BigBart
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02-2025

BigBart

Memento Mori

Ik zou beginnen met een andere koeler want de standaard koelers zijn meestal maar net genoeg bij de normale specs.

En misschien kun je deze vraag beter posten in OCM (Overclocking & Case Modding).
Ook de search is een goede oplossing voor deze vraag. :Z

Maar toch veel succes ermee! :)

Ps een FSB van 118 bij een P4 komt dus neer op 118*4=472. Volgens mij trekt je geheugen dit niet maar dit is maar een speculatie. ;)

Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

meer Geheugen voltage, V-core verder omhoog, nieuwe bios?

is er nog een jumper op je board wat voor extra voltage zorgt? als je de Computer start krijgt de proc niet gelijk 1.625, dat kan de oorzaak van de cold boot.
als je geen jumper heb kun je misschien een Pin warp doen op je proc.

suc6 :)

PS, die stock cooler doet het prima hoor, ik heb er 700mhz mee kunnen overclocken, en andere zelfs meer.

• BigBart
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02-2025

BigBart

Memento Mori

Vindt het trouwens best aardig! Een P4 op 2124 volgens mij berekeningen: 1800/400=4.5 118*4*4.5=2124 :9

Aan je PCI-sloten en AGP-slot zal het niet liggen draaien op respectievelijk 1/4*118=30 en 1/2*118=59.

BTW ik heb helemaal geen ervaring met P4! :P

Ps. kun je het geheugen niet appart instellen? Dat je dat dan gewoon wat lager zet als je comp dan wel opstart weet je waar het aan ligt! (ik ga trouwens geen gewoonte maken van da ps mochten jullie dat denken) :P

Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 19:53
Op donderdag 14 maart 2002 00:19 schreef FMS het volgende:
meer Geheugen voltage, V-core verder omhoog, nieuwe bios?

is er nog een jumper op je board wat voor extra voltage zorgt? als je de Computer start krijgt de proc niet gelijk 1.625, dat kan de oorzaak van de cold boot.
als je geen jumper heb kun je misschien een Pin warp doen op je proc.

suc6 :)

PS, die stock cooler doet het prima hoor, ik heb er 700mhz mee kunnen overclocken, en andere zelfs meer.
Ik heb inderdaad ook eens iets gelezen over een jumper waarmee je kan aangeven of je een Wilamette hebt of een Northwood. En hierdoor een hoger voltage op je Proc kan zetten maar ik weet niet meer of dat nou over de Abit TH7-II ging.

Kan iemand mij vertellen hoe ik meer of minder voltage op mijn RIMM's kan zetten?

Zou iemand misschien kunnen uitleggen hoe dat dan werkt als je het voltage op je processor verhoogt? Ik begrijp het goed dat dit voltage niet meteen op je proc komt te staan als je een cold boot doet?

Moet ik nog iets doen met de instelling "RDRAM BUS Freqency" en "Differential Current"

Verwijderd

Op de Abit TH7II/R zit geen jumper.

Als je meer volt op je rimm wilt zou je een mod moeten doen, waar je die kan vinden zou ik niet weten.

Je rimm zou ik op 3X laten draaien als je boven de 125mhz gaat overclocken.

Die differential current zou ik gewoon op 6x laten staan omdat hier weinig duidelijkheid over is wat het precies doet.

Mvgr. Martin.

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

Ik draai :

MrNatural's 39C Bios
P4 1.6a @ 2.24Ghz met stock cooler
1.85v
140FSB
2x 256 Dane-Elec (Samsung) RDRAM @ 420

De 39C staat voltage tot 1.85v toe in softmenu III.
RDRAM heb ik softmenu gezet op 300. da's een multiplier van 3, en met een FSB van 140 draait 't dus op 420 :) hoger heb ik nog niet geprobeerd. dat doe ik wel als ik wat meer tijd heb. voorlopig draait ie lekker :)

Het cold boot probleem is bekend btw...dat zie je ook in de thread naar MrNatural's Bios. Maar gewoon ff resetten en draait als een tierelier (bij mij tenminste)

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Pagina: 1