[linux] muis doet ni meer wanneer x afgesloten is

Pagina: 1
Acties:

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Ik heb GPM geladen, dus in console de eerste tijd muis. Als ik X opstart heb ik geen muis meer in console, logisch, echter wanneer ik x afsluit is mijn muis in console ook dood. Blijft heel vaag op de bovenste regel van het scherm. GPM killen en op nieuw starten helpt dan niet.

Het gaat om een PS2 muis.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Probleem ook wel eens gehad. Oplossing heb ik niet voor je, maar hoogstwaarschijnlijk draai je onder x een lastig/afwijkend muisprotocol.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Vergelijkbaar probleem:

Onder X doet mijn muis het prima, maar zodra ik afsluit besluit mijn muis het niet meer te doen.
(Hij start automatisch zo'n inlog agent voor gnome,gdm?)
Als ik die dan kill (ctrl - backspace), dan komt ie terug
met muis.
Ook als gnome besluit dat hij even helemaal wil afsluiten
voordat mijn inlog scherm verschijnt werkt mijn muis
weer wel.

Ik gebruik slackware 8.0 met 2.4.17 kernel.

* TheGhostInc vraagt zich af of het een serieus probleem is, of een toevalligheid.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Wat is de inhoud van je /etc/gpm.conf? Wat staat er precies in de mouse section van je X Config (/etc/X11/XF86Config (-4))?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op woensdag 13 maart 2002 20:10 schreef Skinkie het volgende:
Ik heb GPM geladen, dus in console de eerste tijd muis. Als ik X opstart heb ik geen muis meer in console, logisch, echter wanneer ik x afsluit is mijn muis in console ook dood.
Zo logisch is het niet dat je bij het draaien van X geen muis hebt. Ik heb hier gewoon zowel in X als in de console een muis. Dat zou elkaar ook niet in de weg hoeven zitten aangezien je toch nooit in console en X tegelijk kunt zitten.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.