Toon posts:

[php] ingebouwde syntax highlighter vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In php zit dus een ingebouwde syntax highlighter (voor highlight_string() e.d.), is het mogelijk om die te vervangen zodat je hetzelfde effect voor b.v. een andere programmeer taal?

Verwijderd

Nee, maar je kan er natuurlijk wel een voor een andere taal maken (hoewel dat wel een behoorlijk werk is).

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 20:12 schreef Zef het volgende:
Nee, maar je kan er natuurlijk wel een voor een andere taal maken (hoewel dat wel een behoorlijk werk is).
Dat het veel werk is, mjah, had ik ook niet anders verwacht. ;) Maar is het dus mogelijk om een andere erbij te plaatsen? Dus b.v. nog eentje voor jsp, asp, etcetc.

Verwijderd

Het is een in C ingebakken functie puur voor PHP, dus tja...

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 20:35

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Het is mogelijk door zelf de PHP source aan te passen. Dat mag, maar ik vraag me af waarom je het zonnodig in de PHP Api wilt verwerken.

Waarom implementeer je hem niet als lossen extension voor PHP (als je liever in C programeert) of in een apart script voor PHP zelf? Highlighters zijn i.d.d. niet echt eenvoudig, aangezien je toch voor een groot deel een hele parser moet schrijven.

PHP is opzichzelf al een parser en profiteert dus van de kennis die die uit een file kan halen om hem even snel wat kleurtjes te geven. Hem even aanpassen voor HTML / Perl of wat dan ook is er niet bij.

|_____vakje______|

Verwijderd

Topicstarter
Mjah, het is niet echt een serieus plan wat ik nu meteen wil uitwerken ofzo, maar ik dacht er vandaag opeens over, en wou er even meer van weten :)
Pagina: 1