Ik heb een probleempje met mijn HP Deskjet 710C, ik kan namelijk vanuit Dos niet printen. Voor de Deskjet 710C zijn geen win2k drivers beschikbaar, maar win2k heeft zelf drivers voor deze printer. Iemand een idee waarom deze printer het vanuit Dos net doet, en vooral: hoe los ik het op?
In w2k zit geen dos, maar de command prompt. Als die printer op de USB poort zit aangesloten, is het erg moeilijk om naar toe te printen, vanuit de command prompt(omdat je een usb printer anders moet aanspreken).
Je zal de printerpoort - LPT1 - kunnen koppelen aan de printer. Als je in het DOS prog kan kiezen welke poort gebruikt wordt kan je ook LPT2 aanwijzen, dan blijft de fysieke LPT1 ook werken.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Die Deskjet 710C is geen USB-printer, zit gewoon op de LPT1. Weet iemand hoe ik dit werkend kan gaan krijgen?
en als je op de prompt doetOp woensdag 13 maart 2002 20:14 schreef rAvers het volgende:
Die Deskjet 710C is geen USB-printer, zit gewoon op de LPT1. Weet iemand hoe ik dit werkend kan gaan krijgen?
code:
1
| dir > lpt1 |
werkt het dan? (zou dan de directory listing moeten uitprinten)
A wise man's life is based around fuck you
Ik denk dat 't dan zo'n winprinter is zonder enige intelligentie aan boord.
Misschien krijg je 'm aan de praat als je een share maakt voor jezelf, die je koppelt aan LPT2. Dan print je naar LPT2. Maar of 't werkt weet ik niet...
Misschien krijg je 'm aan de praat als je een share maakt voor jezelf, die je koppelt aan LPT2. Dan print je naar LPT2. Maar of 't werkt weet ik niet...
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Share maken voor mezelf??? Weet iemand toevallig opf het met de 840C wel kan?Op woensdag 13 maart 2002 20:19 schreef F_J_K het volgende:
Ik denk dat 't dan zo'n winprinter is zonder enige intelligentie aan boord.
Je moet gewoon even bij www.hp.com kijken of je printer DOS drivers heeft. De 710 en de 845 hebben dat zo te zien niet dus kan je niet vanuit DOS printen.
Als je dus vanuit DOS wil printen moet je een DOS compatible printer hebben anders gaat het gewoon niet lukken.
Als je dus vanuit DOS wil printen moet je een DOS compatible printer hebben anders gaat het gewoon niet lukken.
aAarGhh
Verwijderd
kijk eens of er bij printerinstellingen een optie staat voor DOS? Je zou ook kunnen experimenteren om een generiek printer te installeren die dus veel basisprinters kan emuleren. Zoek ook eens in de nieuwgroepen via Google-discussies
Pagina: 1