Toon posts:

muziek mixen met PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ga op een fuif van men nichtje draaien. zij krijgt het materiaal daarvoor van haar scouts. ik ben van plan mijn pc mee te nemen voor de 15GB MP3's. probleem: kan mijn PC wel tegen de trillingen van de muziek (professionele instalatie met zware equipemnet!)??? werk met seagate baracuda4

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:27
Lijkt me wel.. Scherm 'm voor de zekerheid een beetje af..

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

ik denk dat je oren er meer last van zullen hebben dan dat schijfje van je... tenzij je hem op de conus van één of andere mega-bass-box zet :+

Ook direct voor de opening van een subwoofer zal niet zo verstandig zijn, maar verder zou ik echt niet weten of dat problemen zou veroorzaken qua trilling... lijkt me sterk in ieder geval.
Op woensdag 13 maart 2002 19:57 schreef devv05 het volgende:
Lijkt me wel.. Scherm 'm voor de zekerheid een beetje af..
Ehm... hij heeft het over trillingen en niet over magnetische velden... (hoewel de tip uiteraard niet verkeerd is :))

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vooral schrik voor mijn harde schijf! de rest zal er wel tegen kunnen. als ik op een fuif sta voel ik die bas toch wel duidelijk met men maag rommelen en als ik juist iets ben aant schrijven en dan zonen zwaren bas... krijg ik dan geen krassen ofzo? ik kan kurk onder mijn PC zetten als dit zou helpen...

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 13 maart 2002 20:07 schreef de666 het volgende:
ik kan kurk onder mijn PC zetten als dit zou helpen...
Dat kan geen kwaad in ieder geval... dempt weer wat

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
T moet best wel lukken, maar als je helemaal zeker wilt zijn zet je 'm op een stuk schuimrubber ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
en als ik beschadigde schijf zou hebben, krijg ik dan nieuwe bij comtechnology door garantie+verhaaltje over kapote HD?

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op woensdag 13 maart 2002 21:00 schreef de666 het volgende:
en als ik beschadigde schijf zou hebben, krijg ik dan nieuwe bij comtechnology door garantie+verhaaltje over kapote HD?
Als je binnen de garantie zit moet dit best kunnen, gewoon zeggen dattie het niet meer doet, daar doen ze niet moeilijk over. Ze geven je dan een nieuwe, maar ik weet niet of ze ook nog gaan proberen je oude data erop te zetten...

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:57
gewoon op de grond zetten ofzo niet NAAST een box en gewoon gaan geen problemen mee het werkt perfect ik gebruik meestal een pc voor een playlist voor het spul wat in mijn koffers zit zodat ik voor de (zeurpieten) met verzoek nummers gelijk weet of ik een bepaald nummer heb, en je hebt er idd zelf meer last van dan die pc, ik heb het zelfs een keer gedaan toen ik de ruiten van een school waar ik draaide er zowat uit blies met mijn instalatie en voor het mixen met mp3's een tip neem 2 geluidskaarten, een mixertje, winamp instellen dat de een op de ene geluidskaart uitstuurt en de andere op de andere geluidskaart en gewoon mixen met je mengpaneeltje en je kan nog voor beluisteren ook!!!!

Verwijderd

je kan natuurlijk ook PCDJ gebruiken...
http://www.pcdj.com/ natuurlijk *D
maar ik denk dat dit wel een beetje offtopic wordt zo... :) hij vroeg alleen maarof t zonder schde kon...

Verwijderd

Topicstarter
kan je mij vertellen hoe ik twee geluidskaarten tegelijk moet instellen?
kan marrekau17 mij zijn email adres kunne geven?maeswouter@hotmail.com
ik ben nog maar newbie ma ga wel geld verdien met mp3's te mixe

Verwijderd

als je een sb live hebt.. heb je niet eens twee geluidskaarten nodig.. gwoon ff bpm studio downloaden en dan kun je wel ergens instellen dat bpm je soundkaart als het ware deelt.. kan je ook uitstekend mixxen ;)

Verwijderd

Topicstarter
dan heb je wel twee kanalen maar allebei mono en geen stereo

• TheDiver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 16:53
Wat dacht je van AtomixMp3?

Eindelijk is de kleur GROEN weer thuis...

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 21:02

schizofreen

ik & jij

Virtual TurnTables, mixen zoals een DJ dat doet (niet zoals henk de cafe baas), vereist wel twee geluidskaarten als je een beetje fatsoenlijk aan het werk wil...

en qua trillingen etc, maar je daar niet zo druk om hoor

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

Verwijderd

Topicstarter
is dien atomix een digitaal mengpaneel of is da maar een windows mediaplayer die wel deftig werkt?

Verwijderd

Topicstarter
virtual turntables is kei primitief
neem een voorbeeld aan traktor of BPM studio!!!

• TheDiver
  • Laatst online: 28-04 16:53
AtomixMp3 is een mix proggie die werkt met 1 druk op de knop. En altijd goed gaat (handig om te leren wanneer je een plaat moet er in moet gooien) Je kan het ook instellen dat je handmatig mixt.

kijk hier maar ff: www.atomixmp3.com

Eindelijk is de kleur GROEN weer thuis...

Verwijderd

Topicstarter
me traktor moete zelfs ni drukke
enkel uw liedjes "aanslepen"
ma toch bedankt ikga het is uitprobere

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
jaja dan mix je helemaal niet. hoe kan je nou geld verdienen met liedjes slepen? alsj e niet zelf mixed kan je nichtje dat zelf ook nog wel doen. of iedereen die er in de buurt is. beetje vaag.

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
ik wou maar zeggen dat traktor een ideaal progke is voor zowel newbies als profs, je kan ook heel veel manueel instellen en je hebt een pitchcontrol van 100%

Verwijderd

on/off-topic lijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
 ---
    \
     \
    \
     --
       \
        \
         ^

• The PyroPath
  • Laatst online: 11-08 00:26

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik heb het zelf al diverse malen gedaan en het is echt geen probleem voor je computer, zolang je maar een beetje logisch nadenkt.

Als je WinXP hebt en een SBV audigy(weet niet of Live zelfde probleem heeft) dan gaat BPM studio niet werken tenzij je nog een andere kaart hebt, want BPM loopt vast met de audigy als je hem op ditrect Sound set, als je hem op wave set werkt het perfect, maar heb je nog maar een kanaal over van de 3 dus tis net wat je wilt.

Ikzelf heb afgelopen weekend met BPM studio 4.2 Pro en WinXP gedraait en het is goed te doen met een onboard kaartje en een Audigy op wave. Maar de vertraging loopt wel enorm op tenopzichte van directsound.

Als je 2 kaartjes erin mieterd zorgen dat ze niet hetzelfde IRQ hebben en installeer eerst 1 kaartje en doe daarna pas de 2e er in dan start je BPM studio op
gaat naar opties/eigenschappen/preferences en daar kies je voor zowel Speler A als B dezelfde kaart en voor de monitor een andere. dan moet je dus gebruik maken van de crossfader van BPM Studio. Heb je een andere kaart dan een audigy die wel 4 kanalen heeft en een appart mengpaneel dan stel je speler a op kaart 1 in speler B op kaart 2 en Monitor op kaart 3. probeer het wel ff van te voren hoe het werkt anders gaat het dramatisch mis op dat feestje.

Mocht je problemen of vragen hebben geef maar een gil op ICQ:53009336 of stuur me een meeltje, dan kan ik kijken of ik je kan helpen.

Trouwens ik hoop dat je een beetje dikkehuid hebt, wnat op dat soort feestjes waar niet iedereen voor een smaak muziek komt is het nooit goed :D

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Topicstarter
dus ik kan probleemloos mijn PCke naast een dreunende bas zonder dat ie daar last van gaat hebben of de HD beschadigt gaat raken?
Pagina: 1