Hallo, heb de search gebruikt maar niets gevonden hierover. Kan ik met een WINXP server bandbreedte verdelen. ik heb namelijk heel veel lags als ik aant quaken ben want mij huisgenoot heeft continu kazaa aan staan!
Das niet leuk! Zo nee, kan iemand me dan vertellen hoe ik Sygate Office network moet instellen om dit te doen (ik begreep tenminste dat son bandbreedte kan toewijzen!?!). bedankt!
Je kan daar als het goed is prioriteit aan jouw verbinding geven. Son kan niet afknijpen een bepaalde grens bv 4kb/s of zo. Maar dus wel jouw verbinding prioriteit geven.Op woensdag 13 maart 2002 19:53 schreef stacey2 het volgende:
Hallo, heb de search gebruikt maar niets gevonden hierover. Kan ik met een WINXP server bandbreedte verdelen. ik heb namelijk heel veel lags als ik aant quaken ben want mij huisgenoot heeft continu kazaa aan staan!Das niet leuk! Zo nee, kan iemand me dan vertellen hoe ik Sygate Office network moet instellen om dit te doen (ik begreep tenminste dat son bandbreedte kan toewijzen!?!). bedankt!
Dat dacht ik toch.
Hoe ? -> rtfm
en als ik mijn netwerk kaart wil begrensen kan dat dan wel? Mijn computer is namelijk de server dus ik krijg inet via mijn 3com. mijn realtech zit aan het netwerk. of kan ik dan niet meer lannen?
Verwijderd
uhm je kan je realtekkie wel uit zetten maar dan leg je interne netwerk gewoon dood zover joun pc daar voor verantwoord is
En een progje die ik stiekem op zijn computer zet. een progje dat zijn download en upload instelbaar begrens? bestaat dat? zo ja, naam?
Verwijderd
Ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Mijn broertje heeft sinds kort EDonkey ontdekt en slurpt alle bandbreedte op (<-Lees: Hij zet de upload op 10K en dan kan ik dat niet meer doenOp woensdag 13 maart 2002 21:11 schreef stacey2 het volgende:
En een progje die ik stiekem op zijn computer zet. een progje dat zijn download en upload instelbaar begrens? bestaat dat? zo ja, naam?
Iets transparants zou ideaal zijn. (Heb al NetBus geprobeert maar hij heeft een FireWall aanstaan.)
Wellicht (daar wil ik ook ff naar kijken) een remote-access proggie installen op zijn PC dan kun je als hij niet bij zijn PC zit via jou PC de zijne snel resetten of Kazaa afsluiten
Dat is bij mij het probleem. ik heb bij mijn huisgenoot al zo'n remote progje geinstalleerd. maar hij zit de hele dag achter zijn pc. hij doet namelijk bouwkunde en dat houd in dat je de hele dag met autocad zit te pielen. als dan zijn muis er ineens vandoor gaat wordt ie vet kwaad!! is wel grapig soms. maar dat progje waar wij naar opzoek zijn moet dus niet ineens in de taakbalk staan. remote progje is niet de beste oplossing want dan moet je er elke keer achteraan om zijn computer te reseten!
Het liefst een verborgen programma die ik op 25 Kb/s set als hij op school is dus!!
(RolfLobker, het remote acces progje heet radmin.)
Het liefst een verborgen programma die ik op 25 Kb/s set als hij op school is dus!!
niemand? zijn netwerk kaart op 10 Mbit zetten heeft ook geen zin want dan mist hij een lampja bij de switch!! dus dat kan ook niet
Verwijderd
Zoek es naar de "QoS packet scheduler", dat zou je wel es kunnen helpen. Voor de rest weet ik niet zo meteen hoe je dat in Windows kan doen, ik gebruik altijd een Linux router met een traffic shaper en dat werkt prima
Zoiets wil ik dus ook voor mn broertjes, die de hele dag morpheus etc. draaien.. gewoon allebei een limit van 10kbs/sOp woensdag 13 maart 2002 21:42 schreef stacey2 het volgende:
Dat is bij mij het probleem. ik heb bij mijn huisgenoot al zo'n remote progje geinstalleerd. maar hij zit de hele dag achter zijn pc. hij doet namelijk bouwkunde en dat houd in dat je de hele dag met autocad zit te pielen. als dan zijn muis er ineens vandoor gaat wordt ie vet kwaad!! is wel grapig soms. maar dat progje waar wij naar opzoek zijn moet dus niet ineens in de taakbalk staan. remote progje is niet de beste oplossing want dan moet je er elke keer achteraan om zijn computer te reseten!
Dus begrijp ik goed dat je de computer van je broertje (die neem ik aan in hetzelfde huis staat) aan het hacken bent? Kun je dan niet beter naar die computer toegaan en installeren wat je wilt (gaatje in de firewall configureren of zo)? Of staat zijn computer in een kluis van 10cm dik staal, waarvan alleen hij de 20 cijferige code kent?Op woensdag 13 maart 2002 21:15 schreef RolfLobker het volgende:
[..]
Mijn broertje heeft sinds kort EDonkey ontdekt en slurpt alle bandbreedte op
[..]
(Heb al NetBus geprobeert maar hij heeft een FireWall aanstaan.)
[..]
Of je vraagt je huisgenoot gewoon of ie morpheus wil uitzetten. Die manier van met elkaar omgaan werkt prima bij ons in huis....
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Wijk AUB niet van de hoofd vraag af?
Dank u.
ff voor de duidelijkheid:
een progje om down en up in te stellen op server, of een progje om down en up in te stellen op client (stiekem
) of iemand een ander idee?
ff voor de duidelijkheid:
een progje om down en up in te stellen op server, of een progje om down en up in te stellen op client (stiekem
Zo zit ik dus ook te klooien met mijn tijdelijke winxp pro router. als mijn vader kazaa aan heeft staan, dan moet ik een half uur wachten voordat er een site geopend is. ik ga zo snel mogelijk weer naar linux
Je kan natuurlijk ook de netwerk kaart waar zijn computer aanzit op half-duplex zetten en dan gewoon data richting hem pompen zodat zijn verbinding dicht slipt.
'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'
wel 100 mbit maar dan half duplex?
hoe stuur ik hem zoveel data? en kan ik dan zelf wel goed inetten? anders is dit ook geen goede oplossing
hoe stuur ik hem zoveel data? en kan ik dan zelf wel goed inetten? anders is dit ook geen goede oplossing
Ik neem aan dat jij je 1 kaart voor internet hebt en 1 voor je huisgenoot, ik uploade zelf als ik ging quake'n gewoon wat groote films bij hem, (maar dan moet hij natuurlijk wel upload ergens hebben open staan). En dan kon je via de ander kaart lekker internetten. Wat ook goed helpt als hij geen upload open heeft staan is pingen met de grootst mogelijke pakketjes en met een kleine time out, zodat je computer niet op de reply gaat wachten, maar hij wel die data krijgt
'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'
Edoch ik sluit me aan bij JdeBruijn. Het is natuurlijk wel handig als de bandbredete erlijk verdeeld kan worden. Maar als dat met enig overleg gaat is een oplossing misschien makkelijker te vinden. Als het niet sneaky hoeft zijn er iig meer oplosingen mogelijk. (of is er al heibel?)Op donderdag 14 maart 2002 12:39 schreef stacey2 het volgende:
Wijk AUB niet van de hoofd vraag af?Dank u.
ja min of meer! deze gozer kan niet met mensen omgaan! Dus, maar van de andere kant. we betalen even veel inet kosten dus hebben we ook recht op even veel down- en upload. zal ff met mijn andere huisgenoot overleggen over hoe we het aan pakken. maar als er tot die tijd een oplossing is dan is die natuurlijk welkom. bedankt JdeBruijn en Broes_Willems
Ik zit eigelijk in dezelfde situatie als hierboven beschreven.
Meerder mensen op 1 verbinding, en iedereen evenveel kosten. Het zou dus mooi zijn als er een programma is die de bandbreedte in evengrote stukken deelt. Behalve als de andere user off line zijn, dan mag hij WEL de helebandebreedte gebruiken.
Maar dit zal nog wel niet uigevonden zijn
Meerder mensen op 1 verbinding, en iedereen evenveel kosten. Het zou dus mooi zijn als er een programma is die de bandbreedte in evengrote stukken deelt. Behalve als de andere user off line zijn, dan mag hij WEL de helebandebreedte gebruiken.
Maar dit zal nog wel niet uigevonden zijn
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Verwijderd
Sygate Office Network werkt wel ok :-)
kan je 14KBIT dus das uhm langzaam geven
moet je wel ff ergens van inet zo`n regnr enzo hengelen
en SON krijg je wat moeilijk aan de praat maar als het werkt dan is het wel fine
kan je 14KBIT dus das uhm langzaam geven
moet je wel ff ergens van inet zo`n regnr enzo hengelen
en SON krijg je wat moeilijk aan de praat maar als het werkt dan is het wel fine
Pagina: 1