Toon posts:

[mod] geluid isolatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst las ik een artikel over een gast die zijn kast geluidsdicht had geisoleerd met muismatten en isolatieschuim.
Ik ben ook van plan om mijn case te isoleren. Maar dan met schuimrubberen matten (5-10 mm dik).
Deze ga ik dan tegen de binnenkant van de wanden, top en vloer plaatsen. Verder zorg ik dus voor een goede luchtdoorvoer van: vooraan 1x 80mm fan en achter nog een extra 80mm fan.. Verder plaats ik dan een 40mm fan op mijn Geforce kaart.

Mijn vraag:

Is deze vorm van isolatie geen probleem?
(of het effectief is? Dat is mijn probleem!! :) )

p.s: (nog) geen OC!!

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
koop stille spullen, dan ben je sneller klaar denk ik...

maar als je lekker wil modden, lijkt me leuk idee, geluid zal je niet meer hebben en als je het in een leuk kastje stopt, heb je gewoon een geluidloze casemod :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 19:53 schreef floduR het volgende:
koop stille spullen, dan ben je sneller klaar denk ik...

maar als je lekker wil modden, lijkt me leuk idee, geluid zal je niet meer hebben en als je het in een leuk kastje stopt, heb je gewoon een geluidloze casemod :)
Ik hou wel van stilte! Zeker als ik van plan ben om het te OC'en en extra fans nodig heb.. Geen overbodige geluids overlast! :)

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nope...dat gaat prima werken. Als je maar zorgt voor een goede airflow in je kast (dus een fannetje of 2 op 7 volt bijvoorbeeld). Als je searcht naar 'geluidsisolatie' of 'isolatiemateriaal' (remember: zoeken op onderwerp en inhoud) kun je een heleboel topics vinden waarin deze manier van geluidsisolatie (dus met schuimrubber of noppenschuim) is gebruikt.

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 20:26 schreef _sNaRs_ het volgende:
Nope...dat gaat prima werken. Als je maar zorgt voor een goede airflow in je kast (dus een fannetje of 2 op 7 volt bijvoorbeeld). Als je searcht naar 'geluidsisolatie' of 'isolatiemateriaal' (remember: zoeken op onderwerp en inhoud) kun je een heleboel topics vinden waarin deze manier van geluidsisolatie (dus met schuimrubber of noppenschuim) is gebruikt.
THX!!! :)