Radeon 8500 icm Epox 8KHA+

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Topicstarter
Ik durf er bijna geen vraag meer over te stellen, maar:

Ik heb hier een ATI Radeon 8500.
Met een systeem, Epox 8KHA+, Athlon 900 loop hij steeds vast met 3Dmark2001, spelletjes etc.
Heb erg veel verschillende driver-revisies geprobeerd.

Als ik hem in een ander systeem plug (Abit Be6, Celeron 500@563, loopt ie prima stabiel)

Moederbord, zou je dan denken, maar nee, als ik bv een Geforce 2Ti op de Epox installeer, loopt ie prima stabiel!

Wat kan ik verder nog doen?

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 22:43
via 4-1 drivers ?

Reality beats fiction by far!

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
er gaat hier al een topic over: conclusie: je hebt pech want epox en ati gaan niet samen

Flickr

Verwijderd

Ik heb nog nooit een vastloper gehad met EPOX(8kha+) in combinatie met 8500.
Ik zou zeggen ;klok je 8500 eens iets terug.
Op woensdag 13 maart 2002 22:00 schreef ruubruub het volgende:
er gaat hier al een topic over: conclusie: je hebt pech want epox en ati gaan niet samen

• Peertje NL
huh ik hem ook een radeon en de zelfde epox geen problemen hier, btw welk topic dan?

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Ik draai trouwens XP

heb het nieuwste BIOS geflashed, XP er opnieuw opgezet, driver geinstalleerd en hoppa, werkt perfect stabiel (6233 score 3Dmark2001).
Start ik em opnieuw op, wil XP niet verder! Krijg gewoon een zwart scherm.

Als ik in het BIOS de Fail-safe settings gebruik, start XP wel op, maar is de kaart onstabiel.
Met optimized settings loopt de kaart dus wel stabiel, maar start XP niet meer op!

Verwijderd

heb je je video geheugen geshared??? niet doen met epox en ati. sind ik tweakxp gebruik werkt da wel? strange :?
op m'n werk werkt m'n sys ook gewoon epox 8kha+ en ati radeon oem 250/250 maar moest hier ook m'n video ram sharing disabelen. ;)

• fenris
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:53
Ik heb zelf ook een 8KHA+ en een Radeon 8500. Als ik m'n Radeon probeerde te overclocken klapte 3DMark en games er heel vaak uit. Het fijne Windows XP bluescreen kon me gelukkig nog wel vertellen dat het om een "infinite loop" probleem ging.

Voor de grap heb ik toen m'n SB Live en Pinnacle PCTV Rave kaartjes uit m'n systeem gehaald.

Toen opeens kon ik mijn Radeon makkelijk overklokken naar 300-310MHz (core).

Ik weet nog niet of het aan de SB Live ligt of aan de PCTV Rave, maar weet bijna 100% zeker dat een van de twee de boosdoener is. En ik heb het vermoeden dat het de SB Live, want daar schijnen nog wel meer mensen problemen mee te hebben.

Thoriam#2885

Verwijderd

Ja dat zal wel heb er hier ook een met een Epox en werkt perfect

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
SB Live eruit halen helpt niks, nog steeds problems.

Ik haal morgen gewoon een MSI-tje op...

maar bedankt voor de reacties!

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
MSI-tje gehaald en loopt op zich goed.

Behalve dat hij uit 3Dmark2001 vliegt tijdens het benchen met de melding: /data/huppeldepup is corrupted.

Al opnieuw geinstalleerd, helpt niets.

Als ik andere BIOS-settings probeer loopt de bench wel, maar krijg je veel rare vervormingen e.d.

Dus ff de vraag: welke BIOS-settings moet ik gebruiken met een MSI K7t266 pro en een radeon 8500?

bvhd

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
[topic=432631/9/25]

kijk daar ff.

• Peertje NL
Op donderdag 14 maart 2002 19:19 schreef TB het volgende:
Behalve dat hij uit 3Dmark2001 vliegt tijdens het benchen met de melding: /data/huppeldepup is corrupted.
dat krijg ik als ik mijn proc te hoog heb staan.....

• flexje
  • Laatst online: 22:23

flexje

got-father

eej peeps, ik zit met een klein probleempie in mn hoofd, ik word er helemaal gek van!! ik kan nu namelijk aan een ATi Radeon 8500 komen (275/275) maar ik heb ook een EpoX 8KHA+ en nu ik de search heb gebruikt lees ik ERG vaak dat er problemen zijn met deze 2 hardware produkten...
IK WIL DIE RADEON maar...is het wel slim om dat te doen??
vallen de problemen mee of is het echt zo erg met de r8500 en de epox 8KHA+

please help.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• flexje
  • Laatst online: 22:23

flexje

got-father

niemand tips/id'en?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Lees de verschillende topics daar over eerst eens door.
De problemen worden over het algemeen wel opgelost, maar soms moet je er wel een beetje handig met pc's voor zijn als je begrijpt wat ik bedoel ;)

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Verwijderd

Just to let you know: nog een zeer tevreden gebruiker van beide producten :)

Verwijderd

Dit Epox Bordje had toch ook al problemen met de Geforce 4 ?

Verwijderd

Sommigen hebben wel problemen met die combinatie, anderen niet. Degene die het niet hebben zijn vooral de R8500LE owners, met een LE is er niks aan de hand. Zelf heb ik ook met een R8500 retail + Epox 8KHA+ gedraaid, en daarbij moest ik terugklokken naar 260/275 :( Degene die hun Epox 8KHA+ en R8500 275/275 wel goed draaiende krijgen zijn gewoon lucky bastards :)

Weet iemand overigens hoe het met de Epox 8K3A zit, werktr die wel gewoon goed met de R8500?

Verwijderd

Heb een Epox 8KHA+ en een R8500 retail, geen problemen tot nog toe, draai er nou al een weekje of twee mee.
Pagina: 1