Toon posts:

[debian] Kan server niet vinden bij installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer Debian Linux op een server systeem te installeren via HTTP. Alles ging goed totdat er daadwerkelijk geinstalleerd moet worden.

Hij blijft maar zeggen dat ie de server niet kan vinden. Ik kan wel pingen naar de server, ook via DNS, dus dat werkt allemaal. Ik heb al verscheidene servers geprobeerd, maar hij geeft steeds dezelfde fout...

Iemand enig idee waar het nog aan kan liggen???

Verwijderd

http://ftp.nl.debian.org/
http://http.us.debian.org/

die moeten werken, net nog gebruikt.
Geen firewall ertussen zitten? NAT op je eigen server aanstaan?

Verwijderd

Topicstarter
Die 2 servers heb ik allebei al geprobeerd. Nee dus...

Er hangt wel een firewall (Smoothwall) tussen, maar die liet altijd alles prima door als ik maar de goeie gateway etc. invoerde. Redhat ging probleemloos iig, maar Debian wil niet vlotten...

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op woensdag 13 maart 2002 18:59 schreef DarkPipo het volgende:
Die 2 servers heb ik allebei al geprobeerd. Nee dus...
En als je in de installatie naar het 2e scherm gaat dmv ALT-2, kun je daar wel die servers pingen :?

Heb je al geprobeerd IP-adressen in te vullen ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik kan ze pingen, en ik heb ookal de ip adressen geprobeerd maar dat zou niet uit moeten maken aangezien de dns probleemloos werkt...

Toch??

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op woensdag 13 maart 2002 19:02 schreef DarkPipo het volgende:
Ja, ik kan ze pingen, en ik heb ookal de ip adressen geprobeerd maar dat zou niet uit moeten maken aangezien de dns probleemloos werkt...
Dat weet ik niet, bij mij wel i.i.g. :P

Maaruh, pingen in de installatie, daar doelde ik eigenlijk op, in het 2e of 3e venster draait n.l. automatisch een shell mee waar je een paar programma's kan gebruiken. Werkt het daar wel ? Zo ja, dan zal je floppie misschien brak zijn (En dat zijn ze vaak * moto-moi heeft bakken vol met die troep hier liggen, geeneen is er goed lijkt het :'( )

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik heb hier precies hetzelfde probleem gehad, hij kon gewoon geen server vinden. Toen werkte het gebruik van IP-adressen echter wel. Mocht dat bij jou niet werken, dan moet je even naar de derde tty1 gaan en inloggen. Vervolgens even kijken hoe het met je netwerk staat. 'ifconfig' geeft in ieder geval aan of je interface wel draait. Als die draait dan kun je proberen je router te pingen, vervolgens internet pingen, dan hostnames pingen, enz. Op die manier zou het op te lossen moeten zijn.

[edit: moto-moi was weer eens net iets sneller... :)]

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal al geprobeerd, en niks lijkt te werken... :( Mijn flops zijn volgens mij niet brak, want ze zijn nog nauwelijks gebruikt. Bovendien lijkt het me sterk dat dit probleem daardoor veroorzaakt wordt...

Nouja, ik denk dat ik Redhat maar weer installeer... *zucht!*

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je kunt die base-install van ca. 20MB toch ook gewoon op CD branden of zo? Dan installeer je de base vanaf CD en dan kun je daarna eens je netwerk gaan configureren. Of je kunt, als je genoeg bandbreedte hebt, de hele ISO van Potato downloaden en installeren, dan heb je ook geen internet nodig.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Maar kon je de servers nou van af een andere computer pingen of vanuit de tweede console (alt-f2) van de Debian install? Is nogal een verschil namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 19:18 schreef odysseus het volgende:
Je kunt die base-install van ca. 20MB toch ook gewoon op CD branden of zo? Dan installeer je de base vanaf CD en dan kun je daarna eens je netwerk gaan configureren. Of je kunt, als je genoeg bandbreedte hebt, de hele ISO van Potato downloaden en installeren, dan heb je ook geen internet nodig.
De CD-ROM speler van m'n servertje was kaputski en uit een andere computer halen vind ik te omslachtig. Dan installeer ik wel gewoon Redhat weer, die wou prima installeren via FTP...
Op woensdag 13 maart 2002 19:32 schreef deadinspace het volgende:
Maar kon je de servers nou van af een andere computer pingen of vanuit de tweede console (alt-f2) van de Debian install? Is nogal een verschil namelijk.
In kan ze pingen vanuit de 2e console in Debian...

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 19:37 schreef DarkPipo het volgende:

[..]

De CD-ROM speler van m'n servertje was kaputski en uit een andere computer halen vind ik te omslachtig. Dan installeer ik wel gewoon Redhat weer, die wou prima installeren via FTP...
[..]

In kan ze pingen vanuit de 2e console in Debian...
oke, en telnet nu eens naar poort 80 van http.us.debian.org. Gaat dat ooook?

• Grablinco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08-2023
hahaha.... je kunt niet pingen naar bv www.google.com , je moet pingen naar IP-adressen, het is geen windows, het -ping- commando kent geen letters... ;)

dus niet: ping www.google.com

maar

ping 216.239.37.101

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 19:41 schreef Grablinco het volgende:
hahaha.... je kunt niet pingen naar bv www.google.com , je moet pingen naar IP-adressen, het is geen windows, het -ping- commando kent geen letters... ;)
Waar slaat DAT nou weer op??? jij gebruikt zeker nog Debian 0.3 ofzo >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 19:43 schreef MrIpFiReWALL het volgende:

[..]

Kzou zeggen... Hier gaat t prima :)

• Grablinco
Op woensdag 13 maart 2002 19:43 schreef MrIpFiReWALL het volgende:

[..]

gebruik jij Windows?? want als ik het zo hoor lijkt het daar wel op... :P

edit:

sorry mijn fout... ik heb nu Mandrake 8.1 maar hij deed het een paar dagen geleden niet... |:(

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:37
Op woensdag 13 maart 2002 19:46 schreef Grablinco het volgende:

[..]

gebruik jij Windows?? want als ik het zo hoor lijkt het daar wel op... :P

edit:

sorry mijn fout... ik heb nu Mandrake 8.1 maar hij deed het een paar dagen geleden niet... |:(
OMG :z :z

wel is van DNS gehoord?

• Grablinco
Op woensdag 13 maart 2002 19:58 schreef kieskes het volgende:

[..]

OMG :z :z

wel is van DNS gehoord?
ehm...
tuurlijk!!
Dynamic Name Server
en die zorgt dat je een IP krijgt bij het opgevraagde adress die je vraagt.

maar pingen kon bij mij eerst niet met letters, dus uitlachen hoeft niet.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

1)Tik je het wel goed in? Als ik je zo hoor dan heb je wel verbinding, maar kan het installatieprogramma zelf de server niet vinden. Dan denk ik aan problemen als onnodig ftp:// ervoor zetten, of dit juist vergeten.
2) Ook kan het misschien zijn dat hij de server wel kan vinden, maar dat je de verkeerde map aangegeven hebt of zoiets.
3) Als pingen kan, dan zou 't moeten werken. Hang hem anders een direct aan internet. Dan weet je zeker dat je firewall niet vervelend doet.

(deze dingen komen zo boven drijven...geen garantie dat ze helpen)

* Valium probeert mee te denken.

• Grablinco
ik heb vandaag dus een nieuwe Mandrake geinstalleerd, via FTP.

ik had daar daar moet je volgens mij :
ftp.nl.uu.net invullen
en dan de goede map kiezen... en daar liep ik eerst ook even vast, maar dat kun je wel even checken.

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op woensdag 13 maart 2002 20:11 schreef Grablinco het volgende:
ik heb vandaag dus een nieuwe Mandrake geinstalleerd, via FTP.
Daar heb je bij een Debian-installatie weinig aan :). Die werkt net even iets anders...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 20:04 schreef Valium het volgende:
1)Tik je het wel goed in? Als ik je zo hoor dan heb je wel verbinding, maar kan het installatieprogramma zelf de server niet vinden. Dan denk ik aan problemen als onnodig ftp:// ervoor zetten, of dit juist vergeten.
2) Ook kan het misschien zijn dat hij de server wel kan vinden, maar dat je de verkeerde map aangegeven hebt of zoiets.
3) Als pingen kan, dan zou 't moeten werken. Hang hem anders een direct aan internet. Dan weet je zeker dat je firewall niet vervelend doet.

(deze dingen komen zo boven drijven...geen garantie dat ze helpen)

* Valium probeert mee te denken.
Ik heb echt al vanalles geprobeerd, via ftp, http, verschillende servers, verschillende poorten, verschillende instellingen, maar niks lijkt te werken dus ik ben intussen weer terug bij Redhat.

Debian leek me wel stoer :) Maar als t nu al niet wil lukken... Laat maar :P

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Debian leek me wel stoer :) Maar als t nu al niet wil lukken... Laat maar :P
Typische redhat mentaliteit :z

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 02:10

Platel

Trogdor the Burninator!

Het heeft bij mij wel gewerkt via de netwerk install tot een maand of wat geleden.
Ik denk dat er gewoon iets bij Debian zelf niet in orde is.
Ik heb de laatste paar systemen geinstalleerd door zelf het base systeem op een cdrom te branden. Maar als je geen cdromspeler hebt is dat natuurlijk erg lastig.

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op woensdag 13 maart 2002 20:03 schreef Grablinco het volgende:

[..]

ehm...
tuurlijk!!
Dynamic Name Server
en die zorgt dat je een IP krijgt bij het opgevraagde adress die je vraagt.
Mag Domain Name Service ook? :z
maar pingen kon bij mij eerst niet met letters, dus uitlachen hoeft niet.
:X :X :X :X :D

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 14 maart 2002 12:24 schreef mithalph het volgende:
Mag Domain Name Service ook? :z
Als we toch aan het miereneuken zijn, tis 'Domain Name System' ;)

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op donderdag 14 maart 2002 20:57 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Als we toch aan het miereneuken zijn, tis 'Domain Name System' ;)
Hangt er vanaf welk gedeelte je bedoelt. Het wordt nl. allemaal door elkaar gebruikt, System, Service en Server :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Mja, het is Dynamic Name System, een server draait een Dynamic Domain System server of daemon en biedt zo een Dynamic Domain System service aan.
Pagina: 1