Spiritus koeling?!?!

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Floep
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Hi all,
ikke wil op de backplate van mijn athlon een paar stukkies plexiglas gaan plakken zodat er flink gekoelde (-5 celsius) spiritus (JAAA SPIRITUS!!) door heen kan lopen.

Nu mijn vraag welke kit blijft zitten als er spiritus langs loopt??

Help me please!!!!!!!!

P.S.
Spiritus is plusminus 95% alcohol en 5%ethanol dus is eigenlijk een soort alcohol koeling.

Verwijderd

dubbele post??

ik weet hier niks van anyways, sorry.

grtz,
AHL

• Floep
waarom weet niemand hier ook maar iets van?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!@!#%^@$&#&#^*&#&*$

oei, ik draaf door ;)

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Waarom wil je zo graag spiritus gebruiken ?
Alcoholen koelen lang zo goed niet als water...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:58

Animal_X

Rodin

Nee, precies gebruik gewoon water met een klein beetje antivries.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-09 15:37
En dan heb je ook niet van die brandbare shit...

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Mastermind
  • Laatst online: 02-08 20:09
en dat verdampt ook niet zo snel

Verwijderd

Dus jij wilt een soort van molotof cooling
maken

Verwijderd

Hmmm, ik zou geen plexiglas gebruiken als warmtewisselaar. Plastic isoleert nl te goed. Metaal is beter. Ik snap wel dat je dan bang bent voor kortsluiting, maar plexiglas helpt echt nix.

da-Lynx

• Floep
PLexiglas is geen warmtewisselaar maar zijn de wanden waar de spiritus langs loopt, ga eerst de backplate dichtkitten, zodat daar de spiritus langs kan lopen

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
alcohol is een verzamelnaam, meestal bedoelen we er ethanol mee, maar bijv methanol is ook een alcohol.

spititus bestaat voor het grootste deel uit methanol en voor een klein deel uit ethanol.
daarnaast nog wat kleurstof enzo.

alcohol heeft een lager vriespunt dan water, maar kan minder warmte opslaan. daarom lijkt het me beter om water met antivries te gebruiken dan spiritus.

maar goed, als het dan toch moet: alcoholen zijn niet erg agressief, een kit die plexiglas aan metaal kan plakken is ook wel bestand tegen alcohol denk ik.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Sorry, ik drink het liever ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:19
hmm...volges mij kan je veel beter koelvloeistof uit een auto gebruiken, maar dat bijt zeggen ze....

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

Verwijderd

dadelijk bijt het je processor doormidden ofzo, endan?

ben je mooi klaar mee.

• Floep
Op aanraden ga ik toch maar water met antivries in mijn vrieskistje proppen....

Verwijderd

Om ff duidelijk te zijn.. Doe er geen anti-vries bij het koelt helemaal niet beter. Het zit er alleen in bij auto's en scooters zodat het water niet bevriest in de winter.

• Floep
Het water word gekoeld tot rond de -5 graden, wel goed lezen!!

• Wimpy006
  • Laatst online: 04-09 15:37
Volgens mij bestaat spiritus voor het grootste deel uit Ethanol en een klein beetje andere alcoholen zoals methanol...

Blobber drink jij maar spiritus dan 'ZIE' ;) je het effect van methanol zelf wel (in)...

Okay, ik zal de matig tot slechte grap even uitleggen: Zie heeft een dubbele betekenis in deze zin:
1. Merken
2. Met de ogen waarnemen
Dus je merkt dat je ogen minder waarnemen :P..
Djeezus how slecht en hoe off-topic
Voor degene die het nog niet snappen:
JE WORDT BLIND VAN (METHANOL WEL TE VERSTAAN)
en de andere alcoholen hebben ook nog bijwerkingen, zoals van ethanol je hersencellen afsterven, maar dat wisten we natuurlijk wel.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:58

Animal_X

Rodin

En je wil dus een soort waterblok van plexi glas maken????

lijkt me geen strak plan tenzij je het zo maakt dat je het water letterlijk over de core laat lopen dmv van een bakje met 5 kanten ipv 6.

ben je dit niet van plan ga dan voor een gewoon waterblok van koper of alluminium.

kijk hier: http:/www.waterkoeling.nl

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
een van de eerste proefjes die ik bij natuurkunde te zien kreeg, is hoe je water tot wel -10 graden kunt koelen. gewoon zout erin gooien
Pagina: 1