[ASP] en (grote) forms

Pagina: 1
Acties:

• Darius
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:13
Heeft iemand hier ervaring met ASP en grootte forms ? Ik ben een asp script aan het schrijven die uit een database bepaalde records leest, de velden uithaalt en elke veld in een aparte textveld zet zodat ie geedit kan worden.

het ophalen is geen probleem, alleen als ik veel data in die formulieren invul of veel records tegelijk ophaal, en ik die weer wil schrijven, dan gebeurt er niks als ik op het submit knop druk (hij hoort de form te posten).

Naar mijn gevoel heeft dit te maken met de grootte/aantal velden. in die velden zitten ook < en " tekens. Zou dit hier invoeld op kunnen hebben ? Heeft iemand hier ervaring mee ?

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

code:
1
2
3
<form action="post" method="check.asp">
<input type="text" name="veldjeblabla">
</form>

en dan in die check.asp elke variabele uit t formulier halen en in een kwerie zetten :Z :)
update bla bla bla etc.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Darius
Probleem is dat hij die form (vanaf de browser) helemaal niet wil posten als ik weer naar de database wil schrijven. Dit ligt aan de browser kant. Hij kan niet met grote/rare forms omgaan of zo. Ophalen is geen punt. Als mijn browser niks post kan ik nog niet verder.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Had je er al es aan gedacht dat de data ook geupload moet worden :?

Het is niet instantaan bij de server... De kans is dus erg groot dat je daar gewoon op aan het wachten blijkt te zijn.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

je geeft wel genoeg namen mee aan de verschillende textvelden, en die namen vraag je dan ook weer allemaal op :?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Ik heb wel eens hele grote forms gemaakt en die laten posten. Bij heel veel comboboxen kreeg IE5 het op zijn heupen als je dan ging scrollen ding alles door elkaar, werd 1 grote teringzooi, maar deze door textboxes vervangen geen enkel probleem. Ben nog nooit tegen die beperking opgelopen en heb wel eens een form van ongeveer 170 invulvelden gehad, wat je natuurlijk af moet vragen is of dit wel handig is en of je wel op de goede weg bezig bent, meestal gaat er bij zulke formulieren een lampje branden (bij mij wel iig)

hier nog even een tipje:
om nu al die formvariabelen appart uit te gaan lezen lijkt me een beetje overbodig werk je kan met 3 regels code nl. alle formvalue's als variabele declareren. Dit scheelt heel wat typewerk,Even uit mijn hoofd was het de volgende code als er interesse is kan ik het wel ff opzoeken natuurlijk 8-)
code:
1
2
3
For each element in Request.Form
    Server.Execute(Request.Form.Key(element)&"="&Request.Form(element))
Next

• Darius
Het opladen en aflezen gaat gewoon goed. Het probleem is dat als ik de data weer upload (dus mijn form submit), dan gebeurt er helemaal niks als ik op submit klik. Dat ie teken rechtsboven beweegt ook helemaal niet.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 13 maart 2002 20:35 schreef Darius het volgende:
Het opladen en aflezen gaat gewoon goed. Het probleem is dat als ik de data weer upload (dus mijn form submit), dan gebeurt er helemaal niks als ik op submit klik. Dat ie teken rechtsboven beweegt ook helemaal niet.
En als je in hetzelfde form een zwikje kleine strings ipv lange doet werkt het wel?

Ik heb regelmatig velden van 64KB aan text geupload met een simpel form.

Of files van 20MB en dat ging allemaal 'prima'. (Wat sloom, maar werkt).

Verwijderd

heb je ergens code (online) ?
volgens mij is het een klein foutje ergens hoe submit je eigenlijk ?

• Darius
Ik gebruik een get. En in de forms komen ook de volgende strings voor :

Bijv. :

<textarea><id>;""";<di></textarea>

zou die er ook mee te maken kunnen hebben?

Verwijderd

Nee, dit zou niet uit moeten maken, want de info wordt automatisch URLencoded. Echter als je geen naam aan je item geeft, dan wordt de waarde niet meegestuurd
dus die textarea moet er dan als volgt uitzien:
code:
1
<textarea name="eennaam"><id>;""";<di></textarea>

Hier een klein bewijs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<html>
<body>
<form method = "get" action="test.html">
<textarea name="temp"><id>;""";<di></textarea>
<textarea><id>zie ik dit ?<di></textarea>
<input type=submit>
</form>
</body>
</html>

als je deze kleine htmlpagina opslaat als test.html dan zie je als je op submit drukt bovin achter test.html een querystring verschijnen. deze bevat dus alleen maar de textarea waar de naam is opgegeven.

• oZy
  • Laatst online: 12-09 10:46

oZy

Darius:Ik gebruik een get. En in de forms komen ook de volgende strings voor : [...]
een METHOD="GET" ??

met andere woorden.. je pompt een hele querystring in de "urlbalk" van je browser, en je zegt zelf dat het een groot formulier is.. vin je het vreemd dat IE dan over zn nek gaat.. :)

Verwijderd

helemaal vergeten, de querystring heeft een beperkte lengte
Maximum URL Length Is 2,083 Characters in Internet Explorer (Q208427)
van http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q208427

dus toch maar post gebruiken

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:14

Crazy D

I think we should take a look.

Op woensdag 13 maart 2002 23:48 schreef BooleanErik het volgende:
helemaal vergeten, de querystring heeft een beperkte lengte
[..]

van http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q208427

dus toch maar post gebruiken
En sommige proxy's hebben een maxlengte van 255 (oid, oude max url path lengte). Liep ik dus een tijd geleden tegen aan toen een site mij een sessionid wou geven in een url van 250 tekens |:( ...

Exact expert nodig?

Pagina: 1