Toon posts:

[exchange2000] wel webaccess geen outlook

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Volgende situatie:
exchange server, (member server) 2 domain controllers.

Exchange werkt. Ik kan users/mailboxen e.d aanmaken. Webaccess werkt ook als een trein voor alle users. Echter exchange in outlook wil niet.
ZOdra ik een gebruiker wil laten exchange en ik voeg de service "microsoft exchange server"toe en ik controleer de naam krijg ik de volgende melding:

De naam is onebekend. De naam komt niet overeen met een naam in de adreslijst.

Log ik in als beheerder dan werkt het beheerders account in outlook wel goed met exchange.

Alle services lijken dus te werken.

De mail storage groepen werken gewoon dus daar ligt het ook niet aan.

server: windows2000 sp2
exchange 2000 + sp2

clients: win2k, outlook2000

ik hoop dat iemand mij verder kan helpen

• remier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04-2023

remier

Tired of spam?

Dus je typt de loginnaam van de user die je wilt hebben in en de de juiste exchange hostname :?

Heah what?!?? O, signature??

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
en als je alleen de voorletter van de naam invoerd? (exchange komt dan met een lijst van mogelijke kanshebbers)

probeer anders niet de volledigenaam maar de inlognaam in te voeren

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
de servernaam is goed. Ook alleen de eerste letter van mijn username (of exchange alias) heb ik geprobeerd. Maar steeds dezelfde melding. :(

• Zwelgje
hoe heb je je 'logon network security' staan (eigenschappen van je exchange server in outlook)

-none
-password authentication
-distributed password authentication

welke van de 3?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de passwds laat controleren door nt (standaard optie) dan krijg ik bovenstaande melding)

kies ik distributed passwds --> kan geen verbinding maken met de exchange server. Er zijn netwerkproblemen ontstaan bla bla bla.

Kies ik none dan krijg ik dezelfde melding als bovenstaand.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Staat je DNS wel goed? Kun je de naam van de Exchangeserver wel pingen?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
Ja zowel als op netbios naam als op dns naam.
Maar zoals ik al zei:
Zodra ik als beheerder (administrator) inlog op mijn domein. (zit nog steeds achter hetzelfde werkstation) dan werkt outlook wel perfect!

AAAHHHHH ik wordt gek :? :? :?

• Zwelgje
Op woensdag 13 maart 2002 21:56 schreef martijntje het volgende:
Ja zowel als op netbios naam als op dns naam.
Maar zoals ik al zei:
Zodra ik als beheerder (administrator) inlog op mijn domein. (zit nog steeds achter hetzelfde werkstation) dan werkt outlook wel perfect!

AAAHHHHH ik wordt gek :? :? :?
licensies mischien op??????

check je licensemanager maar eens ff :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 22:00 schreef zwelgje het volgende:

[..]

licensies mischien op??????

check je licensemanager maar eens ff :)
dacht het niet.
Maar dan zou ik via webaccess toch ook niet kunnen inloggen als een gewone user? Maardat kan dus wel.

• Zwelgje
Op woensdag 13 maart 2002 22:06 schreef martijntje het volgende:

[..]

dacht het niet.
Maar dan zou ik via webaccess toch ook niet kunnen inloggen als een gewone user? Maardat kan dus wel.
webaccess laat de server zelf inloggen op de mailbox (via een website) das natuurlijk een heel ander mechanisme als via outlook op je desktop (client>server)

check het toch maar eens, en bekijk ook je eventvwr

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 08:50 schreef zwelgje het volgende:

[..]

webaccess laat de server zelf inloggen op de mailbox (via een website) das natuurlijk een heel ander mechanisme als via outlook op je desktop (client>server)

check het toch maar eens, en bekijk ook je eventvwr
Exchange 2000 werkt toch met "clients per seat"? Deze heb ik 50 aangemaakt voor microsoft back office. Dit is toch goed in mijn ogen.

• Zwelgje
Op donderdag 14 maart 2002 11:50 schreef martijntje het volgende:

[..]

Exchange 2000 werkt toch met "clients per seat"? Deze heb ik 50 aangemaakt voor microsoft back office. Dit is toch goed in mijn ogen.
je kan ook specifieke exchange licenses aanmaken, (naast 'windows server' & 'backoffice')

staat er nog iets in je eventlog?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 16:18 schreef zwelgje het volgende:

[..]

je kan ook specifieke exchange licenses aanmaken, (naast 'windows server' & 'backoffice')

staat er nog iets in je eventlog?
De licensties voor mijn exchange server staan op Client Seat. Zet ik deze op connections per server en ik geef bv 5 in dan slaat hij deze niet op! (geeft verder geen foutmeldingen)

er staat niks in mijn event log helaas.

Verwijderd

Topicstarter
Het regent, exchange werkt niet en ik had vandaag als avond eten ook al geen friet :( F*CK wat ben ik depressief.

Dan maar eens wat windows updates draaien om de tijd de doden op die 2 windhoos servers van mij. Ome Bill zou ome Bill niet zijn als hij mijn windhoos uptime record niet zou verbreken.

Dus daar ging mijn uptime, servertjes starten opnieuw op.
Ondertussen kijk ik nog even snel op t.net om te kijken ofdat iemand een oplossing heeft voor mijn exchange probleem, maar helaas.

Nog een laatste maal probeer ik dan een exchange profiel voor een user in outlook te maken. ik type: server 3, user: martijn,

Maar dan opeens hoor ik mijn exchange server rommelen, geen foutmelding in outlook, Ik herstart outlook:

en wat zie ik.........

Postbus Martijn

En alles werkt!

het moraal van dit verhaal: Herstart een win2k domein controller als je er niet meer uitkomt. (ook al vraagt de ms server er niet om!)

Zo nu heb ik wel een dikke friet speciaal verdiend :9

• Zwelgje
Op donderdag 14 maart 2002 18:50 schreef martijntje het volgende:
Het regent, exchange werkt niet en ik had vandaag als avond eten ook al geen friet :( F*CK wat ben ik depressief.

Dan maar eens wat windows updates draaien om de tijd de doden op die 2 windhoos servers van mij. Ome Bill zou ome Bill niet zijn als hij mijn windhoos uptime record niet zou verbreken.

Dus daar ging mijn uptime, servertjes starten opnieuw op.
Ondertussen kijk ik nog even snel op t.net om te kijken ofdat iemand een oplossing heeft voor mijn exchange probleem, maar helaas.

Nog een laatste maal probeer ik dan een exchange profiel voor een user in outlook te maken. ik type: server 3, user: martijn,

Maar dan opeens hoor ik mijn exchange server rommelen, geen foutmelding in outlook, Ik herstart outlook:

en wat zie ik.........

Postbus Martijn

En alles werkt!

het moraal van dit verhaal: Herstart een win2k domein controller als je er niet meer uitkomt. (ook al vraagt de ms server er niet om!)

Zo nu heb ik wel een dikke friet speciaal verdiend :9
gewoon de exchange directory service herstarten was waarschijnlijk ook wel voldoende geweest :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 19:31 schreef zwelgje het volgende:

[..]

gewoon de exchange directory service herstarten was waarschijnlijk ook wel voldoende geweest :)
voor de duidelijkheid:
ik heb 2 domein controllers
en 1 member server waar exchange opdraait.

ik heb dus die 2 domein controllers herstart :)

• Zwelgje
Op donderdag 14 maart 2002 19:56 schreef martijntje het volgende:

[..]

voor de duidelijkheid:
ik heb 2 domein controllers
en 1 member server waar exchange opdraait.

ik heb dus die 2 domein controllers herstart :)
dat bedoel ik, tis gewoon een synchronisatie probleempje geweest,

(exchange directory>activedirectory)

anyway's case closed: solved!

Verwijderd

Ik heb het zelfde gehad, en ben er bijna gek van geworden.
Nadat ik heel mijn server opnieuw heb geinstalleerd en het ongeveer een week goed is gegaan had ik weer hetzelfde.
Ik heb uiteindelijk alle fixes gedeinstalleerd en alleen het sp 2 opnieuw ge installeerd en toen werkte het weer.
p.s.
Ik kon alleen met pop en imap bij mijn mailboxen komen. via outlook lukte dit niet.
veel suc6
Pagina: 1