Toon posts:

lan voor 32man, klopt dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een lan voor 32man (max) te organiseren en er zijn ongeveer 27 man waarvan ik zeker weet dat ze komen.
Nu heb ik ruimte en alles al klaar en heb ik ook ff een tekeningetje gemaakt van de opstelling die ik wil gaan maken, ik wil alleen ff weten of dit klopt. :)

Het probleem is dat ik niet zeker weet of je 4x een swich kan aansluiten op de hoofdswitch terwijl je 4 gameservers via NON-crossed kabel daar bij aansluit, naja kijk zelf maar, en reply of dit klopt, werkt en of dit ook tevens het snelst is. Thx alvast ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~pierr023/pics/sternetwerk.jpg

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Dit zou gewoon moeten werken zonder enig probleem.

Verwijderd

dit werkt als een trein..
succes..

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dit doet het zeker wel...

• Psychoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-06 14:06

Psychoot

1337n00b^

Dat moet zek0rz goed lopen, w00t w00t.

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 15:21
In principe zou je gewoon alles non crossed kunnen aansluiten (toch?)

Zou mooi zijn als je voor de hoofdswitch een switch gebruikt die 10x zo snel is. Dus bv de hoofdswtich 100 mbit (of 1 gigabit, als je daar aan kan komen), en de switch die daar onder komen gewoon 10 mbit (of juist 100 mbit, met die gigabit hoofdswitch).

Als je alles 100 mbit hebt heb je theoretisch 25% meer snelheid dan met 100-hoofdswitch, 10-onderswitch.

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 19:01

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

volgens mij moet dit werken, ziet er vet uit :)

Specs

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
hou er wel rekening mee, dat vaar port1 en de uplink van een swich shared zijn, dus je kunt er vaak maar 7 computers op aansluiten ipv 8(zoals in de tekening staat).

Voor de rest klopt alles :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:22

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 13 maart 2002 18:25 schreef novagamer het volgende:
Ik ben bezig een lan voor 32man (max) te organiseren en er zijn ongeveer 27 man waarvan ik zeker weet dat ze komen.
Nu heb ik ruimte en alles al klaar en heb ik ook ff een tekeningetje gemaakt van de opstelling die ik wil gaan maken, ik wil alleen ff weten of dit klopt. :)

Het probleem is dat ik niet zeker weet of je 4x een swich kan aansluiten op de hoofdswitch terwijl je 4 gameservers via NON-crossed kabel daar bij aansluit, naja kijk zelf maar, en reply of dit klopt, werkt en of dit ook tevens het snelst is. Thx alvast ;)

[afbeelding]
switch <-> switch = cross
maar switch uplink <-> switch = straight
Als je dus die 4 switchen op de main switch aansluit via de uplink poortjes is alles straight.
Op woensdag 13 maart 2002 19:53 schreef Milenco het volgende:
In principe zou je gewoon alles non crossed kunnen aansluiten (toch?)

Zou mooi zijn als je voor de hoofdswitch een switch gebruikt die 10x zo snel is. Dus bv de hoofdswtich 100 mbit (of 1 gigabit, als je daar aan kan komen), en de switch die daar onder komen gewoon 10 mbit (of juist 100 mbit, met die gigabit hoofdswitch).

Als je alles 100 mbit hebt heb je theoretisch 25% meer snelheid dan met 100-hoofdswitch, 10-onderswitch.
Als je hoofdswitch 1gbit is dan moeten die andere switchen ook 1 gbit uplink poortje hebben. Wil je der toch profijt uit halen.
Trouwens een 8 poort 1gbit switch kost ERRUG veel.
Switchen met 1 1gbit uplinkje vallen nog wel mee.

Is ook niet nodig voor een lan-party.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:33

Petuhr

FreeBSD

Wij hebben binnenkort ook een lan, maar met maar 2 switches ;)

Afbeeldingslocatie: http://petuhr.nl/images/lan.gif

Maar switch -> uplink switch is gewoon straight...

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
misschien moet je dat UTP effe vervangen door glasvezel :)

• SH007
  • Niet online
Op woensdag 13 maart 2002 20:40 schreef CyberTijn_ het volgende:
misschien moet je dat UTP effe vervangen door glasvezel :)
alsof dat niets kost |:(
en je schiet er ook nog niets mee op. Alleen als de afstand te lang wordt voor utp(>100m) heeft glasvezel zin.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 5 amigo 8ports 100mbit switches tot mijn 'beschiking'. Dusuh als ik het goed begrijp moet ik voor uplink naar switch straight gebruiken? Dat zou wel beter zijn want crossed kabel is veel duurder :D

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:09
Duurder? Gewoon de draadjes anders aansluiten |:( Dat kan toch nooit duurder zijn :?

• SH007
  • Niet online
Op woensdag 13 maart 2002 21:47 schreef novagamer het volgende:
ik heb 5 amigo 8ports 100mbit switches tot mijn 'beschiking'. Dusuh als ik het goed begrijp moet ik voor uplink naar switch straight gebruiken? Dat zou wel beter zijn want crossed kabel is veel duurder :D
het is even duur hoor, je moet het alleen zelf maken :7

Verwijderd

kan ik ook komen :7 :+

Verwijderd

Topicstarter
het is geen open party alleen met jongens uit mijn klas, andere klassen, vrienden en wat andere mensen (zoals buurjogen enzo).
s0z ;)

Verwijderd

Het moet werken op deze manier. Echter, je wilt echt hard gaan gamen met z'n allen? Misschien slim om te overwegen of je gameserver aan de switch/hub hangt waar op dat moment de mensen op zitten te spelen. Dus switch1 = Quake, switch2 = CS, etc. Misschien wel lastig om steeds om te prikken maar je houd er dan wel snelheid in. Op deze manier moet alles over 1x 10 of 100 Mbit kabel naar de hoofdswitch en dat maakt het geheel traag. Echter, ik zou er niet zo wakker van liggen met 32 man max :P

Suc6 en veel plezier alvast!
Pagina: 1