Dell GX1 upgraden

Pagina: 1
Acties:

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Hey Hallo,

hep ff een fraagie;

heb een Dell GX1 staan met een P2-400 aan boord... nu heb ik nog een P3-450 rondslingeren... dus ik denk: bios updaten, inprikken, gaan.... niet dus :'(
(Dit alles aan de hand van deze link: http://www.angelfire.com/wy/DellOPTIPLEX/GX1.htm ).
Als ik de proc inprik en de Nuon een seintje geef dan blijft alles donker en geluidloos ;(
Ik weet ut ff niet meer :? en hoop dat een mede-tweaker hier een zaklampje kan aandoen 8-)

Thnx

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

Ik weet ut ff niet meer :? en hoop dat een mede-tweaker hier een zaklampje kan aandoen 8-)

Thnx
Niet grappig

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

p3/450 heeft ander voltage dan p2/400 meen ik

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 17:38 schreef limoentje het volgende:
p3/450 heeft ander voltage dan p2/400 meen ik
Dat zou lekker balen zijn... als ik me niet vergis kan ik dat niet veranderen op dat moederplankje |:(

Ik hoop dat iemand anders nog een id'tje heeft... :7

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 17:37 schreef WiXX het volgende:

[..]

Niet grappig
Ik snap `em ff niet... maar mijn excuses als ik je processor heb gekwetst

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

niet weer "thanx" of groeten ofzo onder je post zetten :)

anywayz, als ik die page eens bekijk zou een p3/450 (zeker met een bios update) in een keer goed moeten werken, als het goed is zit in die bak een intel bord wat automatisch de voltages goed zet...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 18:11
Op woensdag 13 maart 2002 18:01 schreef limoentje het volgende:
niet weer "thanx" of groeten ofzo onder je post zetten :)

anywayz, als ik die page eens bekijk zou een p3/450 (zeker met een bios update) in een keer goed moeten werken, als het goed is zit in die bak een intel bord wat automatisch de voltages goed zet...
waarschijnlijk kan je het wel vergeten. Die Dell muk heeft alles anders dan een zelfbouw pc. Draden van de voeding zitten anders enzenz. Maar goed draait die P2 op 66Mhz ? Die PIII op 100 d8 ik zo, ik kan me vergissen btw. maar op je mobo moet je het wel kunnen switchen.

edit:

sorry had de page nog niet bekeken -Your Upgrade Options are Celeron II 566-800 FCPGA or Pentium III 550e-900 FCPGA FSB 100 or Pentium III Coppermine Slot1 -550e-1000e FSB 100.
Het kan dus wel. Je had die cpu rondslingeren? Is die cpu nog wel helemaal ok dan?

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 20:22 schreef dodemaa het volgende:

[..]

waarschijnlijk kan je het wel vergeten. Die Dell muk heeft alles anders dan een zelfbouw pc. Draden van de voeding zitten anders enzenz. Maar goed draait die P2 op 66Mhz ? Die PIII op 100 d8 ik zo, ik kan me vergissen btw. maar op je mobo moet je het wel kunnen switchen.

edit:

sorry had de page nog niet bekeken -Your Upgrade Options are Celeron II 566-800 FCPGA or Pentium III 550e-900 FCPGA FSB 100 or Pentium III Coppermine Slot1 -550e-1000e FSB 100.
Het kan dus wel. Je had die cpu rondslingeren? Is die cpu nog wel helemaal ok dan?
Tja, dat dacht ik dus ook... vandaar mijn eerste post; updaten, inprikken en gaan.... not ;(
En ja, rondslingeren... deze proc komt uit een Crompraq Prutsario
[sarcasm](sorry hoor... maar een nieuw systeem dat na 14 maanden afsterft aan een dood mobo en waar Crompraq dan 900 gulden reparatiekosten durft te vragen, ga ik direct over m'n nek :r )[/sarcasm]
Ik weet dus niet 100% zeker of die proc wel lekker is... zal `em eens in mijn 2e systeempje duwen; zit nu een P3-700 in dus zou die P3-450 moeten kunnen herkennen.

Ik heb gisteren dat systeempje (wat ik wil upgraden) nog even open gehad en het enige dat ik kon zien was dat ik een jumper kon verplaatsen waarbij ik aangeef of het een 400 of 450Mhz proc is. Heb ik dus weinig aan ben ik bang ;(

Verwijderd

pentium II 400 = fsb van 100 mhz, vanaf de pentium II 350 is dat al zo (pentium II 333 = nog 66 mhz bussnelheid)

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb ook een GX1, zit nu een 400MHz in, maar ik heb er ook een 600 P3 ingehad. Het heeft vooral te maken met de revisie van je mobo, die moet iets recenter zijn om de cpu te herkennen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Pagina: 1