Toon posts:

[Apache Custom Errors] Ik heb van alles gedaan....

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
voor jullie boos worden...
mijn vorige topic is gesloten omdat het overal te vinden zou zijn. nou zie hieronder, ik heb gezocht, heb gevonden, maar werkt niet!

owke ik heb in httpd.conf het volgende gezet:

AllowOveride All

in de root staat dan een .htaccess file met daarin

ErrorDocument 404 404.htm

en het werkt gewoon niet
[ik gebruik apache win32?]
dus...zoals je hierboven ziet,
ik heb wel gezocht, en gevonden, maar het werkt gewoon niet...hulp?

Verwijderd

Gebruik je IE? Die laat namelijk de pagina niet zien als hij vooraf gegaan wordt door een 404 in de header. In het configuratiescherm onder internet opties kun je de 'vriendelijke http foutmeldingen' uitschakelen. Nou doet geen hond dat, dus wil je dat je errors (ten onrechte!) een 200 OK terug geven. Dat kun je doen door te verwijzen naar een script en dan zelf een 200 OK in de header te duwen. Het is sowieso handiger om foutpagina's met een script af te handelen, dan kun je ze bijvoorbeeld loggen in een database, of de user een suggestie te geven wat de URL dan wel had moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ik snap er niet veel van wat je bedoelt? kun je een voorbeeld geven van wat ik zou moeten doen?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Handig dat je zecht *wat* erook fout gaat. En da je ook vermelding van je error logs maakt.

Verder meen ik dat een 404 een bepaalde grote moet hebben, wil IE 'm herkennen (kan ook een 'bug' zijn van 1 specifieke webservert).

Verder nogal hardleers meen ik, ik hadje vorige al gesloten:
Apache MySQL en PHP3 wil niet

RTFM

search
Staat duidelijk in de manual, en custom 404's vind je zo met google/search
dat houd in, dat als je de eerste link gelezen had datje NIET in ANS moet zijn.

Move > SA

Tijd voor een nieuwe sig..

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hmm, nee, volgends mij begrijp je nog niet helemaal hoe het werkt :P

Je topic is dicht gegaan omdat je je probleem hier neerkwakt, en vervolgends het antwoord op een gouden dienblaadje met rood satijnen kleedje terug verwacht.

De truuk is dat je zelf op zoek gaat naar het antwoord, zelf aan de slag gaat met wat je gevonden hebt. Als je er dan niet meer uitkomt kun je een topic openen, maar toon dan zélf initiatief, en ga niet lui achterover zitten tot anderen het voor je opgelost hebben.

Bovendien is er héél véél te vinden over het onderwerp waar jij een probleem mee hebt, kijk de linkjes en opmerkingen in je vorige topic er nog maar eens op na.

Je volgende topic mag een stuk constructiever van aard zijn, anders kun je weer een slotje verwachten, of zelfs een waarschuwing.

Dit topic is gesloten.