riolering aanleggen en kabel (upc)

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 15:29

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Topicstarter
Het zit zo, we kregen vandaag een brief van de gemeente dat er verplicht riolering naar ons huis wordt aangelegd binnen een bepaald tijdsbestek (jaar bijvoorbeeld). Doet er verder niet toe, maar nu is het dus zo dat mijn buurjongen kabel heeft (en waarschijnlijk ook kabelinternet dit jaar als het mee zit). Die afstand bedraagt iets van 150 meter.

Is het mogelijk dat; zodra er een geul wordt gegragen voor de riolering, er tegelijkertijd ook 150 meter kabel (upc) kan worden door-verlengt naar ons huis toe?

In het verleden hebben we namelijk ook zoiets gedaan met het aanleggen van gas, toen lag de dijk ook al open en hebben we gevraagd of het gas ook gelijk naar ons kon worden doorgetrokken.

Mijn vraag is, zou zoiets ook met het doortrekken van kabel (upc) mogelijk zijn richting ons huis :?.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik denk van wel, maar je zult even met UPC moeten bellen / een brief erheen sturen om het te regelen

• Tjeerd

Tjeerd

Topicstarter
(hmmz bijna topic meerdere keren aangemaakt geloof ik, 56k disconnect zuigt)

Dan toch maar ff UPC vragen, maar ik ben bang dat dat niet gratis zal gebeuren zoiets, gaat zoiets per strekkende meter?

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:21
Natuurlijk is dat niet gratis, toen hier meer dan 10 jaar geleden kabel aangelegd werd moesten we ook aansluitkosten betalen, en omdat het een behoorlijk lange kabel moet worden gaat het waarschijnlijk om een hoop geld. Misschien moet er zelfs een extra verstekter ofzo komen vanwege de lengte.

• Tjeerd

Tjeerd

Topicstarter
Daar valt nog altijd over te praten over de kosten, we zijn er best bereid voor wat duiten voor neer te leggen.

Nog een vraag; is er een e-mail/contactadres waar ik terecht kan voor vragen m.b.t. fysiek aansluiten op kabel?

Op de UPC-site zie ik zo gauw niet een adres.

• Pc123
0900-1580 is het telefoonnummer van upc.

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 12:59

maontje

better off Playing

Gewoon bellen die gasten in Amsterdam.

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Verwijderd

wellicht is er in de toekomst in navolging van kabel- en electriciteit-internet ook riool internet mogelijk? *D

Verwijderd

kep geen id, maar je woon't wel in 'n gat ofnie? als alles nog speciaal moet worden aangesloten :P

• Tjeerd

Tjeerd

Topicstarter
Ja ach ik woon in een dorp vlakbij Spijkenix en daar is al wel kabelinternet en alle gemeenten rondom de gemeente Bernisse hebben ook al kabelinternet via UPC (Chello).

Schijnt dat binnen niet al te lange tijd ook in gem. Bernisse kabelinternet komt, dus vandaar dat ik vraag wat er zoal mogelijk is.

En ja, sinds een jaar of drie zijn de electriciteitskabels pas onder de grond gegaan bij ons :D.

[ Voor 4% gewijzigd door Tjeerd op 29-05-2023 21:46 ]

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 17:22 schreef Nestor het volgende:
Het zit zo, we kregen vandaag een brief van de gemeente dat er verplicht riolering naar ons huis wordt aangelegd binnen een bepaald tijdsbestek (jaar bijvoorbeeld). Doet er verder niet toe, maar nu is het dus zo dat mijn buurjongen kabel heeft (en waarschijnlijk ook kabelinternet dit jaar als het mee zit). Die afstand bedraagt iets van 150 meter.
Jullie kregen een brief om een riolering aan te leggen. Hebben jullie er nog geen een??? :?

• Tjeerd

Tjeerd

Topicstarter
Nee, wij hebben nog een beerput/septic tank, hoe dan ook wat het ook mag heten. Ja triest, anno 2002.

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 21:14 schreef Nestor het volgende:
Nee, wij hebben nog een beerput/septic tank, hoe dan ook wat het ook mag heten. Ja triest, anno 2002.
LOL! :D

Ik denk dat chello niet naar je gaat luisteren. Het komt dus op jezelf aan om zoiets zelf (illegaal) te doen. Vertel eens wat over het landschap tussen jou en degene met chello. Staan daar huizen, een bos, of is het privegrond?

• Pc123
Wireless netwerkje als iemand in de buurt Chello krijgt :)

• Tjeerd

Tjeerd

Topicstarter
Als je het ziet waar ik woon denk je; daar kan makkelijk netjes een kabel worden doorgetrokken. Ligt alleen maar een dijk tussen m'n buurman en mij in en er is aardig wat bedrijvigheid om ons heen (lees: naast en achter ons huis).

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:03

FreakNL

Well do ya punk?

Jezus, dus je buurman van 150 meter verderop heeft wel kabelinternet? Waarom leg je dan niet gewoon een keert een kabeltje?

Zeg maar kpn-reclame stijl
Ow, wacht, de buurman wil ff bellen :)
Systeempje hey >:)

• Tjeerd

Tjeerd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 14:34 schreef FreakNL het volgende:
Jezus, dus je buurman van 150 meter verderop heeft wel kabelinternet? Waarom leg je dan niet gewoon een keert een kabeltje?

Zeg maar kpn-reclame stijl
[..]
Hey Freak, hij heeft kabel (dus nog geen kabelinternet, dat komt dit jaar nog hoogst waarschijnlijk). Maar ik heb het er met hem ook over gehad om gewoon UTP-kabel door te trekken.

Als ik zo naar de kosten ga kijken, denk ik dat je met een UTP-kabeltje doortrekken goedkoper uitbent, maar goed; dan deel je dus wel je bandbreedte voor de helft v/d prijs.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Kan je niet gewoon kijken of je op zijn adres een 2e kabel aansluiting kan krijgen en dan zelf de coax kabel leggen? kan je natuurlijk eerst testen door de kabel te leggen en op zijn signaal aan te sluiten en als dat goed werkt gewoon een extra aansluiting vragen en dan kan je dus ook zelf een kabel modem neerzetten in je eigen huis en heb je nog kabel tv ook

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Tjeerd

Tjeerd

Topicstarter
rwb: geen gek id, dat ga ik eens navragen

Verwijderd

hehe.. geen riolering... daar is mee te leven..

maar geen KABEL ???? dat is een reden om te verhuizen...

WOON JE IN EEN DOOS ?? :) :) :)

Verwijderd

ach, ook in de randstad zitten sommige mensen nog zonder riool (zoals ik in delft) Ik heb hier echter wel kabel en ADSL. Dus trek het je niet aan... Poepen in een doos gaat ook goed hoor en je hoeft geen rioolrecht te betalen *D

• Pc123
In veel gemeenten is riool verplicht, voor het milieu enzo.

Verwijderd

150 meter trekt tv signaal niet, of je moet coax3 leggen. maar dat kost een paar knaken. (euro 1100) Misschien kun je het zo doen, voor internet :

Buurman heeft internet-op-kabel. Plaats hier een hub met een BNC aansluiting. sluit deze aan op een RG213 kabel (150 meter kost ca. 450 euro) Bij je thuis gebruik je opnieuw een hub met BNC aansluiting om er weer UTP van te maken, of je sluit de coax aan, dat kan natuurlijk ook.

Je kunt het natuurlijk eerst proberen met 150 meter kabel op de rol. Trouwens, als je er 2 in gooit kun je met een versterker (geplaatst bij de buurman!) deze RG213, of voor tv nog beter COAX6, ook het tv signaal wel over deze afstand transporteren. Met een 'gewone' coax12 (of beter Belden H125) zal het niet lukken.
(caox12 * 150 meter = 42dB verlies; H125 * 150 meter = 29 dB verlies @ 850 mHz) (10mbit heeft met 150 meter RG213 maar 4dB)

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dure grap die 450 Euro, maar is mxstream niet mogelijk :?

• Tjeerd

Tjeerd

Topicstarter
Neuj, MxStream/DSL is niet mogelijk. Dat is het mooie juist van het wonen in de gemeente Bernisse (Voorne-Putten), er is hier niets mogelijk :+.

Maar ik denk dat het goedkoopste is om in dat geval UTP door te trekken inclusief een PC die dienst doet als soort-van software-matige repeater.

Nuja, eerst nog maar afwachten allemaal wat Chello/UPC in onze gemeente gaat doen (alle wijkkastjes worden/zijn aangepast voor digitale diensten).

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Je hebt één troost:

Je klasgenoot heeft hier ook nog nix op dit klote eiland :(

:z

* FreakNL Wil dat UPC/Chello es op gaat schieten met aansluiten

Verwijderd

Wat dacht je van internet per sateliet?

• Tjeerd

Tjeerd

Topicstarter
jero: ik heb alle alternatieven al voorbij zien komen de afgelopen jaren, maar geen een was financieel haalbaar, ok op één na dan: Superweb :).

En de verhoudingen worden er ook niet beter op, ok ik snap dat het op het platte land (ok 5000 inwoners in een dorp is ook weer niet echt weinig) - ik bedoel dat er in steeds meer gebieden bijv. 8 Megabit-DSL-verbiningen mogelijk zijn bijvoorbeeld, voor 100 euro in de maand en dat je hier en in zoveel dorpen/gebieden voor een 56k/ISDN-verbinding continu bakken met geld moet dokken bij KPN.

Zo wordt het platteland beschouwd als een achterstandsgebied vind ik, en verhuizen vind ik zo'n slappe oplossing.

Het enig wat ik wil weten; *gaat* KPN ooit nog in de verre toekomst alle telefooncentrales gereed maken. Ik bedoel; met ISDN heeft het ook een tijd geduurt, dat zal in den beginne vast ook nooit rendabel zijn geweest om dat in dorpen te doen. Of hoe is dat met ISDN gegaan eigenlijk, ook zo een zelfde soort fasering?

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Op maandag 18 maart 2002 10:47 schreef Nestor het volgende:

Het enig wat ik wil weten; *gaat* KPN ooit nog in de verre toekomst alle telefooncentrales gereed maken.
Nee.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:08

Kettrick

Rantmeister!

Op woensdag 13 maart 2002 20:09 schreef weirdo1 het volgende:
wellicht is er in de toekomst in navolging van kabel- en electriciteit-internet ook riool internet mogelijk? *D
Erg goed mogelijk, het netwerk is nl. al retour-geschikt :P

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 11:36 schreef RoeLz het volgende:

[..]

Erg goed mogelijk, het netwerk is nl. al retour-geschikt :P
Ik weet niet wat er bij jou uit het riool komt maar ik heb hier alleen een up-link ;)

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Op maandag 18 maart 2002 07:08 schreef jero het volgende:
Nog steeds telefoontikken :(

• Tjeerd

Tjeerd

Topicstarter
jochemd: en waar baseer je dat precies op?

Verwijderd

Ik had laatst een artikel gelezen over ADSL... dat het Nederlandse ADSL-netwerk over een tijdje 'vol' is en dat niet iedereen aangesloten kan worden... Was in een krant ofzo, weet alleen niet meer welke :o

• jochemd
Op maandag 18 maart 2002 19:15 schreef Nestor het volgende:
jochemd: en waar baseer je dat precies op?
Op een uitspraak van een zekere directievoorzitter van KPN Telecom in een interview met het blad Management Team:
Stel, er komt een minister van ICT en die minister wordt Paul Smits, wat zouden uw eerste daden zijn?
"Dan zou ik het hele land volleggen met glasvezel. De digitale revolutie gaat namelijk gewoon door en het is ontzettend belangrijk, vooral voor een diensteneconomie als Nederland, om daar prominent in te zitten. Dus dat zou je vanuit de overheid moeten bevorderen, zoals je de klassieke infrastructuur bevordert. Dus breedband voor iedereen. En ik zou het aansluitnet terugkopen van KPN. Wij zitten er vanuit commerciële overwegingen in, je kijkt voortdurend: wat zijn de investeringen, wat krijgen we ervoor terug. En dus rollen we ADSL niet voor iedereen uit, zoals de Staat vroeger, nee, je begint met de stedelijke gebieden. Als je als overheid zo'n stap niet zet, dan blijft het geneuzel in de marge."
http://www.mt.nl/magazine/33061/33768?version=2

Verwijderd

Volgens mij mogen er geen leidingen en kabels in het traject van de riolering liggen. Indien er dus een UPC kabel komt te liggen, dan zullen ze die IMHO apart moeten graven en leggen.

Verwijderd

Jochemd> Dan ben ik blij dat de KPN hier al Mxstream heeft ge-introduceerd :+

Is natuurlijk wel lullig voor de mensen die het nog niet hebben en waar het nooit zal komen.

---------------------------------

UPC moet idd dan een kabel graven, dat doen ze niet in het riool. Stel je voor hoe het voor die monteur is als die kabel kapot gaat ;)

• jochemd
Op dinsdag 19 maart 2002 18:33 schreef Coen het volgende:
Volgens mij mogen er geen leidingen en kabels in het traject van de riolering liggen. Indien er dus een UPC kabel komt te liggen, dan zullen ze die IMHO apart moeten graven en leggen.
Officieel niet nee. Maar om een voorbeeld te noemen: hier in Delft deed Cistron ook niet moeilijk als je 's nachts een stuk FTP kabel in de geul flikkerde. Volgende dag gooien zij er gewoon hun ducts overheen. Alleen heb je dan inderdaad geen garantie (het is dan namelijk je prive kabel, geen UPC kabel).

Verwijderd

Ik heb er ervaring mee.
Bij ons wordt het binnenkort ook aangelegd (riool dan)
Ik heb al naar Essent gemaild in verband met kabel (Essent verzorgt bij ons de kabelzooi in Noord-Limburg)

En ja, ik woon ook in een gat :)

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 21:02 schreef Nestor het volgende:
Ja ach ik woon in Zuidland (ongeveer 5000 inwoners), vlakbij Spijkenix en daar is al wel kabelinternet en alle gemeenten rondom de gemeente Bernisse hebben ook al kabelinternet via UPC (Chello).

Schijnt dat binnen niet al te lange tijd ook in gem. Bernisse kabelinternet komt, dus vandaar dat ik vraag wat er zoal mogelijk is.

En ja, sinds een jaar of drie zijn de electriciteitskabels pas onder de grond gegaan bij ons :D.
Hahaha in "S'land" Chello?!?! |:(
Upc weet dat niet eens te vinden...

Ik zou er dus maar niet op rekenen! :7

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:41

qless

...vraag maar...

Tsja, da's het nadeel van kpn met geldtekort...
Belgacom heeft immidels alle nummercentrales (nou ja bijna alle) aangepast voor adsl :)

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• Tjeerd

Tjeerd

Topicstarter
Hahaha in "S'land" Chello?!?!

Upc weet dat niet eens te vinden...
Ik zou er dus maar niet op rekenen!
Toch eigenaardig dat UPC elke week in het Bernisserkrantje plaatst dat ze bezig zijn de wijkkastjes aan te passen voor toekomstige diensten zoals internet en digitale televisie. En elke week een andere wijk :?.

Wat betreft dat kabel aan leggen, natuurlijk komt dat niet in die riolering te liggen of iets dergelijks, maar als er een geul wordt gegraven...

Wacht eens ff, moet er maar 1s op letten waar die geul vandaan gaat komen en waar naar toe, als dat richting m'n buurman is, kan ik iig de moeite nemen om er een stevige UTP-kabel naar toe te trekken door die geul heen, hoef ik zelf iig niet te graven en ligt er toch alvast een fysieke verbinding naar m'n buurjongen toe *D.

• Tjeerd

Tjeerd

Topicstarter
Jah, toch nog ff een update die ik kwijt moet.

:D Eindelijk, het is er dan, Chello houd aanstaande 4 april 2002 een demonstratie in mijn woonplaats over kabelinternet. :D

Goh, dit houd dus in dat de vorige reply van mij - en zeker de laatste alinea - moet worden onderzocht op haalbaarheid.

Gelijk dus maar een nieuwe vraag van mijn kant; kan ik deze 150-200 meter die tussen mij en mijn buurjongen zit op een goedkope en beste manier oplossen? Als iemand alvast wat tips kan geven, graag.

Verwijderd

Nee, hier kun je niks mee!!

Je kunt wel een kabel trekken maar moet je er 200% rekening mee houden dat chello noooit gaat werken!!
(ook niet met verstekers)

Maar als je ongeveer 5.000 euro neerlegt dan willen ze misschien nog wel een kabelaansluiting voor je maken!

Greetz
Constantyn

• Tjeerd

Tjeerd

Topicstarter
Jah, zoals het er nu dus naar uitziet dan gaan we UTP-kabel doortrekken he...

De situatie is dus als volgt dan (plaatje):

Afbeeldingslocatie: http://www.insane-hq.org/~nestor/zooi/toestand.jpg

Dat moet wel lukken denk ik zo op deze wijze, wat zeg ik; dat gaat lukken.

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 07:08 schreef jero het volgende:
ja even een schotel van 4000 euro kopen

• Tjeerd

Tjeerd

Topicstarter
Altijd leuk om even te melden, dat het werkt :).

In den beginne een kabeltje verkeerd geknipt (argh), maar verder werkt het nu. Xit dus eindelijk via de kabel te internetten :).

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Gaaf zeg, over zo'n lange afstand. Heb je er een repeater tussen zitten? En ligt die kabel gewoon los op het land of in een buis ofzo?

Zorgt dit ook voor een hogere ping of is dat verwaarloosbaar?
Pagina: 1