Toon posts:

nieuw menu, maar voor wat?? overclocken ofzo

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
sorry, beetje rare topic naam maar kon ff geen goeie verzinnen..

Ik heb net m`n drivers en alles een beetje zitten updaten, nu heb ik opeens een nieuw menu, maar ik weet niet precies wat het doet.
Het ziet eruit naar overclocken ofzo (volgens mij), maar weet het toch niet helemaal zeker.. daarvoor wou ik het hier maar ff vragen (als dat niet te erg is :))
zie screenshot:
http://212.204.215.117/menu.jpg
want volgens mij is overclocken niet legaal, en die dingen die ik installeerde (om up te date) waren gewoon van de officiele sites zoals nvidia.com enz.
..

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op woensdag 13 maart 2002 17:19 schreef jcross het volgende:
sorry, beetje rare topic naam maar kon ff geen goeie verzinnen..

want volgens mij is overclocken niet legaal, en die dingen die ik installeerde (om up te date) waren gewoon van de officiele sites zoals nvidia.com enz.
..
OC-en is hartstikke legaal....en dit is gewoon een menuutje om je GPU/videoheugen te overclocken. Niks om je zorgen over te maken joh. Als je niet weet wat het doet, van af blijven.

I reject your reality, and substitute my own.

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Het is idd voor overclocken, maar oc'en is NIET illegaal.

Maar je garantie verloopt er wel om

• TDLofCC
  • Laatst online: 02-02-2024
|:(
Sorry hoor ...
|:(

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

Dit is inderdaad een utility om de clock speeds (van gpu en memory) van de videokaart in te stellen. en het fijne is, tis wel legaal! :)

dus ga je gang, schuif ze maar eens fijn naar rechts >:)
maar wel oppassen, je kan je vidkaart misschien hiermee slopen.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

ik zou je post maar heel snel editten, want overclocken mag ik hier niet (illegaal), dus als een moderator het ziet ben je de lul
kortom, het is inderdaad voor overclocken, iets dat de garantie doet verlopen als je niet voorzichtig bent en dat je beter maar niet moet doen als je er over twijfelt, en welkom op OCM

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 17:40
Op woensdag 13 maart 2002 17:26 schreef m-m het volgende:
ik zou je post maar heel snel editten, want overclocken mag ik hier niet (illegaal), dus als een moderator het ziet ben je de lul
:D

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Aangezien het overklokken van je videokaart pas in Windows gebeurt door de drivers, zie je het niet aan de videokaart zelf...
Dus klok maar lekker, als ie al kapot gaat daardoor dan zien ze het niet bij nvidia (als ze sowieso al kijken)
* Demo heeft zijn GF3 BIOS geflashed met hogere clockspeeds, dus dat zullen ze wel zien...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op woensdag 13 maart 2002 17:29 schreef Demoniac het volgende:
Aangezien het overklokken van je videokaart pas in Windows gebeurt door de drivers, zie je het niet aan de videokaart zelf...
toch wel, ze zien dat hij is doorgefikt, iets dat onmogelijk is zonder de kloksnelheid omhoog te gooien (garantie laten verlopen) of de standaardkoeling eraf slopen/stuk maken (garantie verlopen)

Verwijderd

Topicstarter
hmmz, dus als ik zou willen gaan overclocken hoef ik dus geen ander proggie meer te downloaden??

enneh, als ik wil overclocken moet ik toch eerst een extra cooler inbouwen?

-
edit:

en wat is het verschil tussen de detonator drivers die je kan downloaden van nvidia.com
(zie: http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windows9x)
en de drivers die je kan downloaden van leadtek.com
(zie: http://www.leadtek.nl/new/nl/pages/support/dd.php?param1=Graphics%20cards&param2=Winfast%203D%20S320&param3=Drivers&param4=Windows%2095/98/ME&param5=)

heeft het nut om ze allebei te installeren of zijn die van nvidia alleen ook genoeg?

• TDLofCC
  • Laatst online: 02-02-2024
Ik zou nu maar eerst de OC Faq doorlezen ...

[topic=324186/1/25]

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Volgens mij kun je beter deze doorlezen [topic=235012/1/25]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
ok, thx, door die faq weet ik nu dat ik dus eerst een extra cooler moet kopen maar nou weet ik nog steeds niet zeker dat als ik wil gaan overclocken, of ik dan geen ander proggie meer hoef te downloaden??

zou iemand ook nog m`n vraag bij edit (zie hierboven) kunnen beantwoorden of is daar ookal een faq voor?

Verwijderd

Topicstarter
hmm, in die FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen staat niet wat het verschil is tussen de detonator van nvidia en de drivers van de site van het merk van je 3d kaart, er staat alleen in waar je drivers enzo kan downen, zou iemand mij dit verschil nog kunnen uitleggen?

-
edit:
na de search te hebben gebruikt blijkt het dat het niet veel uit maakt, is dit nog steeds zo of moet ik gewoon pcmark2002 kijken wat het uitmaakt?

Verwijderd

Dees kan wel dicht lijkt mij, moderator?

Edit/

Sorry hij kan nog niet dicht ik zag die laatste post van jcross niet, pardon!

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 17:25 schreef Lem-x het volgende:
Dit is inderdaad een utility om de clock speeds (van gpu en memory) van de videokaart in te stellen. en het fijne is, tis wel NIET legaal! :)

dus ga je gang, schuif ze maar eens fijn naar rechts >:)
maar wel oppassen, je kan je vidkaart misschien hiermee slopen.
is dus niet legaal, was te laat voor een edit.
waarom is het illegaal eigenlijk?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Op zondag 17 maart 2002 18:00 schreef Lem-x het volgende:

[..]

is dus niet legaal, was te laat voor een edit.
waarom is het illegaal eigenlijk?
Omdat snelle hardware dan niet meer verkocht wordt, want iedereen koopt langzame hardware en clocked die dan over.

Plaats hier dus geen url's naar overclock tools of andere sites die met overclocken te maken hebben want dan krijg je zo gezeik met de mods hier. Niet omdat ze zelf tegen overclocken zijn maar omdat ze problemen kunnen krijgen met de BHA (business hardware alliance)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:01

Wildfire

Joy to the world!

Op woensdag 13 maart 2002 18:01 schreef jcross het volgende:

[..]

edit:
na de search te hebben gebruikt blijkt het dat het niet veel uit maakt, is dit nog steeds zo of moet ik gewoon pcmark2002 kijken wat het uitmaakt?
Niet PC-Mark 2002, maar 3DMark 2001. Da's een programma om je videokaart te benchen/testen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:01

Wildfire

Joy to the world!

Op zondag 17 maart 2002 18:26 schreef Gizz het volgende:

[..]

Omdat snelle hardware dan niet meer verkocht wordt, want iedereen koopt langzame hardware en clocked die dan over.

Plaats hier dus geen url's naar overclock tools of andere sites die met overclocken te maken hebben want dan krijg je zo gezeik met de mods hier. Niet omdat ze zelf tegen overclocken zijn maar omdat ze problemen kunnen krijgen met de BHA (business hardware alliance)
Zit die arme jongen niet zo te pesten... de BHA bestaat niet en overclocken is legaal, alhoewel de fabrikanten het niet leuk vinden en ook de garantie valt indien ze merken dat je hebt overgeclocked.

Kom op zeg, als overclocken illegaal was zouden we O&CM kunnen opheffen...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 17:50 schreef jcross het volgende:
ok, thx, door die faq weet ik nu dat ik dus eerst een extra cooler moet kopen maar nou weet ik nog steeds niet zeker dat als ik wil gaan overclocken, of ik dan geen ander proggie meer hoef te downloaden??

zou iemand ook nog m`n vraag bij edit (zie hierboven) kunnen beantwoorden of is daar ookal een faq voor?
Nee je hoeft geen andere programma's te hebben dit wat je nu hebt moet voldoende zijn :)

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 18:26 schreef Gizz het volgende:

[..]

...
jah, en iedere overclocker hier heeft een celly 500 en een geforce 1 :+

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 21:53 schreef badpinguin het volgende:

[..]

ik heb nog een celly 433 :D

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Op zondag 17 maart 2002 21:53 schreef badpinguin het volgende:

[..]

In m'n sound and vision platform zit een 900 @ 1200 hoor :P

Ik wacht altijd gewoon heel lang met nieuwe spullen kopen. Dit werkt nog goed, kan gewoon mohaa spelen enzo. Het ligt er niet aan wat je hebt, maar hoe je het hebt getweaked >:)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Je moet ff de FAQ lezen @ [forum=8].
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.