Fashionably sensitive, but too COOL to care
2-pass VBR zou inderdaad een beter resultaat moeten geven. Door de extra pass worden de kilobits slimmer verdeeld. Ingewikkelde stukken krijgen dan meer bits dan eenvoudige stukken zonder veel beweging. Er zijn ook programma's die er meer dan 2 keer over heen gaan, dat geeft een nog beter resultaat.
Edit: 2-pass duurt natuurlijk wel 2x zo lang.
Edit: 2-pass duurt natuurlijk wel 2x zo lang.
Gewoon rösti
Verwijderd
gewoon lekker cbr(constant bit rate) maar dan wel met audio op 128 kb (scheelt ruimte en ik hoor het niet), want dan kan de bitrate hoger.
Verwijderd
precies algere rate voor audi kun je weer hoger bitrate en natuurlijkafhankelijk van je dvd player en de kwaliteit kabels.
mijn ervarin is met vcd het beste met panasonic voor mpeg1 dus vcds maar voor mpeg2 geen idee
kijk eens bij www.vcdhelp.com
mijn ervarin is met vcd het beste met panasonic voor mpeg1 dus vcds maar voor mpeg2 geen idee
kijk eens bij www.vcdhelp.com
Inderdaad, je DVD-player moet die hogere bitrate dan wel aankunnen. Maar met een goede multipass encoder kun je al een hele goede kwaliteit bereiken vanaf zo'n 1700 a 1800 kpbs en dat kunnen alle players aan.Op woensdag 13 maart 2002 20:57 schreef beek402 het volgende:
precies algere rate voor audi kun je weer hoger bitrate en natuurlijkafhankelijk van je dvd player en de kwaliteit kabels.
Voor mpeg2 (SVCD) vinden de meeste mensen de Cinema Craft Encoder (CCE) de beste. Nadeel is dat hij wat minder gebruikersvriendelijk is dan Tmpgenc en dat ie een slordige $2000 meer kost.mijn ervarin is met vcd het beste met panasonic voor mpeg1 dus vcds maar voor mpeg2 geen idee
Of kijk bij www.doom9.net daar is ook een trial van CCE te downloaden.kijk eens bij www.vcdhelp.com
Gewoon rösti
Het gaat mij vooral om MPEG2 (Svcd)
Mijn DVD-Speler kan SVCD aan en XVCD met een bitrate van 2500 Kb/s.
Mijn DVD-Speler kan SVCD aan en XVCD met een bitrate van 2500 Kb/s.
Fashionably sensitive, but too COOL to care
Verwijderd
Ik gebruik zelf DVDx v1.7. Hiermee kun je tegelijkertijd de voor jouw gewenste ondertiteling meenemen.
Is verder vrij uitgebreid qua instellingen.
Ben er zeer tevreden over.
Is verder vrij uitgebreid qua instellingen.
Ben er zeer tevreden over.
Pagina: 1