Toon posts:

renamen uploaded file met PHP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou een geuploade file direct willen hernoemen naar de naam van de ingelogde persoon (forum).
Dit wil maar niet lukken.

En anders heb je het wel zitten als anderen onder een andere naam een file gaan uploaden.

Dit werkt niet, maar dat komt omdat $MyFile, maar $MyFile wordt niet doorgegeven of toch?
PHP:
1
<?$result = mysql_query("SELECT gebruikersnaam from forum where a='$a'",$db);while ($myrow = mysql_fetch_row($result)) {$gebrnaam=$myrow[0];}$icon=$gebrnaam.'.'.gif;//toon .gifprintf("<BR>[img]upload/$gebrnaam.gif><BR>");if[/img]$MyFile_name</b> ] met een grootte van[ <b>$MyFile_size</b> ] bytes geupload";}else {echo"Er is geen file geupload";}}printf("</FORM><FORM METHOD=\"POST\" ACTION=\"forumicon.php3\" ENCTYPE=\"multipart/form-data\"> <INPUT TYPE=\"hidden\"NAME=\"MAX_FILE_SIZE\" VALUE=\"2500\">Bestand uploaden:<INPUT NAME=\"MyFile\" TYPE=\"FILE\"><INPUT TYPE=\"SUBMIT\" NAME=\"action\" VALUE=\"Submit\"></FORM>");?>

edit: php tags

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Wat precies begrijp je HIERVAN niet?

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Topicstarter
'k Heb niets gezegd, het werkt dus wel om $MyFile_name te vervangen door $icon
Dat werkte eerst niet omdat er ergens anders iets fout was, denk ik, nu dus wel.

copy($MyFile,"upload/$icon");

Verwijderd

Topicstarter
begrijp het dus wel.

dus die oude code weggooien en enkel de nieuwe erin laten :-), anders komen er zeker fouten in

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op woensdag 13 maart 2002 17:40 schreef jchris het volgende:
begrijp het dus wel.

dus die oude code weggooien en enkel de nieuwe erin laten :-), anders komen er zeker fouten in
Blijkbaar niet want je wilt nog steeds copy en unlink gebruiken terwijl dat compleet overbodig is, en alleen maar extra kans op fouten geeft. Lees nog eens de link door die ik heb gegeven zou ik zeggen.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren werkt de eerste code, vandaag niet. Ik krijg lege images, die toch dezelfde originele grootte hebben in bytes.

Dus heb ik even die link nagelezen, maar dat geeft ook geen beeld.

Ik ga Hoofdstuk 19 dadelijk nalezen, in de PHP manual
Pagina: 1