Toon posts:

continuiteit en Cistron

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een tijdje geleden zat ik te twijfelen om over te stappen naar de ADSL service van Cistron.

Nu ben ik echt blij dat ik dit niet heb gedaan.
Ik heb het gevoel dat Cistron 1 pot nat is, die kunstmatig in leven wordt gehouden door Danny ter Haar met zijn vage constructie van BV's.

Wie koopt er nou iets van een bedrijf waar op de website meer gelult wordt over de bedrijfsstructuur dan over het product zelf?

Hoe voelen abo's van Cistron zich nu? Lijkt me dat die best het gevoel hebben op een schopstoel te zitten.

Graag jullie reacties.
Enkele links:
http://www.cistron.nl
http://www.emerce.nl
http://www.webwereld.nl/nav/nb?10575
http://www.emerce.nl/divers/archief_bedrijf_overz.lasso?bedrijf=1098

Verwijderd

Waarom wilde je eigenlijk overstappen? XS is toch goed? :?

Verwijderd

Topicstarter
omdat cistron nu al een abo biedt waar je de 8mbit downstream mee haalt, en een goede naam had of heeft

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 17:04 schreef spudsimon het volgende:
omdat cistron nu al een abo biedt waar je de 8mbit downstream mee haalt, en een goede naam had of heeft
Ik zou sowieso ff wachten met overstappen naar een andere provider. Ik denk dat megasnelle verbindingen pas betrouwbaar zijn als de grote providers zich er ook aan gaan wagen. Ik hou het lekker bij @home. Gister wel problemen mee gehad maar dat was na 5 min al weg. Daarvoor een jaar geen last van gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 17:08 schreef _LOSS_ het volgende:

[..]

Ik zou sowieso ff wachten met overstappen naar een andere provider. Ik denk dat megasnelle verbindingen pas betrouwbaar zijn als de grote providers zich er ook aan gaan wagen. Ik hou het lekker bij @home. Gister wel problemen mee gehad maar dat was na 5 min al weg. Daarvoor een jaar geen last van gehad.
dit is niet de discussie die ik op gang wil brengen. Het gaat me meer over het bedrijf Cistron, haar continuiteit en de uitstraling naar nieuwe en bestaande klanten.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
xs4all gaat waarschijnlijk ook bbned aanbieden dus ik zou nog ff wachten met overstappen.

straks hebben ze misschien binnen xs4all een vordelige overstap actie.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 17:26 schreef Attilla het volgende:
xs4all gaat waarschijnlijk ook bbned aanbieden dus ik zou nog ff wachten met overstappen.

straks hebben ze misschien binnen xs4all een vordelige overstap actie.
dat heb ik inderdaad ook gehoord ja, dat zou mooi zijn, is vanaf mei ongeveer.

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Wie koopt er nou iets van een bedrijf waar op de website meer gelult wordt over de bedrijfsstructuur dan over het product zelf?
Als ik op dit moment een ADSL aansluiting nodig had zou ik die bij Cistron Broadband afnemen. Als je een hoge snelheid wil is de keuze toch beperkt tot aanbieders via bbned. Van hun is Cistron volgens mij de beste keuze.

Voorzover ik de gang van zaken rondom de verschillende faillisementen goed heb begrepen is de zaak nu afgelopen en houdt het gezeur nu op. Het enige wat nog zou kunnen is een conflict over het overhevelen van zaken van het ene BV naar de andere. Ik weet dat daar bij Cistron Telecom een probleem lag, maar ik heb voldoende vertrouwen in DtH om hem te geloven als hij zegt dat hij dit volgens de regels heeft gedaan. Een eventueel overdragen van de merknaam Cistron aan Concepts verandert hier volgens mij niets aan.

Het gaat er om dat ik vertrouwen heb in de mensen achter Cistron.

edit:

Inbel en hosting weet ik trouwens niet waar ik die zou afnemen. Dan is Cistron niet de eerste naam die mij te binnen schiet.

Verwijderd

Topicstarter
de mensen in een bedrijf kunnen nog zo goed zijn, echter als de leiding niet deugt kan deze heel het bedrijf naar de knoppen helpen.
Geef mij eens aan waarom je zo veel vertrouwen hebt in DtH, door de artikelen die ik lees heb ik bijzonder weinig vertrouwen in zijn management capaciteiten.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
iedereen hier was altijd al enthousiast over cistron....ik niet. Ik keek nooit naar de producten maar naar het bedrijf zelf

Cistron heeft meerdere malen schuldeisers laten stikken. En iedereen die de schuld geeft aan kpn, nee hoor. Cistron zat zelf fout.

Het oversluizen naar al die bv's mag niet in nederland. Ze halen kapitaal uit een kapotte bv.

maw als een bedrijf duidelijk alleen op geld uit is, en daarvoor over lijken gaat (andere bedrijven dus) is mijn advies: ver wegblijven

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 18:48 schreef xxxMaverick het volgende:
iedereen hier was altijd al enthousiast over cistron....ik niet. Ik keek nooit naar de producten maar naar het bedrijf zelf

Cistron heeft meerdere malen schuldeisers laten stikken. En iedereen die de schuld geeft aan kpn, nee hoor. Cistron zat zelf fout.

Het oversluizen naar al die bv's mag niet in nederland. Ze halen kapitaal uit een kapotte bv.

maw als een bedrijf duidelijk alleen op geld uit is, en daarvoor over lijken gaat (andere bedrijven dus) is mijn advies: ver wegblijven
Ik vind je wel een beetje wispelturig hoor xxxMaverick wat betreft KPN. Maar goed ik kan je nu niet anders dan gelijk geven ;)

• xxxMaverick
Op woensdag 13 maart 2002 19:34 schreef CheS het volgende:

[..]

Ik vind je wel een beetje wispelturig hoor xxxMaverick wat betreft KPN. Maar goed ik kan je nu niet anders dan gelijk geven ;)
haha, je hebt gelijk :) kijk ik ben geen kpn fan, puur om het feit dat ze veel dingen blokkeren, vertragen enz enz. Terwijl ze hierover wel klagen bij de buitenlandse 'opta's als het daar eens het geval is. Maar het blijft een spel.

Cistron daarentegen is een bedrijf wat gewoon allang failliet had moeten zijn, totaal geen goede bedrijfsvoering. OVerzetten naar vage bv's, mensen laten barsten enz enz.

ach ja, triest maar waar :)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Ten eerste is Cistron wel degelijk tegengewerkt door de KPN. Niet dat ik daarmee de schuld naar KPN wil schuiven, er is bij Cistron zelf ongetwijfeld ook genoeg mis gegaan, maar je moet toegeven dat als je 6 maanden moet wachten voordat de telefoon centrale gereed gemaakt is zodat jij eindelijk adsl kan aanbieden, je een hoop geld misloopt...

Ten tweede is Cistron met dat soort constructies zeker niet uniek in Nederland, ik denk dat vrijwel ieder bedrijf voor zo'n constructie zal kiezen als ze daarmee kunnen blijven bestaan. Uiteraard moet je dan wel een produkt hebben waar je in geloofd, maar met bbned zit dat behoorlijk goed. De kwaliteit zit in ieder geval voorlopig wel snor. Uiteraard afwachten hoe het verder gaat, maar ja, dat geldt wat dat aangaat voor _iedere_ ISP (ook Xs4all) die met bbned in zee gaat.

En ten derde... ach, op het moment dat ik me inschreef hadden zij de beste deal. Voorlopig is Cistron wel tot provider van het jaar gebomardeerd (cq. geweest), en mijn ervaring met de medewerkers is ook alleen maar positief. Iets wat ik bij andere ISP's absoluut niet kan zeggen.

Of het eerlijk is of niet wat Cistron met de BV's doet, logisch vind ik het wel. En als het om eerlijkheid gaat denk ik dat er weinig bedrijven zijn met wie je zaken kunt doen.

Exact expert nodig?

• xxxMaverick
Op woensdag 13 maart 2002 19:45 schreef Crazy_D het volgende:
Ten eerste is Cistron wel degelijk tegengewerkt door de KPN. Niet dat ik daarmee de schuld naar KPN wil schuiven, er is bij Cistron zelf ongetwijfeld ook genoeg mis gegaan, maar je moet toegeven dat als je 6 maanden moet wachten voordat de telefoon centrale gereed gemaakt is zodat jij eindelijk adsl kan aanbieden, je een hoop geld misloopt...

Ten tweede is Cistron met dat soort constructies zeker niet uniek in Nederland, ik denk dat vrijwel ieder bedrijf voor zo'n constructie zal kiezen als ze daarmee kunnen blijven bestaan. Uiteraard moet je dan wel een produkt hebben waar je in geloofd, maar met bbned zit dat behoorlijk goed. De kwaliteit zit in ieder geval voorlopig wel snor. Uiteraard afwachten hoe het verder gaat, maar ja, dat geldt wat dat aangaat voor _iedere_ ISP (ook Xs4all) die met bbned in zee gaat.

En ten derde... ach, op het moment dat ik me inschreef hadden zij de beste deal. Voorlopig is Cistron wel tot provider van het jaar gebomardeerd (cq. geweest), en mijn ervaring met de medewerkers is ook alleen maar positief. Iets wat ik bij andere ISP's absoluut niet kan zeggen.

Of het eerlijk is of niet wat Cistron met de BV's doet, logisch vind ik het wel. En als het om eerlijkheid gaat denk ik dat er weinig bedrijven zijn met wie je zaken kunt doen.
de manier waarop cistron deze zaken aanpakt is op het randje van de nederlandse wetgeving.........we zullen zien

• Crazy D

Crazy D

Op woensdag 13 maart 2002 19:55 schreef xxxMaverick het volgende:
de manier waarop cistron deze zaken aanpakt is op het randje van de nederlandse wetgeving.........we zullen zien
Daar heb ik niet genoeg verstand van dus dat zal ongetwijfeld. Maar idd de toekomst zal het leren (lekker cliche ook :P).

Exact expert nodig?

• luckyjan
  • Laatst online: 10-08 21:03
ik heb sinds een weekje cistron maxx, zit 2.5 km van de centrale en haal enorme download snelheden (bijna 800k/s) de keren dat ik de helpdesk nodig had zijn me ook harstikke goed bevallen. En die 2 zaken zijn voor mij dus het belangrijkste. Snelheid en service dus :D

• jochemd
Op woensdag 13 maart 2002 18:48 schreef xxxMaverick het volgende:

Ik zou erg voorzichting zijn met dergelijke uitspraken. Tenslotte beschuldig je nu mensen van een misdrijf. Maar als dat echt je mening is, en ik krijg zo onderhand wel die indruk, dan weerhoudt niets je ervan om aangifte te doen. Toch?
Als leverancier misschien wel. Of gewoon je zaakjes goed regelen en onder eigendomsvoorbehoud leveren.
Als klant kan ik een ISP die problemen probeert af te wentelen op leveranciers in plaats van op klanten natuurlijk wel waarderen >:)

edit:
typo

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 23:31
Op woensdag 13 maart 2002 19:55 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

"op het randje van de nederlandse wetgeving" == "legaal", pas als ze over het randje gaan is er een probleem.

Maar goed, er is (nog?) geen rechtzaak hierover geweest, en in dit land ben je - gelukkig - onschuldig totdat het tegendeel bewezen is...

Verwijderd

Topicstarter
luckyjan: ik twijfel er niet aan dat de kwaliteit van de lijn goed is. No offense dus. Maar begin jij je nu niet af te vragen hoe lang het nog duurt dat jij je lampjes op je modem ziet knipperen ?

Cisron is op dit misschien legaal bezig, 'op het randje van de Nederlandse wetgeving'. Dit verdient naar mijn mening niet de schoonheidsprijs.

Het toont voor mij ook aan dat je nog zo'n mooi en in principe financieel gezond bedrijf in handen kunt hebben, als er geen goed management zit kan het volledig naar de klote gaan. Een paar voorbeelden, het is algemeen bekend dat KPN (overigens ook een goed voorbeeld van een mooi bedrijf wat door slecht management slecht gaat)zaken rekt als haar eigen positie in gevaar komt, dit zullen ze altijd doen totdat er iemand (lees: meestal opta) ingrijpt. Dit hadden ze in het business plan voor Cistron Telecom mee kunnen nemen en om dit te tacklen meer of grotere investeerders kunnen aantrekken zodat de uitrol beter zou verlopen voor de buitenwereld.

• Crazy D

Crazy D

Op donderdag 14 maart 2002 00:59 schreef spudsimon het volgende:
Dit hadden ze in het business plan voor Cistron Telecom mee kunnen nemen en om dit te tacklen meer of grotere investeerders kunnen aantrekken zodat de uitrol beter zou verlopen voor de buitenwereld.
Ik denk dat ze dat ook wel deels gedaan hebben, misschien niet voldoende, maar ze zullen best wel rekening hebben gehouden met tegenwerking (oh nee, vertraging) van de KPN (in Cistron.Broadband consequent PN genoemd :P).
Dat probleem hebben ze nu weer trouwens, dat KPN niet echt lekker meewerkt. Misschien wel logisch van KNP, maar dan moet daar een aparte instantie voor komen die zulke dingen moet doen (lijnen omzetten ed.).

Exact expert nodig?

Verwijderd

adsl cistron maxx gebruiker hier.
ex kabel chello/upc.

vanwege continu kabel verbindingsprobs bij chello-upc ben ik me 2 maanden gelee gaan orienteren op adsl. maxx abbo van cistron was de beste optie, snelle & betrouwbare verbinding. van de ispŽs die bbned gebruiken leek me cistron het beste, ook gezien het feit dat deze door de consumentenbond of was het kieskeurig.nl (ik weet niet meer) als beste NL isp uit de bus kwam.

ik heb een maand abbo genomen omdat toen ik me aanmeldde ik wist dat er wat rommelde bij cistron, niet bij broadband maar andere bvŽs...was toch (oud/ex) cistron. ik verlies max 99 eur, als ik dat uberhaupt doe, als er iets mis gaat. ik heb me in januari aangemeld dus ik heb geen aansluitkosten betaald; ik heb een copperjet 810 modem gekocht en die is dus nu mijn eigendom (kan ik evt. neem ik aan gebruiken bij een andere adsl isp; als er probs komen bij cistron zal ik iig proberen over te stappen naar een isp die ook met bbned samenwerkt). ik denk zelf niet dat er iets mis gaat maar toch...bij elke isp tot nu toe heb ik maandabboŽs genomen oa om zulke redenen.

ik ben binnen 4 weken na aanmelding aangesloten (sommigen blijken echt lang te moeten wachten en das klotu; je hoort mij niet zeggen dat er geen fouten worden gemaakt bij cistron, waar mensen zijn worden fouten gemaakt). mijn verbinding werkt echt super. de aangeboden snelheden worden voor de volle 100% waar gemaakt. Danny post regelmatig in de cistron ngŽs en dat vind ik zeer tof en kenmerkt een klein & betrokken bedrijf. ik weet hoe het is om bij een groot bedrijf te werken en een klein bedrijf te hebben: eigen ervaring. het is veel fijner om met kleine bedrijven samen te werken dan met grote, zogenaamde betrouwbaardere, bedrijven.

ik heb vertrouwen in cistron. mocht cistron over de kop gaan dan zij het zo. geen ramp wel _ENORM_ jammer.

nogmaals ik ben binnen 4 weken aangesloten, de snelheid is 100% in orde, de service is perfect & er zitten bekwame mensen bij de helpdesk.

elk bedrijf kan over de kop gaan (ook dus die gigant kpn) en trouwens ik kan nu ter plekke dood vallen; enige zekerheid in het leven is dat er een keer een eind aan komt, hehehe....

voor mij is het geen moeite om bij problemen bij cistron, maand abbo op te zeggen en naar een andere isp te gaan. ik heb niet het gevoel dat ik op een schopstoel zit bij cistron. 2 maanden cistron hebben mijn 6 maanden upc/chello ellende al meer dan goed gemaakt.

leve cistron B-)

• mrFreeZe
  • Laatst online: 25-05-2025
Op donderdag 14 maart 2002 10:11 schreef godcha het volgende:

ik heb een maand abbo genomen omdat toen ik me aanmeldde ik wist dat er wat rommelde bij cistron, niet bij broadband maar andere bvŽs...was toch (oud/ex) cistron. ik verlies max 99 eur, als ik dat uberhaupt doe, als er iets mis gaat. ik heb me in januari aangemeld dus ik heb geen aansluitkosten betaald;
Ehmm, als je goed de contractvoorwaarden (http://www.cistron.nl/node.php?id=107) leest, en ik neem aan dat je een MAXX abbo hebt, dan heb je getekend voor een periode van 3 jaar.
Wil je eerder weg, dat kan, maar dan betaal je ongeveer boetebedrag van EUR 400.

PS: Ik heb ook MAXX hier, en het bevalt perfect!

gem. downloadrates van 500kByte/sec, max 800kByte/sec.

Like this yall...

• jochemd
Op donderdag 14 maart 2002 12:20 schreef mrFreeZe het volgende:
Ehmm, als je goed de contractvoorwaarden (http://www.cistron.nl/node.php?id=107) leest, en ik neem aan dat je een MAXX abbo hebt, dan heb je getekend voor een periode van 3 jaar.
Wil je eerder weg, dat kan, maar dan betaal je ongeveer boetebedrag van EUR 400.
Dan lees jij iets anders dan ik:
# Minimumperiode: een periode van één jaar, te rekenen vanaf de datum waarop de levering van de Dienst aanvangt of had behoren aan te vangen.

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 12:32 schreef jochemd het volgende:

[..]

Dan lees jij iets anders dan ik:
[..]
dat zal allemaal wel niet gelden als cistron over de kop gaat, he. IK ben niet van plan weg te gaan bij cistron. de vraagstelling was of een cistron member zich op een schopstoel voelde; neen is mijn antwoord.

zou wat zijn dat als cistron failliet gaat ik nog ff een jaar abbo kosten zou moeten betalen zonder daarvoor de dienst van te ontvangen.

• jochemd
dat zal allemaal wel niet gelden als cistron over de kop gaat, he.
In dat geval schriftelijkj opzeggen en ander zoeken. Kosten zullen wel meevallen, het lijkt me dan zo dat bbned tot op zekere hoogte wel iets gaat regelen. Zij zouden het namelijk ook slecht trekken als al die klanten meteen weg waren.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:31

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik betaal MAXX gewoon voor een jaar vooruit (scheelt 10 euro per maand). Is misschien een gok, maar ik zie Cistron Broadband niet binnen een jaar failliet gaan. Zeker niet met zoveel KPN overlopers en 'booming' ADSL.

Consumentenbond gaat Cistron echt geen provider van het jaar noemen als ze elk moment failliet kunnen gaan.
Gezien de supersnelle helpdesk van Cistron kan daar denk ik ook nog een hoop op bezuinigd worden, mochten ze in geldnood komen ;)

Dit dus.

Pagina: 1