Toon posts:

[C++] filehandling??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen.
Ik ben een beetje een newbie met c++ en wil een beetje programma's gaan schrijven.
Ik heb de search gebruikt maar kon hier niets in vinden wat me kon helpen met deze vraag.
Jullie zijn natuurlijk heel benieuwd wat het is, dus hier komt ie:

Ik zoek een goede duidelijke handleiding die me uit kan leggen hoe met files om te gaan. Ik weet hoe je iets in een bestand kan wegschrijven met offstream volgens mij. Maar ik weet niet hoe je bijvoorbeeld iets van verschillende regels op kan halen en dan weer kan bewerken en terugschrijven op die regel.
dus:

1 bla
2 bla bla
3 bla bla bla

hoe kan ik de gegevens van regel 2 ophalen en bewerken en daarna weer op die regel of op een andere terugzetten??.

Als iemand mij dit uit kan leggen of een link heeft naar een handleiding hiervoor ben ik deze eeuwige dank verschuldigd
bij voorbaat dank

Verwijderd

Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar 1 boek is die dit niet behandeld. Zoek verder eens met Google?

Verwijderd

Topicstarter
ja dat klopt......maar dat wil niet zeggen dat ik het dan maar gewoon moet snappen.
Heeft er niemand een handleiding. Ik zoek gewoon een alternatief dan het boek dat ik al heb.
En op google heb ik niet echt iets gevonden wat ik zocht

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 23:14
http://www.cs.uu.nl/docs/vakken/imp/college/coll13.ppt

En kijk bijna achteraan het powerpoint bestand. Kans dat je iets aan dit document hebt: klein.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Verwijderd

In principe kan dat niet, je kan niet iets in het midden van het document toevoegen/verwijderen, omdat je dan (hoogstwaarschijnlijk) het aantal bytes verandert op die positie en dus het hele gedoe wat erna komt ook moet herschrijven.

De methode is simpel: schrijf het volledige bestand opnieuw uit :)